نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

شعر آئینی و شعر بی آئینی از نظر سید احمد شهریار

 

فرهنگ اسلامی: از اینکه یک بار دیگر در خدمت اقای احمد شهریار، شاعر و مترجم پاکستانی هستیم، خرسندیم و گفت و گوی خود با ایشان را شروع می‌کنیم.

سلام و عرض ارادات. یک بار دیگر خوش آمد عرض می‌کنیم خدمت شما.

احمد شهریار: سلام و عرض ادب. ممنون از لطف شما

 

فرهنگ اسلامی: در مصاحبه‌ی قبلی که توسطِ دوست شاعرمان آقای سید سکندر حسینی (بامداد) با شما انجام شد، شما به برخی از سؤالات پاسخ دادید. الآن دوست داریم سؤالاتِ بیشتری را با شما درمیان بگذاریم و پاسخِ شما به آن سؤالات را بشنویم.

احمد شهریار: از بابت مصاحبه‌ی قبلی که توسطِ دوستِ بزرگوارم سید سکندر حسینی صورت گرفت، هم از شما تشکر می‌کنم و سؤالات بعدی را هم با کمال میل پاسخ خواهم داد.

 

فرهنگ اسلامی: از آنجا که شما علاوه بر شاعر، یک مترجم هم هستید و کتاب‌های زیادی را از فارسی به اردو و بالعکس برگردان کرده‌اید، در موردِ مشکلاتِ ترجمه کمی برای‌مان صحبت بفرمایید.

احمد شهریار: بله. در این چند سالی که در ایران بوده‌ام، توفیق این را پیدا کردم که برخی از متونِ دینی و کتبِ ادبی را از فارسی به اردو ترجمه کنم تا راهی برای معرفی آثار نویسندگانِ معاصر ایرانی به اردوزبان‌های پاکستان و هند هموارتر بشود و الحمدلله همینطور هم شد. البته باید گفت که این جای تأسف است که با اینکه کشورهای پاکستان و ایران دو کشور همسایه و برادر بوده و هستند و زبان اردو وام‌دارِ زبان فارسی است، هنوز این دو کشور از ادبیاتِ همدیگر آنطور که باید و شاید، آشنایی ندارند. در طولِ سال‌های گذشته، افرادِ زیادی از پاکستان به آیران آمده و در دانشگاه‌های بزرگ ایران از جمله دانشگاهِ تهران درس خواندند و تا مقطعِ دکتری با زبان و ادبیات فارسی انس گرفتند و حتی پس از برگشتن به کشورِ خودشان در دانشگاه‌های مختلف پاکستان به‌عنوان اساتید فارسی تدریس می‌کنند، ولی در این مدت که در ایران بودند، فرصت ترجمه آثار شاعران و نویسندگان ایرانی برای اردوزبانان پاکستان و بالعکس را داشتند اما از این فرصت آنطور که باید و شاید استفاده نکردند، در حالیکه بنده باورم این است که اگر کسی این استعداد را دارد، این وظیفه‌‌ی اوست که باید برای غنی‌سازی زبان و ادبیات کشورش این کار را انجام بدهد و ادبیاتِ کشور خودش را به فارسی زبانان بشناساند، وگرنه خدای نکرده به رسالتِ خودش درست عمل نکرده است. پس بنده این را وظیفه‌ی خودم می‌دانم که به زبان و ادبیات اردو و فارسی خدمتی کرده باشم، هرچند این خدمت بسیار حقیر و کوچک باشد.

من در اوائل یک سری متونِ دینی هم ترجمه کردم، اما بعد حس کردم مترجمانِ زیادی دارند در این زمینه فعالیت انجام می‌دهند و حتی اگر من ترجمه متونِ دینی را انجام ندهم، کار روی زمین نخواهد ماند و بسیاری از مترجمان خوب کشور پاکستان و هند دارند کتاب‌ها و مقاله‌های فراوان را به اردو ترجمه و منتقل می‌کنند. در این میان، چیزی که بسیاری از افراد به آن توجه‌ خاصی نداشته است، ترجمه متونِ ادبی از جمله رمان، داستان‌کوتاه و شعر است. همین باعث شد که به ترجمه متونِ ادبی روی بیاورم و از سه چهار سالِ گذشته بیشتر در این زمینه فعالیت می‌کنم.

فرهنگ اسلامی: چه کتاب‌های ترجمه کرده‌اید و در چه زمینه‌ای؟

احمد شهریار: همانطور که عرض کردم، بنده چند کتاب در زمینه متون مذهبی و تاریخِ اسلام ترجمه کردم، از جمله کتاب‌های: شهدای عصرِ پیامبر (ع)، دوست باید چگونه باشد و زندگینامه ائمه معصومین (ع) که بعضا چاپ شدند و برخی پس از گذشتِ سال‌ها هنوز منتظر چاپ هستند. یکی از کتاب‌هایی که خودم خیلی دوسش دارم و در واقع باید بهش تألیف بگوییم تا ترجمه، ترجمه کتاب توحید مفضل به صورت شعر کودک است که سال‌ها قبل انجام دادم ولی متأسفانه هنوز چاپ نشده است. این کتاب که حاوی چهل شعر کودک است، از موضوعاتِ گوناگون و جالب صحبت می‌کند. از میانِ کتاب‌های ادبی که در مدتِ چند سال انجام دادم می‌توان به کتاب‌های ذیل اشاره نمود:

  • من او (رمان) اثر رضا امیرخانی
  • روی ماهِ خداوند را ببوس (رمان) اثر مصطفی مستور
  • زمانی برای بزرگ شدن (رمان نوجوان) اثر محسن مؤمنی شریف
  • شطرنج با ماشینِ قیامت (رمان) اثر حبیب احمدزاده
  • با ردیف آب (دوبیتی) اثر سید حبیب نظاری
  • اگر بابا بمیرد (رمان نوجوان) اثر محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)
  • آخرین سکانس دنیا (شعر سپید) اثر دکتر علیرضا قزوه
  • شهری که مردمِ آن روی زانو راه می‌رفتند (رمان نوجوان) اثر محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)
  • گرداب سکندر (رمان نوجوان) اثر محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)
  • سگِ خوبِ قصه‌ی ما (رمان نوجوان) اثر محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)
  • نقش‌های رنگ رنگ (گزیده شعر معاصر از نیما یوشیج تا گروس عبدالمکیان)
  • دختران حوا (گزیده اشعار زنان ایرانی)
  • گل‌های بنفشه (گزیده داستان‌های کوتاه زنان ایرانی)
  • فرنگیس (خاطرات فرنگیس حیدرپور)
  • هی یو (خاطرات سعید ابوطالب)
  • ماه در مه (شعر سپید) اثر محمد جواد آسمان
  • حدیثِ سرو و نیلوفر (مقالات) اثر دکتر غلامعلی حدادعادل
  • خاطرات یک فرشته (زندگینامه امام رضا علیه السلام) (رمان نوجوان) اثر حمزه شریفی

بنده معتقدم که از آنجا که کشورهای ایران و پاکستان دوست، برادر و همسایه بوده و هستند، باید هرچه بیشتر از فعالیت‌های ادبی همدیگر آگاه بشوند. به همین دلیل بنده اخیرا چند اثر از اردو به فارسی نیز ترجمه کرده‌ام که می‌شود به کتاب‌های ذیل اشاره نمود:

  • داستانک‌ها (صد داستان کوتاه کوتاه) اثر سید مبشر علی زیدی
  • مسالک دینی پاکستان (تحقیق) اثر ثاقب اکبر
  • برادر من (زندگینامه داستانی بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان از زبان خواهر ایشان خانم فاطمه جناح)

 

فرهنگ اسلامی: شما خود به‌عنوان یک همکار مصاحبه‌های فراوانی هم با اهالی فرهنگ کشورهای پاکستان و هند برای مجله فرهنگ اسلامی انجام داده‌اید، فکر می‌کنید این تا چه حد مهم است؟

احمد شهریار: بله علاوه بر آثاری که از بنده تا کنون در زمینه ترجمه و معرفی فرهنگِ جمهوری ایران به اردوزبان‌های پاکستان و هند چاپ و منتشر شده‌اند، بنده با بسیاری از شاعران و نویسنده‌های سرشناس کشورهای پاکستان و هند مصاحبه‌ نیز انجام داده‌ام که از جمله می‌شود به مصاحبه‌های حمید شاهد، ادریس بابر، دکتر علی کمیل قزلباش، دکتر فایزه زهرا میرزا، خانم معصومه شیرازی، دکتر اخلاق آهن، دکتر مهدی باقر خان و… اشاره کرد. به نظر بنده، ما امروز بیش از هر زمان دیگر به معرفی شاعران و نویسندگان کشورهای اردو زبان و فارسی زبان به یکدیگر داریم، چون با ورود انگلیسی‌ها فاصله‌ها بیشتر و بیشتر شدند و همانطور که عرض کردم، با اینکه ما دو کشور دوست و همسایه هستیم، از آثار ادبی همدیگر آنطور که باید و شاید مطلع نیستیم. بنده معتقدم هنگامی که ما از نویسندگان و آثار نویسندگانِ همدیگر آشنا بشویم، راه‌های جدیدتری برای آشنایی بیشتر باز خواهد شد و چه بسا ناشرانِ کشور مقابل خواستارِ ترجمه‌ی اثری از نویسنده یا شاعری شد که از طریقِ همین مصاحبه‌ها با او آشنا شده‌اند.

فرهنگ اسلامی: در یکی دو تا سوال قبل گفتیم از آنجا که شما علاوه بر شاعر، مترجم هم هستیم. این یعنی اولیت با شاعری است. پس بهتر است وارد گفت و گو درباره شعر شما بشویم. بفرمایید که در این زمینه چه فعالیت‌های جدیدی انجام داده‌اید؟

احمد شهریار: خیلی ممنون. بنده هم خودم را اول اهلِ شعر می‌دانم و بعد مترجم. شعر چیزی هست که هیچوقت آن را نتوانستم از زندگی روزمره‌ام حذف کنم یا نادیده بگیرم. اجازه بدهید یک خاطره‌ هم بگویم برایتان. من دوستی دارم که اهلِ پاکستان است و مثلِ خودم ساکن ایران. هر از گاهی همدیگر را می‌بینیم. یک بار که رفته بودم دیدنش،

گفت: شهریار دیگه چه خبر؟

گفتم: سلامتی. خدا رو شکر.

پرسید: چکارا می‌کنی؟

گفتم: کارِ خاصی ندارم این روزها. همان درس و مشق و ترجمه و…

گفت: دیگه شعر نمی‌گی یعنی؟

گفتم: چرا؟

پرسید: پس چرا از شعر اسم نبردی؟

گفتم: برای من شعر گفتن و شعر خواندن، مثل غذا خوردن و نفس کشیدن می‌ماند و شما وقتی از کسی می‌پرسی چه‌کارا می‌کنی، او به شما نمی‌گوید که غذا می‌خورم و یا نفس می‌کشم.

و این واقعیت دارد. من سال‌هاست تقریبا هر روز شعری از بزرگان از جمله بیدل و حافظ و سعدی و… می‌خوانم و یکی دو بیت هم می‌نویسم که با اینکه در زمینه چاپ شعر خیلی مشتاق نیستم ولی یک مجموعه شعر به نام اقلیم به زبان اردو دارم و دو مجموعه شعر فارسی همزمان دارند در ایران به نام های “پیرهن گم کرده‌ام” (مجموعه شعر غزل‌های سبک هندی) و “پرچمت بالاست” (مجموعه شعر آیینی) در دستِ چاپ هست و به زودی شاهد رونمایی از این دو مجموعه در ایران و هند خواهیم بود. علاوه بر این دو مجموعه دو تا مجموعه شعر به زبان اردو هم آماده چاپ دارم ولی به خاطر مشغولیت‌های فراوان، هنوز فرصت نکردم بازبینی نهایی آنها را انجام داده و با دوستان ناشر در پاکستان و هند برای چاپ هر دو مجموعه همزمان از هند و پاکستان اقدام بکنم. امیدوارم در آینده نه چندان دور این اتفاق هم بیفتد.

 

فرهنگ اسلامی: آخرین اثری که به زبان فارسی داشتید، چه شعری بوده است؟

احمد شهریار: آخرین شعری که نوشتم در باره آن دسته از اصحاب امام حسین (ع) بود که قبل یا هنگامِ واقعه کربلا به امام حسین (ع) پیوستند و در رکابِ امام حسین (ع) جنگیده و به شهادت رسیدند. هر باری که این موضوع به ذهن می‌آید، بیشتر ذهن‌ها به سمتِ حر بن یزید ریاحی می‌رود و چند تن دیگر از یاران باوفای سید الشهداء (ع) ولی من شعرم را در مورد دو برادر ابوالحتوف و سعد بن حارث انصاری نوشتم که ظهرِ عاشورا از لشکرِ ابن سعد بریده و به لشکر امام حسین (ع) پیوستند و در همان روز و پس از نبردِ شجاعانه به شهادت رسیدند.

فرهنگ اسلامی: چه عالی. خوشحال می‌شویم مخاطبان عزیزمان هم از شعری که گفتید، فیض ببرند.

احمد شهریار: چشم. تقدیم می‌کنم:

ابوالحتوف، بیا گوش کن! صدای حسین است

صدای کم‌رمقِ استغاثه‌های حسین است

 

صدای العطشی هم بلند شد ز کنارش

صدای خسته‌ که جز تیغِ و تیر نیست حصارش

 

بیا من و تو “دو لبیک” گشته و بشتابیم

ابوالحتوف، ببین ظهر شد، چقدر بخوابیم

 

فدای حضرتِ خورشید می‌شویم من و تو

برون از این شبِ تاریک می‌رویم من و تو

 

که درگذشته به روی علی که تیغ کشیدیم

صدای برحقِ نفسِ رسول را نشنیدیم

 

عذاب می‌کشم از این همه جهالت و پستی

شکست خورده‌ام آری برادرم، چه شکستی!

 

تو مثلِ من ز خدا نیم قرن عمر گرفتی

مگر برای هوا نیم قرن عمر گرفتی؟

 

مگر من و تو ز حر کمتریم جانِ برادر

بیا بیا بشتابیم سمتِ سبطِ پیمبر

 

خدا خدای حسین است، از چه واهمه داریم

مگر نه چشمِ شفاعت همه ز فاطمه داریم

 

ابوالحتوف، برادر، ببین صدای حسین است

دگر سر و تن و جانم فقط برای حسین است

 

و کاش جای اباالفضل گرز فرقِ سرم را…

و ‌جای اکبرِ او کاش نیزه‌ای جگرم را…

 

و کاش جای یکایک شهیدِ لشکرِ مولا

هزار بار رساند به قتل ما دو نفر را

 

هزار هم که از این قبل از این به‌بعد نباشیم

اگرچه سعدم، در فوجِ ابنِ سعد نباشیم

 

رها شدیم از آن دشمنان و دوست‌نماها

رجز بخوان که رسیدیم بینِ لشکرِ اعدا

 

بزن به قلبِ سیاهِ سپاه، تیرِ رجز را

دعای فخرِ رسل همرهت ز گنبدِ خضرا

 

نگاه کن به حسینم که نیست صبروتوانش

ولی برای من و تو تبسمی به لبانش…

 

همین حسین حسین است ذکرِ لحظه‌ی آخر

ابوالحتوف، خدا رحمتت کناد برادر

 

فرهنگ اسلامی: بسیار هم عالی. اجرتان با سید الشهداء (ع). حالا که حرف از شعرِ آیینی شد، بفرمایید که به نظر شما فرقِ شعرِ آیینی و غیر آیینی چیست؟

احمد شهریار: ببنید شعرِ آیینی دایره‌ی گسترده‌ای دارد و تنها به اشعاری که در مدح و مرثیه ائمه اطهار (ع) باشند، خلاصه نمی‌شود. از این رو باید گفت که درصدِ شعرِ آیینی در ادبیاتِ ما بیشتر از هرگونه شعرِ دیگر است. شعرهای دفاع مقدس و اخیرا اشعارِ مدافعانِ حرم که محور و مرکز اینگونه شعرها حرمِ حضرتِ زینب (س) هست، آن را در محدوده‌ی شعرآیینی قرار می‌دهد. با این تعریف تعدادِ شعرِ غیرِ آیینی بسیار کمتر خواهند شد و تنها اشعاری را می‌شود غیرِ آیینی نامید که از مفاهیم ارزشمند تهی بوده و از سرِ مخاصمت با دین و یا موضوعاتِ ارزشی نوشته شده باشند. مانند اشعاری که زمانی در مکتب دادایسم می‌نوشتند که کلماتِ مختلف را از جاهای مختلف روزنامه و کتاب و… برش می‌زدند و آنها را بدون هیچگونه مقصد و هدف کنارِ هم می‌چیدند و بعد می‌گفتند این شعر است که خوشبختانه از این مکتب حداقل در ایران هیچ استقبالی نشد و دلیلِ آن هم شاید این باشد که ایرانی‌ها قرن‌هاست با اشعارِ حافظ و سعدی و مولانا و خیام و فردوسی و نظامی و بیدل و خسرو و نظیری و عرفی و… انس گرفته و هرگز به اشعار و ابیات پوچ دل نخواهند داد. البته در سال‌های سعی کردند به نوعی همان دادایسم را در ایران هم به راه بیندازند که البته موفق نشدند و ما امروز هم شاهد اشعار با مفاهیم ارزشی و عالی هستیم.

 

فرهنگ اسلامی: فکر می‌کنید پس از انقلاب اسلامی این روند بیشتر شده است یا خیر؟

احمد شهریار: بله قطعا همینطور است. هرچند در گذشته هم درصدِ بالایی از اشعار شاعرانِ فارسی به نحوی شعرِ آیینی بوده است. مثلا مولانا و حافظ و سعدی بیشتر اشعارشان عرفانی هست که باز به نحوی می‌توان آن اشعار را اشعار آیینی نامید، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد این اشعار رشد جهشی داشته و انبوهی از اشعار آیینی در شعر فارسی اضافه شده است. شاعران جوان امروز شعرهای بسیار فاخر و ارزشمندی تمام قدرت در این مسیر قدم بر می‌دارد. شاگردانی مانند سید حمید رضا برقعی، احمد علوی، محمد جواد شرافت، حسن بیاتانی و غیره. اساتید دیگری نیز بوده و هستند که شاگردانِ فراوانی را تربیت کرده‌اند و از جمله این اساتید می‌توان از استاد علی معلم دامغانی، استاد میرشکاک و غیره نام برد که علاوه بر اینکه خودشان آثار بسیار ارزشمند در خصوص شعرآیینی داشته‌اند، شاگردانِ زیادی را هم تحویل جامعه ادبی کشور داده‌اند.

فرهنگ اسلامی: یعنی شعرهای مدافعان حرم هم به نظرِ شما شعرِ آیینی محسوب می‌شوند؟

احمد شهریار: قطعا. هر شعری که به نحوی به ائمه اطهار و اهلبیت علیهم السلام یک رباعی مدافعان حرم هم خواندم که الحمدلله مورد عنایت ایشان قرار گرفت که:

این کارِ کمی نیست که لطف و کرم است

تا آخرِ عمر هم ببالید، کم است

تنها نه شما مدافعانِ حرمید

زینب خودش از مدافعانِ حرم است.

 

فرهنگ اسلامی: احسنت. شما خودتان هم تا کنون کتابِ شعر آیینی چاپ کردید؟

احمد شهریار: اخیرا به سفارش خانه‌ی پارسی زبانان یک مجموعه شعر آیینی به اسم “پرچمت بالاست” آماده کردم که موضوع بندی شده و تقریبا در مورد هر یکی از معصومین (ع) شعر آورده‌ام. این مجموعه قرار است به زودی چاپ و همزمان در هند و ایران رونمایی بشود که زحمتِ این کار را استاد علیرضا قزوه و

 

فرهنگ اسلامی: چه خوب. ان شاءالله حتما مجموعه خواندنی خواهد بود. خب، از ترجمه گفتیم و از شعر آیینی حرف زدیم، بفرمایید که نقطه عطف این دو را در چه می‌بینید؟

احمد شهریار: همانطور که قبلا عرض کردم خدمت شما، امروز ما نیاز به معرفی دوجانبه فرهنگ داریم؛ یعنی آنچه در کشورهای پاکستان و هند نوشته شده و می‌شود را باید از طریق ترجمه به فارسی زبانان ایران، افغانستان و تاجیکستان معرفی کنیم و آثار شاعران و نویسندگان فارسی را به اردوزبانان معرفی بکنیم. این آثار تنها شامل داستان و رمان نمی‌شود و شعر را، مخصوصا شعر آیینی را هم در بر می‌گیرند. امروز شاعران بسیار قدآور شعر آیینی در ایران هستند مرثیه حداقل سی و پنج شش بیت دارد. بعضی از مرثیه‌هایش بیش از صد و نود بند نیز دارد. شاعر همعصر دیگرِ میر انیس، میرزا دبیر است که وی نیز همینطور مرثیه‌های فراوانی در باره واقعه عاشورا دارد و قبل و بعد از این دو انبوهی از شاعران دیگر نیز هستند که همین راه را ادامه داده‌اند. یکی از ویژگی‌های این شاعران بومی‌سازی کردن واقعه کربلا است که اگر این آثار برای جامعه مذهبی و ادبی ایران به زبان فارسی ترجمه بشود، قطعا برای مخاطبان جالب خواهند بود. امیدوارم با حمایت نهادهای مذهبی این کار نیز انجام بشود، ان شاءالله.

 

فرهنگ اسلامی: ان شاءالله. شما یک شاعر طلبه هستید. تفاوت شعر یک شاعر طلبه با غیر طلبه را در چه می‌بینید؟ و آیا یک شاعر طلبه می‌تواند شعر عاشقانه هم بگوید یا نه؟

احمد شهریار: سؤال بسیار خوبی پرسیدید. بگذارید در اینجا به جای اینکه نظر شخصی خودم را بگویم، نظر دو تن از شاعران صاحبنظر حوزه را خدمت شما عرض بکنم. البته برای اینکه نمی‌دانم خودشان راضی به ذکر اسم‌شان هستند یا خیر، ترجیح می‌دهم اسمشان را نبرم و تنها به نقطه نظراتشان اکتفاء بکنم. یکی از این دو شاعران حوزوی که هر دو در زمینه شعر بسیار موفق عمل کرده‌اند، نظرشان بر این است که یک شاعر طلبه باید شعرش از اشعار شاعران غیر طلبه قابل تشخیص باشد، یعنی مملو از اصطلاحات حوزوی باشد و یک شاعرِ طلبه نباید در حوزه شعر عاشقانه ورود پیدا کند و شاعر دومی نظرش این است که شاعر طلبه هم فردی از 

 

فرهنگ اسلامی: امروز ایران و کل دنیا با ویروس جدیدی به نام کرونا درگیر است. این ویروس چه تأثیری بر فضای شعر و ترجمه گذاشته است؟

احمد شهریار: فضای ترجمه که خیلی تحتِ تأثیر کرونا قرار ندارد، بجز اینکه برخی از کارهای بنده که قرار بود، قبل از شیوع کرونا چاپ و منتشر بشوند، هنوز برای چاپ نرفته است و برخی از کتاب‌ها هم که چاپ شده بودند و قرار بود کپی‌های بنده را برایم ارسال بکنند، بخاطر کرونا هنوز موفق به ارسال آنها نشدند. ولی فضای شعر را بسیار تحتِ تأثیر قطع می‌شد، گاهی بنده نمی‌توانستم واردِ اینستاگرام شده و شعرخوانی انجام بدهم، گاهی کلا فراموش می‌کردم، گاهی میهمان می‌آمد و در شعرخوانی‌های کشورهای پاکستان و هند دعوت شده و شعرخوانی داشته باشم که باید این را از برکاتِ فضای مجازی دانست.

 

فرهنگ اسلامی: بسیار هم عالی. از اینکه باز هم در خدمت شما بودیم، خیلی خوشحالیم. برای

احمد شهریار: خیلی ممنون. من هم برای شما و همکارانِ بزرگوارتانِ آرزوی سلامتی و سربلندی می‌کنم و از اینکه بنده را لایق دانستید، سپاسگزارم. چشم. چند تا از اشعارم را که اخیرا سرودم، خدمت شما تقدیم می‌کنم.

 

 

 

۱

یا امیرالمؤمنین (ع)

 

یک‌عمر در حضورِ نمازِ تو زیستند

آن صبحدم ملائکه خیلی گریستند

 

باور نداشتیم که در سینه قلب‌ها

روزی به احترامِ عزایت بایستند

 

شب‌های بعد، پشتِ درِ مردمِ فقیر

خرما و نان و عشق نبودند و نیستند

 

بر تارکِ چراغ که شمشیر می‌زند؟

ای عشق! دشمنانِ تو از جنسِ چیستند؟

 

بغضِ علی و عشقِ صحابه؟ خودت بگو

این‌ها مگر ابوذر و سلمانِ کیستند؟

 

تو محو در نمازی و خصمِ تو از قفا…

نامردها حریفِ نبردِ تو نیستند

 

تا گفت علی نماز هم…؟ آه، از شنیدنش

آل علی و خیل ملائک گریستند

 

 

۲

نقاشی اشک

 

آه از آن دریا که روزی یادگارِ رودها…

مثلِ صحرا خاک شد در انتظارِ رودها

 

رفت سوی ناکجایی مثلِ اسبِ بی‌سوار

چون به دستِ رودها بود اختیارِ رودها

 

ماهیانِ سرخگون، نقاشیِ اشکِ منند

سال‌ها خون گریه می‌کردم کنارِ رودها

 

گریه‌کردم از تولد تا دمِ مرگم، ولی

با دو جویی کم نگشت از اعتبارِ رودها

 

مُردم و اندازه‌ی یک فرد، راحت شد جهان

یک‌حباب از دوشِ دریا کاست بارِ رودها

 

هرکجا قبل از تماشا یک دو اشکی گریه کن

می‌خلد در پای چشمِ خشک، خارِ رودها

 

بحر هم از هیبتش لرزید برخود موج موج

لشکری از ابر می‌آمد سوارِ رودها

 

 

 

 

۳

باز هم زلفِ تو را در دستِ توفان دیده‌ام

کاش بیدارم کنی، خوابِ پریشان دیده‌ام

 

در جهانِ اهلِ بینش، کودکم یا آینه؟

هر کسی را دیده‌ام با چشمِ حیران دیده‌ام

 

آنقدر از دردِ هجرانِ تو‌ام در اشتباه

آتشِ نمرودم و خود را گلستان دیده‌ام

 

کاروان گم گشت و دیگر منزلی درکار نیست

چون نمی‌بیند به جز ریگِ بیابان، دیده‌ام

 

اینقدر از چاه و زندانت برای من مگو

قصه‌ی یوسف مخوان، من گرگِ باران دیده‌ام

 

 

۴

همیشه  در دلِ ما یادِ رفتگان پیداست

که زخم اگرچه رفو هم شود، نشان پیداست

 

و ردِ پای صدای سکوتِ آینه‌گر

ببین چگونه در آیینه‌ی زمان پیداست!

 

ببین که خاکِ وجودم هنوز ننشسته‌

در این غبار هنوز عکسِ کاروان پیداست

 

در این جهنمِ فرقت نمی‌توان بودن

بهشتِ گمشده‌ی من، نمی‌توان، پیداست

 

نه شهرِ غم، که به ملکِ عدم مرا دیدند

خلاصه هرکه چنین گم شود، چنان پیداست

 

کنارِ برکه نشستیم، ماه بود و شب و…

ولی تو رفتی و… پایانِ داستان پیداست!

 

 

۵

تو ای روزم چه تاریکی، تو ای بختم چه هندویی

شبی؟ خالِ لبی؟ ظلماتِ مویی؟ چشمِ آهویی؟

.

به شهرِ عاشقان خوش آمدی، شهری که درآنجا

کسی از تو نمی‌پرسد: عقابی یا پرستویی؟

.

و زیرِ لب “مبادا گفته باشم: دوستت دارم”

چرا ای گل، چرا ای گل، دهانم را نمی‌بویی

.

هزاران بار در آیینه خود را دیده‌ام، اما

نمی‌دانم چرا تنها تو این سویی و آن سویی؟

.

چرا مردم سراغِ قاتلم را از تو می‌گیرند

تویی که درکنارِ رود داری دست می‌شویی؟

.

نه ابری و نه بارانی، نه کوهی و نه سیلابی

نه دشتی و نه رودی چون به دریا می‌رسی، اویی!

 

 

۶

هنوز زنده و با خاکِ مردگان یکی‌ام

منی که پیر شدم در زمان کودکی‌ام

 

به احترام تو را پای دار خواهد برد

زرنگ باش، به هارون نگو که برمکی‌ام

 

غبار؟ سنگ؟ که هردو؟ بیا تو آیینه باش

تو صادقانه بگو من کی‌ام، بگو نه، کی‌ام

 

هزار تکیه به دیوارِ زندگی بزنم

به تارهای شلِ عنکبوت متکی‌ام

 

به یمنِ یادِ تو ای یارِ مهربان امروز

صبا تر از نفس بوی جوی رودکی‌ام

 

 

 

۷

سیلابِ خونِ دوروبرم را شناختم

ابرِ بهارِ چشمِ ترم را شناختم

 

من با شناختی که ندارم از این جهان

آخر جهانِ پُر‌خطرم را شناختم

 

من باغبانِ خسته و فرتوت، پای دار

چوبِ درختِ بی‌ثمرم را شناختم

 

افتادم از درختِ بلندی به روی خاک

اینگونه زورِ بال و پرم را شناختم

 

تا رفتی و اراده‌ی خود را شناختی

من هم دعای بی‌اثرم را شناختم

 

من با غبارِ قافله‌ها، با همین غبار

پای شکسته در سفرم را شناختم

 

پوشیده بود صورتِ خود را ولی هنوز

در دستِ دشمنم سپرم را شناخت

 

منبع



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور چین , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: شعر , آیینی , شعرا , بزرگ , ناب , شعرخوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

مصاحبه اختصاصی با حسنا محمد زاده

سایت شاعران پارسی زبان در دومین گفتگوی اختصاصی خود با شاعران، پای صحبت های شاعر جوان و موفق آیینی حسنا محمد زاده نشسته است که شما را به خواندن آن دعوت میکنیم .

باسلام و خسته نباید و تشکر بابت اینکه وقتتان را برای این گفتگو به ما اختصاص دادید.
1.روزگارتان چگونه می گذرد شاعر!؟کمی از خودتان بگویید متولد چه سالی هستید و چند سال است که وارد فضای ادبیات شدید و از تالیفاتتان بگویید؟
 
با سلام و تشکر از لطف و بزرگواریتان
من متولد دهم مهرماه سال 1361در کاشان هستم.
پدر مرحومم کارمند آموزش و پرورش و هم بود و تشویق‌های پی‌در‌پی او برای خواندن کتاب‌های شعر و نثرادبی
اولین 
شاعری ام به زمان تحصیل در مقطع راهنمایی برمی‌گردد

و در سال 85 برای اولین بارسطح شعرم را 
با شرکت در جشنواره‌های ملی آزمودم و از آن پس جدی تر از قبل به شعر پرداختم اولین مجموعه شعرم  در بهار 89 روانه بازار کتاب شد .
 
آثار انتشار یافته ام عبارت اند از :
1.مجموعه «هنوز قلب قلم درد می کند...برگرد!»، نشر آرام دل و برنده سیزدهمین جایزه کتاب فصل
2.مجموعه « عشق های بی حواس» ،
3. مجموعه رباعی« یک مشت آسمان»، نشر فصل پنجم
 4.مجموعه « خورشید های توأمان »،نشرآرام دل ، برگزیده جایزه کتاب سال قلم زرین
5. مجموعه « سربه 
مهر » ، نشر جمهوری

6.مجموعه «جوهر جان » ، نشر هزاره ققنوس، برگزیده دومین جشنواره کتاب انقلاب
7. مجموعه  «زیر هر واژه آتشفشان است » در دست انشار - نشر سوره مهر
 
 
2.تنهایی هایتان را با که تقسیم می کنید؟
 
با داشتن خانواده ای مهربان و دوستانی زلال کمتر احساس تنهایی می کنم اما دوست دارم ساعت های تنهایی ام را فقط با شعر و کتاب هایم قسمت کنم .
3.با دنیای سیاست نسبتی دارید؟
 
 در ذهن من مفهوم انسان از که احساس می کنم هر چه روز از روز می گذرد بیشتر جایشان را به ضد ارزش ها می دهند.
مسلما کسی که دستی به قلم دارد  نه تنها باید خود دغدغه‌ي مبارزه و آزادي مردم را در دل بپروراند  بلكه باید با قلمش  تمام جامعه را دعوت به توجه به اين مقوله ‌كند . اما نباید از این مهم غافل شد که سیاست زدگی محض آفت بزرگی برای شعر و شاعر است چرا که شعر باید آیینه ی احساسات درونی شاعر هم باشد چه بسا که بسیاری دیگر بتوانند با آن همذات پنداری کنند
بدون شک شاعری که می تواند احساس و عواطفش را به زیبایی در شعر به نمایش در آورد نمي‌تواند  از دردجامعه و دیگر انسان ها برای مثال غزل تب پاییز :
 
اردیبهشتم در تب پاییز گم شد
در برگ 
ریزان های وهم آمیز گم شد
 
هی دانه دانه دانه گل های انارم
در بادهای وحشی و یکریز گم شد
 
تاریخ من با آخرین اسطوره هایش
بین غبار لشکر چنگیز گم شد
 
فریادهای سینه ی مشروطه خواهم
پشت سکوت ممتد تبریز گم شد
 
من ماندم و ماه و شبی یلدایی اما
ابری رسید از راه ماهم نیز گم شد
 
دیوانه ای با کفش های وصله دارش
در کوچه ی عشقی خیال انگیز گم شد
دکتر معتمد نقد زیبایی بر این شعر نوشته اند به گفته ی ایشان :
« گاهی" من" در شعر ، فردی نیست و مانند "من " های نمادین شعر نیما کلی ست و هر فرد مسئولی که تلاش دارد مردم را نسبت به واقعه ای آگاه نماید با این شعر به همذات پنداری و اینهمانی می رسد
شاعر در بیتی  فضای مد نظرش را که ممکن است برای هرکس به گونه ای تأویل شود به واقعه ای تاریخی مثل قیام مردم تبریز ارجاع می دهد
از سوی دیگر نماد انسانی "من"راوی شده برای تأکید بر حضور پاییز و برگریزان در تقابل اردیبهشت و بهار که این تقابل شاعرانه ، عناصربه کار رفته  را از سطح یک نشانه ی دلالت گرایانه و استعاری بالاتر برده است تا نتوان به راحتی مفهوم نهایی را متصور شد و این همان هدفی ست که در کاربرد نماد بخصوص در حوزه ی سمبولیسم اجتماعی مد نظر است و مهمتر این که دیوانه ای با کفش های وصله دار تا چه اندازه  می تواند ذهن ها را به چالش  بکشاند و در هر ذهنی چگونه به تأویل بیانجامد
 
4.ایا شعر در همه حال به سراغتان می آید یا فقط در اوقات دلتنگی؟

 
 نه در همه حال ...مخصوصا در مواقعی که مسأله یا مشکلی به شدت ذهنم را درگیر کرده باشداصلا نمی توانم بنویسم. نوشتن برای من با اولین جرقه ذهنی و جوشش یک بیت شروع می شود که فقط مربوط به مواقع دلتنگی هم نیست گاهی ممکن است در اثر دیدن فیلمی تأثیر گذار باشد یا نشستن پای درد دل دوستی یاخواندن داستان و یا مساله ای که ذهن  جامعه را به خود درگیر کرده است و خیلی موارداتفاقی دیگر که از زاویه های متفاوت مرا به خود مشغول می کنند .
  
5.چقدر علاقه مندی خانواده- پدر و مادر یا همسر و فرزندان- به شعر می تواند اثر مثبت یا منفی بر زندگی شاعرانه یک شاعر بگذارد؟اصلا دخیل هست این مساله؟
 
اگرچه معتقدم در وهله اول پیگیری و تلاش و استعداد نهفته ی یک شاعر و البته میزان مطالعه اش بیشترین تأثیر رابر شعر و زندگی شاعرانه اش دارد اما آنچه که مسلم است و غیر قابل انکار، حمایت های خانواده است. گاهی با خودم فکر می کنم که شاید اگر از همان کودکی پدرم نوشته های مرا جدی نمی گرفت و دنبال نمی کرد و در نوجوانی به شعر های دست و پا شکسته ام بها نمی داد و مادرم مرا به خواندن کتاب های شعر تشویق نمی کرد من هیچ وقت شاعر نمی شدم حتی در همین سال های نه چندان دور ،اگر حمایت های بی دریغ همسرم و آرامش فضای خانه نبود نمی توانستم به راحتی دغدغه های ذهنی ام را به زبان قلم بیاورم .
 
6.داعش و تکفیری بیشتر بغض به گلویتان می آورد یا بی مهری ارباب بی مروت فرهنگ و هنر؟
از منظر من هیچ مساله ای هر اندازه مهم ، برای من که در عرصه ی فرهنگ فعالیت دارم به قول شما بی مهری اربابان فرهنگ و هنر ، و برای بقیه دیدن بی مهری در هر زمینه ی دیگری  نمی تواند به اندازه جنایت های وحشیانه داعش و تکفیری درد آور باشد چرا که این ها قلب انسانیت را به درد آورده اند .
 
 
7.مثل اغلب ماها به دنیای مجازی گراییده و در آن مستحیل شده اید یا نه ؛ هنوز هم کتاب می خوانید و با کتاب رفیقید؟
 
در دنیای مجازی هم گاهی حضور دارم اما تمام تلاشم بر این است که فقط به عنوان یک دنیای مجازی به آن بنگرم نه بیشتر... متاسفانه دیده می شود که خیلی ها چنان دلبسته و وابسته ی همین دنیای مجازی شده اند که در آن زندگی می کنند و این اصلا خوب نیست ؛
در مورد سؤال دومتان : فقط می توانم بگویم که کتاب، بخشی جدانشدنی از زندگی من است وروزی که در آن حتی برای ساعتی مطالعه نکرده باشم برایم روز زیبایی نیست .
 
8.از سرودن به یک منوال خسته نشده اید؟
 
من معتقدم به یک منوال و پی در پی سرودن  نه تنها ذهن را خسته می کند و باید مدتی به آن استراحت داد بلکه می تواند از قدرت و توان نفوذ شعر هم بکاهد و آن را ضعیف کند .
من هم سعی می کنم سرودن برایم به یک منوال نباشد. حال و هوایم را با پرداختن به مضامین گوناگون و طبع آزمایی در قالب های مختلف شعری عوض می کنم . مثلا چون قالب اکثر سروده هایم غزل است گاهی به رباعی می پردازم که مجموعه " یک مشت آسمان " هم در همین قالب سروده شده است . گاهی قصیده و مثنوی  ...و اخیرا هم ترانه .
 
9.چه تغییر و تحولی در خود و آثارتان داده اید یا می خواهید بدهید
 
تمام تلاشم بر این است که در حوزه ی معنا  از پنجره ای بازتر و با زاویه ی دیدی متفاوت به دنیا بنگرم
ودر آثارم به حقیقت های فراموش شده بهای بیشتری بدهم .
 

 10 .به شما خبرمی دهند که برنده ی یک جایزه ی کلان و گران قدر ادبی شده اید و میلیونها تومان پول به حسابتان خواهد آمد ؛واکنش و اقدام صادقانه تان چگونه خواهد بود؟..
در حال حاضر بیشترین دغدغه ی ذهنی ام را کودکان کار به خود اختصاص داده اند شاید با چنین جایزه ی کلانی به گونه ای سرمایه گذاری می کردم که سودش کودکان کار را لااقل در زادگاه خودم بی نیاز کند  .
11.از چه کسی انتقاد دارید؟چه کسی را می خواهید نصیحت کنید؟
 
اغراق نکرده ام اگر بگویم بیشترین ضربه ها را از دروغ و تزویر خورده ام چرا که مستقما قلب و روح آدم را نشانه می گیرند
چه بسا کسانی که در ظاهر صمیمی و مهربان به نظر می رسند و در لباس دوست جلوه گری می کنند اما در خفا از فرو کردن هیچ خنجری به پشتت دریغ نمی کنند ...و دروغ که همیشه همه چیز را خراب می کند.
در جایگاه نصیحت کردن نیستم اما آرزو دارم از پشت نقاب ها بیرون بیاییم وخود واقعی مان باشیم  .  
 
12.برای شاعر چه سایه ای از سایه ی مرگ سنگین تراست؟
فراموشی
 
13.می گویند مسئولیت -بخصوص اجرایی اش-برای شاعر سمّ مهلک است؛ درست است؟
 مسئولیت های اجرایی را کمتر پذیرفته ام شاید همین نپذیرفتن هم  به این دلیل بوده که اغلب شاهد بوده ام دوستانی که وارد مباحث اجرایی شده اند روز به روز بیشتر از فضای شعر و آرامش ذهنی شان فاصله گرفته اند و کمتر سروده اند. پس می توان گفت که در مواردی ، سم مهلک بودن مسئولیت های اجرایی برای ذوق شاعر تشبیه اغراق آمیزی هم نیست .
 
14.اگر در عالم خیال در جزیره ای پر از شاعر شاه شاعران بشوید چه سیاستهایی اعمال می کنید؟
 
شاید اولین سیاستم این بود که شاعران واقعی را مشخص می کردم تا بقیه از وقتشان به گونه ای بهترو یا پرداختن به هنرهای دیگر بهره ببرند ودیگر اینکه کاری کنم که لازم نباشد هر کس برای  خواندن چند شعر خوب ، چند صد کتاب را  زیر و رو کند ودر نهایت دست خالی برگردد و فضایی فراهم می کردم تا تمام شاعران با فراغ بال به نوشتن بپردازند و نیاز نباشند برای دغدغه های معیشتی شان  از دنیای شعر فاصله بگیرند.
.
15.کودک درونتان به پیرسالی رسیده یا هنوز طفل بازیگوشی است؟
شاید هنوز به پیرسالی نرسیده باشد اما دیگر  دوران بازیگوشی اش  تمام شده چنانکه می توانم حس کنم دیگر آن جنب و جوش و شیطنت های سابق را ندارد .
 
16.در نهایت یک آرزوی قشنگ برای شعر و شاعران کنید و اگر حرفی باقی مانده است بفرمایید.
 
برای شعر آرزو می کنم که به جایگاه واقعی اش برسد و انگونه که قابلیت دارد به آن بها داده شود
و برای روح پاک و لطیف شاعران اینکه هیچگاه رنجیده نشود 
و برای چشم هایشان دیدن زیباترین افق های زندگی را در دنیایی بدون ظلم و نفاق و جدایی از خدا خواهانم .

 

منبع



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور قشم , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: مصاحبه , ایمان , شعر , شاعره , آسمان , خبر , اخبار ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی

برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل بیماری کرونا در جزیره کیش، از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته قابل اجرا است و بر این اساس تمام جُنگ‌ها، گردهمایی‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی به مدت یک هفته اجازه فعالیت ندارند.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از محدودیت های اعمال شده برای کنترل بیماری در جزیره کیش به مدت یک هفته خبر داد و گفت: با دستور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس شورای سلامت کیش برخی از محدودیت های اعمال شده برای تور کیش هتل شایان کنترل بیماری در کیش از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته قابل اجرا است.

محمدرضا رضانیا بابیان این که تمام ادارات، نهادها، سازمان ها، موسسات مالی و بیمه ای، شرکت ها و دوایر دولتی موظف به کاهش فعالیت نیروهای خود هستند اظهار داشت: تمام دستگاه های  مستقر در جزیره کیش مکلف هستند از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته با ۵۰ درصد نیرو ها به فعالیت خود ادامه دهند.

رضانیا در خصوص فعالیت افراد شاغل که دارای بیماری زمینه ای هستند گفت: تمام شاغلین گروه های حساس که دارای بیماری زمینه ای هستند و زنان باردار باید از شنبه به صورت دور کاری فعالیت کنند.

وی در خصوص اعمال محدودیت فعالیت های تمام مراکز پذیرایی، بازارها و اصناف خاطر نشان کرد: تمام بازار ها و اصناف به جز اصناف تامین کننده ارزاق عمومی تا ساعت ۲۲:۳۰ مجاز به فعالیت هستند بهترین تور کیشو مراکز پذیرایی و رستوران ها و کافی شاپ ها نیز تا ساعت ۲۴ می توانند به مشتریان خدمات ارائه دهند.

رضانیا در پایان افزود: تمام جنگ ها، گرد همایی ها، همایش ها و کشتی های تفریحی به مدت یک هفته اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی

 


:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور استانبول , تور ارمنستان , تور مالزی , تور قشم , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: کیش , اخبارکیش , خبرهای کیش , خبر , مصاحبه , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

یک بام و دو هوای مسئولان در برابر کرونا/ از اعمال محدودیت برای ورود مسافر تا برگزاری جشنواره تابستانی

یک بام و دو هوای مسئولان در برابر کرونا/ از اعمال محدودیت برای ورود مسافر تا برگزاری جشنواره تابستانی

در حالی که شورای سلامت کیش چند روز قبل برخی محدودیت‌ها را برای حضور گردشگر به جزیره اعمال کرد، حالا خبر از برگزاری جشنواره تابستانی به گوش می‌رسد.

به گزارش کیشوندنیوز، با اوج یافتن ویروس کرونا در استان هرمزگان و افزایش یافتن این آمار در جزیره کیش، شورای سلامت کیش در جلسه بیست و یکم برخی محدودیت‌ها را به کیش برگرداند.

از جمله این محدودیت‌ها و مصوبات جدید کاهش۵۰ درصدی تردد شناورها   به کیش و ممنوعیت تردد خودروهای پلاک سرزمین اصلی به مقصد کیش تصویب شد، تور آفری کیش همچنین مقرر شد کارمندانی که به مرخصی می‌روند در بازگشت پنج روز به قرنطینه بروند و به اجبار تست کرونا بدهند.

برگزاری هرگونه همایش، نمایشگاه، مجامع، گردهمایی، مراسم‌های عقد، عروسی، جشن تولد، عزاداری و کنسرت‌ها نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

با این حال این روزها در سکوت خبری زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز جشنواره تابستانی کیش شنیده می‌شود، قرار است این جشنواره از پنجم تیر کار خود را آغاز کند و هنوز از نحوه برگزاری این جشنواره و جزئیات آن خبری در دست نیست.

جذب حداکثری گردشگر در طول فصل تابستان و ایام گرم سال هدف اصلی جشنواره تابستانی کیش است و هر ساله پیش از آغاز این جشنواره جزئیات جشنواره به اطلاع رسانه‌ها گذاشته می‌شد اما گویا امسال مسئولان امر علاقه‌ای به حضور در بین رسانه‌ها را ندارند.

محدودیت‌های چند روز قبل اعمال شده از یک سو و تبلیغ برای “جذب گردشگر” از سوی دیگر نوعی تضاد در تصمیم‌گیری مسئولان منطقه آزاد کیش را نشان می‌دهد.

تعطیلی بخش‌های گردشگری در نوروز امسال خسارت های فراوانی رزرو را به بخش خصوصی و کارگران و کارمندان این بخش وارد آورد، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه برگزاری  جشنواره کار سختی است و باید دید با وجود شرایط کرونایی و شرایط بد اقتصادی در کشور مسئولان چگونه می‌خواهند بیست و سومین جشنواره تابستانی کیش را برگزار کنند؟

 

یک بام و دو هوای مسئولان در برابر کرونا/ از اعمال محدودیت برای ورود مسافر تا برگزاری جشنواره تابستانی

 

 

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی

برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل بیماری کرونا در جزیره کیش، از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته قابل اجرا است و بر این اساس تمام جُنگ‌ها، گردهمایی‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی به مدت یک هفته اجازه فعالیت ندارند.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از محدودیت های اعمال شده برای کنترل بیماری در جزیره کیش به مدت یک هفته خبر داد و گفت: با دستور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس شورای سلامت کیش برخی از محدودیت های اعمال شده برای کنترل بیماری در کیش از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته قابل اجرا است.

محمدرضا رضانیا بابیان این که تمام ادارات، نهادها، سازمان ها، موسسات مالی و بیمه ای، شرکت ها و دوایر دولتی موظف به کاهش فعالیت نیروهای خود قیمت تور لحظه آخری کیش هستند اظهار داشت: تمام دستگاه های مستقر در جزیره کیش مکلف هستند از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته با ۵۰ درصد نیرو ها به فعالیت خود ادامه دهند.

رضانیا در خصوص فعالیت افراد شاغل که دارای بیماری زمینه ای هستند گفت: تمام شاغلین گروه های حساس که دارای بیماری زمینه ای هستند و زنان باردار باید از شنبه به صورت دور کاری فعالیت کنند.

وی در خصوص اعمال محدودیت فعالیت های تمام مراکز پذیرایی، بازارها و اصناف خاطر نشان کرد: تمام بازار ها و اصناف به جز اصناف تامین کننده ارزاق عمومی تا ساعت ۲۲:۳۰ مجاز به فعالیت هستند و مراکز پذیرایی و رستوران ها و کافی تور کیش هتل مریم شاپ ها نیز تا ساعت ۲۴ می توانند به مشتریان خدمات ارائه دهند.

رضانیا در پایان افزود: تمام جنگ ها، گرد همایی ها، همایش ها و کشتی های تفریحی به مدت یک هفته اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در کیش/ تعطیلی جُنگ‌ها، همایش‌ها و کشتی‌های تفریحی
 
 

کلاغ‌ و گربه‌های کیش از کنترل خارج شده/ ماجرای بطری‌های آب معدنی که با آب چاه پر می شدند

دردسر سگ‌های ولگرد برای محیط زیست و انسان/ تعداد مرغ‌ مینا، کلاغ‌ و گربه‌های کیش از کنترل خارج شده/ ماجرای بطری‌های آب معدنی که با آب چاه پر می شدند

رئیس محیط زیست کیش بار دیگر از ساکنان کیش و گردشگران خواست که به حیوانات جزیره غذا ندهند و در این رابطه گفت: لطفا به هیچ حیوانی غذا ندهیم، غذاتور کیش هتل شایگان دادن به حیات وحش کار درستی نیست و با این کار چرخه حیات وحش را به‌هم می‌زنیم.

به گزارش کیشوندنیوز، اخیراً شیوه‌نامه‌‌ای صادر شده که در آن میزان جرائم نقدی برای تخلفات محیط زیستی مشخص شده است، در یکی از بخش‌های این شیوه‌نامه جریمه‌ای برای برداشت آب از چاه در نظر گرفته شده است، این موضوع بهانه‌ای شد که بعد از مدت‌ها به سراغ خانم مریم محمدی رئیس محیط زیست کیش برویم و برخی مسائل زیست محیطی را از وی جویا شویم.

حفر چاه برای برداشت آب جریمه دارد

محمدی در رابطه با دلیل اعمال جریمه برای حفر چاه و برداشت آب زیرزمینی تعیین شده اظهار داشت:  وجود آب شور زیرزمینی باعث از بین رفتن خاک و پوشش گیاهی‌می شود، به‌همین دلیل باید جلوی نفوذ آب شور را گرفت.

وی افزود: با توجه به وضعیت زمین‌شناسی جزیره کیش اگر از آب شیرین بیش از اندازه برداشت کنیم، آب شور از اطراف جایگزین می‌شود، پس زدن آب شوری که وارد آب سطوح زیرزمینی می‌شود کار بسیار سختی است و باید آن‌قدر بارندگی وجود داشته باشد تا این امر جبران شود.

رئیس محیط زیست کیش با عنوان اینکه در حال پایش کیفیت آب زیرزمینی هستیم، عنوان کرد: مناطق را اولویت بندی کردیم و ابتدا جاهایی که برداشت آب زیاد بود آنها را بستیم، هرجا دیدیم مشکل فزاینده است چاه‌های بیشتری را پلمب می‌کنیم.

وی ادامه داد: از یکسری چاه برای فروش آب استفاده می‌شد و تانکر آب چاه را برداشت می‌کرد و می‌فروخت، چند تولید کننده آب معدنی نیز از آب چاه استفاده می‌کردند، یکسری آبشیرینکن غیرمجاز داشتیم که برداشت آن از آب چاه بود، این آبشیرینکن‌ها پساب خود را در چاه دیگری در نزدیکی خود می‌ریختند که باعث شور شدن آب زیرزمینی می‌شد، همه این چاه‌ها پلمب شدند.

همه چاه‌های آب خانگی غیر مجاز هستند

وی همه چاه‌های خانگی حفر شده در کیش را غیر مجاز دانست و افزود: اگر دیدیم خیلی مشکل خاصی در رابطه با شوری آب نداریم، کاری به چاه‌های خانگی نداریم، اما اگر دیدیم که به‌دلیل کمبود بارندگی آب زیرزمینی برخی مناطق شورتر می‌شود، مجبوریم چاه‌ خانه‌ها را هم پلمب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های سال گذشته امام جمعه مبنی بر درخواست از مردم برای حفر چاه در منزل خلاف این شیوه‌نامه بود یا خیر، افزود: امام جمعه منظورش این بود که برای کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آن، چاه  بزنیم که آب را وارد زمین کنیم، به‌جای اینکه آب به دریا برسد و مشکلی برای معابر پیش بیاید، این کار به شیرین‌سازی آب زیر زمینی کمک می‌کند، منظورشان این نبود که چاه خیلی عمیق بزنیم و از آب آن برداشت کنیم.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری که آیا سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند هم قانون‌گذار باشد و هم مجری قانون، اظهار داشت: سرچشمه این قوانین، از قوانین کشور است، در کشور قانون بهره‌برداری از منابع آبی و توزیع عادلانه منابع آبی را داریم که قوانین ما برگرفته از این قانون است، در حال حاضر جزئیات آنرا به‌خاطر ندارم اما قوانین مناطق آزاد این اجازه را به ما می‌دهد.

سگ‌های ولگرد قاتل بچه آهوان و بلای جان انسان‌ها

وی در ادامه به تشریح چگونگی پیدایش سگ‌های ولگرد و خطرات آنها برای محیط زیست و انسان پرداخت و تصریح کرد: در شهرک کارگاهی برخی برای حفاظت از کارگاه خود سگ می‌آورند، بعضی از آنها برای اینکه هزینه غذا ندهند آنها را شب‌ها رها می‌کنند، این سگ‌ها هم برای خودشان غذا پیدا می‌کنند، جفت گیری می‌کنند و یک سگ به چندین سگ ولگرد تبدیل می شود.

رئیس محیط زیست کیش افزود: سگ‌های ولگرد یکسری بیماری‌های مشترک با انسان دارند، اینجا هم جزیره گردشگری است و باید جلوی افزایش جمعیت آنها گرفته شود، مواردی داشتیم که این سگ‌ها به بره‌آهوها حمله کرده‌اند، مورد حمله به انسان هم داشتیم، جمعیت آنها باید کنترل شود، بلیط ارزان کیش اما این وظیفه بر عهده خدمات شهری است که این کار را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: انجمن حمایت از حیوانات هم در کیش داریم که به عقیم سازی این سگ‌های ولگرد کمک می‌کنند، اما در بحث پیداکردن پذیرنده و کسی که از آنها نگهداری کند مشکل وجود دارد.

محمدی گفت: خواهش ما از دامپزشکی این است که روی برداشت آمار از سگ‌های کارگاهی نظارت بیشتری داشته باشند، صاحبان سگ‌ها را الزام به عقیم سازی کنند یا حداقل میکروچیپ به آنها وصل کنند، این باعث می‌شود بتوانیم روی افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد کنترل داشته باشیم وگرنه کار خیلی مشکل می‌شود.

به پرندگان و ماهی‌ها غذا ندهیم/ معضلی به نام افزایش مرغ‌های مینا، کلاغ‌ها و گربه‌ها در کیش

رئیس محیط زیست کیش در گفتگو با خبرنگار کیشوندنیوز از ساکنان کیش و گردشگران خواست که به پرندگان و ماهی‌ها و کلاً حیوانات جزیره غذا ندهند و در این رابطه گفت: لطفا به هیچ حیوانی غذا ندهیم، غذا دادن به حیات وحش کار درستی نیست و با این کار چرخه حیات وحش را به‌هم می‌زنیم.

 وی افزود: می‌بینیم که مردم به ماهی‌ها غذا می‌دهند، آن ماهی که باید جلبک روی مرجان را بخورد و به زنده ماندن مرجان کمک کند، به آنها غذا می‌دهیم و آن چرخه را نابود می‌کنیم.

مریم محمدی اظهار داشت: همین قضیه برای پرندگان و گربه‌ها وجود دارد، می‌بینیم چقدر تعداد گربه در کیش زیاد شده است.

وی ادامه داد: کلاغ‌ها و میناها هم تعدادشان در کیش خیلی زیاد شده، هرچه تعداد آنها بیشتر شود، تعداد پرندگان بومی جزیره کمتر می‌شود، چون منابع تغذیه‌ای در جزیره محدود است.

رئیس محیط زیست کیش عنوان کرد: این پرندگان چون مهاجم هستند در رقابت برای بدست آوردن غذا پیروز می‌شوند، گاهاً به جوجه پرندگان تورهای لحظه آخری کیش دیگر نیز حمله می‌کنند و آنها را هم شکار می‌کنند، می‌بینیم که تعداد پرندگان کوچک مثل زنبورخوار، شهدخوار و… در جزیره کم شده است.

وی در رابطه با نحوه کنترل جمعیت مرغ‌های مینا و کلاغ‌ها اظهار داشت: راه مقابله با آنها خیلی مشکل است، هرکاری می‌کنیم که بتوانیم جمعیت آنها را کنترل کنیم واقعاً به راهکار خیلی عملیاتی نمی‌رسیم غیر از اینکه دسترسی آنها را به منابع تغذیه‌ای اضافی محدود کنیم، از کیشوندان می‌خواهیم که زباله‌هایشان در محیط بسته باشد، به آنها غذا ندهند، اگر در خانه منازل جایی هست که می‌تواند لانه سازی کنند مثل ناودان منازل، آنها را از بین ببریم.

محمدی گفت: بهترین تنظیم کننده طبیعت است و بهتر است اجازه دهیم طبیعت خودش کارش را انجام دهد، می‌بینیم که به‌خاطر چند ماه قرنطینه چه اتفاقات مثبتی رخ داد، به‌خاطر اینکه ما انسان‌ها در آن حضور نداشتیم.

محمدی در رابطه با وضعیت ملخ‌ها به جزیره نیز گفت: چند وقت قبل ملخ‌های مهاجم به کیش آمدند، با آنها با سم‌پاشی مقابله شد، طبق چیزی که اعلام شده بهترین تور کیش بود دوباره برمی‌گردند اما این اتفاق نیافتاد و دیگر خبری نشد.

کلاغ‌ و گربه‌های کیش از کنترل خارج شده/ ماجرای بطری‌های آب معدنی که با آب چاه پر می شدند


:: موضوعات مرتبط: , تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: اعمال محدودیت در کیش , کیش , جشنواره تابستانی , جزیره کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

 

تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش دانش آموزان ضرورت عصر کرونا

تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش دانش آموزان ضرورت عصر کرونا

استفاده از قابلیت‌های رادیو ملی و محلی برای توسعه آموزش و پرورش به‌ویژه برای نقاط محروم کشور می تواند در شراط کرونا مثمر ثمر واقع شود.

یادداشت | مصیب شیرانی مدرس و فعال محیط زیست در کیش

بیماری همه گیر کرونا یکی از بزرگترین اختلالات در آموزش و پرورش در جهان است که تاکنون شناخته شده است و بیش از ۹۰٪ از جمعیت دانش آموزان جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

بسیاری از کشورها برای اطمینان از این که یادگیری هرگز متوقف نمی شود به آموزش از راه دور مبتنی بر اینترنت روی آورده‌اند.

با این حال، براساس یک مطالعه اخیر توسط موسسه آمار یونسکو (UIS) و کارگروه معلمان، حدود ۸۲۶ میلیون دانش آموز (۵۰٪)، به کامپیوتر دسترسی ندارند. حدود ۷۰۶ میلیون دانش آموز فاقد دسترسی به اینترنت و ۵۶ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه نیستند. بسیاری از کشورها مجبور بودند به سرعت راه‌حل‌های مؤثر را پیدا کنند و ثابت کرد که تلویزیون و رادیو جایگزین خوبی در زمینه‌ای هستند که امکان یادگیری آنلاین وجود ندارد.

نیازها چیست؟

در کشور ما در شرایط کنون تهیه تبلت یا گوشی هوشمند برای بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان کشور امکان‌پذیر نیست. افزایش سرسام آور قیمت گوشی هوشمند، تعرفه‌ زیاد اینترنت، سرعت کم و قطعی مکرر و هزاران مشکل دیگر در کشور وجود دارد و این شرایط در استان‌های محروم خیلی بدتر می‌باشد.

لذا برای سال تحصلی جدید باید بر تنوع روش‌ها و ابزارهای آموزشی تمرکز کرد و گزینه‌های آموزش را تنوع بخشید.

آموزش رادیویی یک راهکار ارزان و همه گیر و بدون محدویت

با این وجود، راه‌اندازی و استفاده از رادیو و تلویزیون به‌عنوان ابزاری برای ارائه آموزش از راه دور چالش‌های اساسی مانند:

عدم دسترسی به محتوای آموزشی در قالب های صوتی و تصویری

مشکلات کشورها برای تولید محتوا از نظر کمیت و کیفیت در زمان کوتاه

عدم همکاری های از قبل موجود برای طراحی و پخش محتوای آموزشی.

نیاز به برقراری ارتباط و همکاری بین متخصصان آموزش و پرورش و متخصصان بخش صدا و تصویر برای تولید برنامه های آموزشی.

عدم دانش و تخصص در نظارت و ارزیابی یادگیری …

اجرای موفقیت آمیز آموزش‌ها براساس تجربیات جهانی در سه جنبه اصلی باید متمرکز باشد: همکاری، عمل‌گرایی و رویکرد یادگیرنده محور است که بدون همکاری موفقیتی حاصل نمی شود.

همکاری بین پخش‌کنندگان، مسئولان آموزش و پرورش و مربیان عامل اصلی موفقیت در اجرای برنامه‌های آموزشی مبتنی بر رادیو و تلویزیون است.

آموزش مبتنی بر رادیو در عصر کرونا

امروزه با مختل شدن آموزش به‌واسطه کرونا برای میلیاردها دانش آموز در سراسر جهان، آموزش رادیو اهمیت خود را به‌عنوان یک وسیله مؤثر، قابل اعتماد و بسیار شخصی در یادگیری که می تواند به میلیون‌ها دانش آموز را فارق از اینکه در کجا قرار دارند را تحت پوشش قرار دهد. پرواز کیش در حالی که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، درحال تلاش برای اقدامات یادگیری جایگزین(تولید نرم افزار شاد)  است بسیار از دانش به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و یا حتی داشتن گوشی هوشمند امکان استفاده از فرصت آموزشی را از دست می‌دهند.

اما  استفاده از رادیو مزایای زیادی دارد. تجربیات جهانی از تاثیرات شگرف این وسیله در بسیاری از کشورها حکایت می‌کند. اگر یادگیری و آموزش رادیوی دروس مدرسه مبتنی بر برنامه درسی را تدوین کنیم، رادیو می‌تواند نقش مهمی در فراهم آوردن فرصت‌های یادگیری ایفا کند.

یادگیری صوتی مزایای اضافی را به همراه می‌آورد، زیرا نشان داده شده است که دانش آموزان در حفظ کردن تمرکز به دانش آموزان کمک می‌کنند. 

آموزش رادیویی می‌توان محدویت سنی آموزش حضوری را نیز حل نماید. به باز ماندگان تحصیل نیز کمک نماید.

پروژه‌های موفقیت آمیز رادیویی آموزشی هم به برنامه‌ریزی جامع و هم پیچیده نیاز دارند. تیم برنامه ریزی آموزش رادیویی باید در چندین زمینه فنی، اجتماعی و آموزشی دانش و توانایی داشته باشد.

تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش دانش آموزان ضرورت عصر کرونا

 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور هند , تور ترکیه , تور چین , تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: کیش , کرونا , جزیره , خبر , خبرفوری , اخبار گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

صحبت‌های جنجالی پیشکسوت فوتبال کیش؛

رئیس هیئت برکنار شده اما لابی‌گرها اجازه خروج نمی‌دهند/ به‌خاطر تولد فینال ساحلی ۲ هفته به تأخیر افتاد/ فکر می‌کردیم زیر نظر تهران برویم بهتر است اما بدتر شد

گفتگوی اختصاصی سایت فوتبال جزیره با آقای سید حسین اوجی پیشکسوت فوتبال کیش را در ادامه می‌خوانید:

  • ابتدا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و بگویی از چه سالی به کیش آمدید؟

سال ۱۳۷۴ به‌مدت ۱۱ سال ریاست اداره آتش نشانی جزیره کیش را بر عهده داشتم و از همان زمان به جزیره آمدم، به همین دلیل به جزیره کیش منتقل شدم، بعد از آن در شرکت‌های هلیکوپتری کار می‌کردم. در حال حاضر کار خاصی ندارم و در یکی از مجتمع‌های مسکونی کیش مدیریت می‌کنم، در صدد آن هستیم که یک تیم فوتبال برای مجتمع تشکیل دهیم.

در دوران حضورم در آنش نشانی، از آنجایی که آتش نشانان باید بدنی ورزیده داشته باشند و ورزشکار باشند توانستیم تیم آتش‌نشانی کیش را تشکیل دهیم، در آن زمان جزیره از تور کیش امکانات ورزشی خوبی بهره‌مند نبود مثلا زمین فوتبال خاکی بود، برای بازی‌ها از داوران خارج از جزیره دعوت می‌شد، امکانات پزشکی در کنار زمین بازی برای ورزشکاران نبود.

آتش نشانی خدماتی مثل در اختیار قرار دادن کیش آمبولانس در هنگام بازی و ارائه خدمات پزشکی در کنار زمین و … را به هیئت فوتبال کیش ارائه داد و همین مسائل باعث شد که در کنار هیئت فوتبال قرار گیرم.

  • از زمانی که در تیم فوتبال آتش نشانی و کامران کیش بودید بگویید؟

بیشتر بچه‌های آتش نشانی در آن زمان در تیم شرکت خدمات کیش بازی می‌کردند، تیم شرکت خدمات یک تیم استخوان دار و قوی بود، آتش نشانان نیز تیم فوتسال را تشکیل داده بودیم و در جام رمضان همیشه مقام‌های اولی و یا دومی از آن ما بود.

در جام رمضان با تیم ارم کیش که یک تیم عالی بود و بازیکنان سرشناسی همچون وحید شمسایی را داشت بازی کردیم و ما تنها تیمی بودیم که توانستیم جلوی این تیم مقاومت کنیم و کمترین گل خورده را داشتیم و در نهایت مقام دوم را کسب کردیم.

مسئولیت سرپرستی تیم کامران کیش بر عهده من بوده، این تیم بازیکنان خیلی خوبی داشت و در جام رمضان اول شد، آقای پازوکی هم مربی تیم بود، در آن زمان تیم خوبی داشتیم.

  • سرپرست چه نقشی در یک تیم فوتبال دارد؟

سرپرست در واقع پدر تیم است و تیم را آماده می‌کند، از شرایط روحی گرفته تا خدمات، و حمایت کامل را از بازیکنان به‌عمل می‌آورد، سرپرست اگر بازیکن خوبی ببیند به سرمربی نیز پیشنهاد می‌دهد، علاوه بر تیم‌های آتش نشانی و کامران کیش سرپرست تیم‌های دیگر از جمله تیم پیشکسوتان بودم.

  • در هیئت فوتبال کیش هم سابقه فعالیت داشته‌اید؟

با توجه به شرایط کاری که در آن حضور داشتم دوستان محبت کردند و سال ۱۳۸۰ اولین حکم را برای کمیته اجرایی به بنده دادند و چند سال بعد نیز مسئولیت کمیته انضباطی به من سپرده شد. در آن زمان آقای خسروانی رئیس هیئت فوتبال بود و آقای ارزانی دبیرهیئت فوتبال بودند و شرایط خیلی خوبی بود.

تیم فوتبال کیش زیر مجموعه استان هرمزگان بود و نرخ تور کیش استقلالی از خود نداشت، بهترین شرایط در همان زمان بود، نه فدراسیون تهران و نه هیئت فوتبال بندرعباس هیچ جا کاری به ما نداشتند.

در آن زمان مجموعه المپیک وجود خارجی نداشت و زحمت فراوان برای درست شدن آن کشیده شد اما اکنون فوتبال جزیره کیش شرایط خوبی ندارد.

  • چرا از فوتبال هیئت فوتبال کیش جدا شدید؟

من از سال ۱۳۸۰ در هیئت فوتبال کیش بودم آن زمان مستقل نبود و شرایط خوبی بود، اما دوستان شرایطی را به وجود آوردند که هیئت فوتبال بلیط کیش تهران و موسسه کیش مستقل شد و زیر نظر فدراسیون تهران رفت، دارای صندلی و حق رای شد و از آن زمان به بعد فوتبال کیش رو به افول رفت، کم کم دوستان آقای خسروانی و ارزانی نیز از مجموعه جدا شدند و کسانی جایگزین شدند که بیشتر به فدراسیون وصل بودند و به نوعی فقط می‌خواستند از امکانات فدراسیون استفاده کنند.

همین باعث شد که فوتبال کیش رها شود و من به همین دلیل خودم را از هیئت فوتبال کیش جدا کردم،  فوتبالی‌های کیش با آن همه استعداد نابود شدند.

قبل از اینکه به تهران متصل شویم فوتبال کیش تورهای لحظه آخری کیش حرفی برای گفتن داشت دارای لیگ و دسته بود، ۱۱ تیم در لیگ فوتبال کیش بازی می‌کردند، مربیان خوب و تیم‌های خوب داشتیم از جمله آقای حاج رضایی، آقای نظری و آقای معینی بودند.

کلاس‌های داوری آقای نظری برگزار می‌شد و همه بدون هیچ چشم داشتی درگیر بودند و کار می‌کردند اما از وقتی که به فدراسیون متصل شدیم همه چیز سقوط کرد.

  • چه چیزی باعث شد فوتبال کیش مستقل گردد و به فدراسیون تهران وصل شود؟

در آن زمان همه فکر می کردند اگر به فدراسیون متصل شویم شرایط بهتر می شود اما در واقع فدراسیون است که به ما احتیاج دارد نه ما به فدراسیون، فدراسیون می‌تواند از امکانات ما بهره‌مند شود.

مدیرعامل موسسه ورزش و هیئت فوتبال بود که دوست داشتند به تهران وصل شوند و مستقل شوند و این پتانسیل بالا باید جایگاهی می‌داشت، اتفاق خوبی بود اما خب دوستان به بیراهه رفتند و نتوانستند کاری کنند و اگر کسی اعتراضی داشت با

لیگ کیش که ۱۱ تیم داشت به چهار تیم رسید و با چهار تیم لیگ برگزار شد، افرادی که بعد آمدند وضعیت خیلی بدتر شد، مشخص نبود این افراد را چه کسانی انتخاب می کنند چرا باید رئیس هیئت بومی نباشد و از خارج کیش تعیین گردد.

اوج فوتبال کیش دهه ۸۰ بود در آن زمان خیلی ارتقا پیدا کردیم و کیش تیم های زیادی داشت ولی اکنون نامی از این تیم ها نیست.

جزیره کیش با توجه به اقلیم خوبی که دارد زمینه نرخ ویژه تور کیش فوتبال ساحلی در آن بسیار است مثل دیگر شهرها نیست که برای بازی شن و ماسه تهیه کنند ، تور کیش هتل سیمرغ شرایط و امکانات خوبی داریم اما از آن استفاده نمی شود.

در سال گذشته فوتبال ساحلی بین تیم های داخلی جزیره کیش برگزار شد اما رئیس هیئت به دلیل نبودن در زمان بازی‌ها در جزیره بازی فینال را برای ۲ هفته بعد تعیین کرد که از شور و هیجان بازی‌ها کاسته شد.

در روز فینال، در مراسم اهدای جوایز رئیس هیئت دلیل دیر برگزار شدن مسابقه را تولد خود مشخص کند که درست پرواز شیراز به کیش همزمان با این روز باشد این یعنی خود نشان دادند.

وقتی رئیس هیئت فوتبال نباشد هیچ نظارتی نیست، نظارت بر کلاس‌های فوتبال، برنامه ریزی بازی‌ها و… وجود ندارد، وقتی در جزیره نباشد بر هیچ چیزی نظارتی ندارد.

موسسه ورزش با پتاسیل‌هایی که دارد از خود یک تیم و یک مدرسه فوتبال ندارد و همه چیز بدون نظارت خصوصی سازی شده است.

موسسه باید تیم تشکیل بدهد که بیرون از کیش بازی کند کیش به‌عنوان یک برند مطرح گردد.

کلاس‌های فوتبال تشکیل می‌شود مربی‌هایی که هیچ دوره مربیگری ندیده‌اند و هنوز در لیگ بازی می‌کند به بچه‌ها آموزش می‌دهند این آسیب می‌زند وقتی می‌گوییم باید نظارت باشد یعنی اینکه بدانیم چه کسانی سرپرست هستند ، به بچه‌ها آموزش می‌دهند و چه مدرکی دارند.

  • آقای اوجی به نظر شما در راس هیئت فوتبال کیش چه کسانی باید باشند؟

قبلا هم گفتم ما نیاز نداریم به فدراسیون وصل باشیمنرخ تور کیش بلکه فدراسیون است که نیاز به ما دارد و باید به ما متصل باشد، ما در گذشته نزدیک تیم های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس و … در کیش اردو می زدند و استیل آذین با آن همه مهره با افتخارش در مقابل تیم کیش بازی کرد، کیش بازیکن و مربی خوب دارد به نظر من اگر فرد بومی انتخاب شود بهتر است که هم شناخت دارد و هم در جزیره زندگی می‌کند و نظارت بر همه امور دارد‌.

چند وقت پیش جناب آقای مظفری برای امضا تفاهم نامه همکاری به فدراسیون تهران رفته بودند و جالب توجه است که رئیس هیئت فوتبال کیش همراه آنان نبوده است، چون این شخص حضور ندارد و کاری نمی‌کند.

  • چه کسی رئیس هیئت فوتبال را انتخاب می کند؟

رئیس هیئت فوتبال پیشنهاد منطقه آزاد است و فدراسیون آن را تعیین می کند، جالب اینجاست که آنقدر لابی‌گری هست که رئیس هیئت فوتبال کیش توسط دکتر

  • آیا منطقه آزاد و موسسه ورزش در فوتبال کیش موثر است؟

بله موثر است، آنها صاحب نظران فوتبال کیش هستند و پیگیر مسائل، دخالت و نظر دارند از جناب مظفری خواهش می‌کنم به جمع بندی این موضوع نیز بپردازند و تکلیف این قضیه مشخص کنند.

  • آیا از پتانسیل انسانی و افراد توانمند در فوتبال کیش استفاده می شود؟

استفاده نمی‌شود، ببینید در طول یک سال گذشته چقدر کمیته‌ها و مسئولین آن عوض شدند از بین آنها چند نفر فوتبالی بودند و هستند.

مسئولین دنبال کانال‌هایی هستند که قدرت داشته باشند و حکم بدهند و روزی برایشان فایده‌ای داشته باشد، اینها همه لابی‌گری را نشان می‌دهد.

  • اگر خودتان رئیس هیئت فوتبال کیش شوید چه می کنید؟

اول از همه یک فراخوان می‌دهم و افراد صاحب نظر را دور هم جمع می‌کنم و اتاق فکر تشکیل می‌دهم، از دوستان قدیمی و صاحب‌نظران از همه نظرات استفاده می‌کنیم. کاری که اکنون نمی‌شود و مشکل فوتبال کیش را نمی‌دانند، باید از افراد قدیمی و صاحب نظر استفاده شود تا مشکل فوتبال کیش شناسایی شود.

  • از ۱ تا ۱۰۰ به عملکرد فوتبال کیش چه عددی می دهید؟

به نظر من شاید ۱۰ هم ندهم متاسفانه فوتبال کیش قابل نمره دادن نیست و رو به افول است.

  • آرزوی شما برای فوتبال کیش چیست؟

آرزوی من این است که به دهه هشتاد برگردیم ، چون در آن زمان نقطه اوج فوتبال کیش بود.

  • به عنوان حرف پایانی اگر سخنی است بگویید ؟

اگر تندی کردیم ببخشید عذرخواهی می کنم من تنها ناراحتیم تیم فوتبال کیش است، فوتبالی که عالی بود و اکنون خراب شده باید فکری برای فوتبالی کیش کنیم و تغییر و تحول لازم را انجام دهید.

رئیس هیئت برکنار شده اما لابی‌گرها اجازه خروج نمی‌دهند/ به‌خاطر تولد فینال ساحلی ۲ هفته به تأخیر افتاد/ فکر می‌کردیم زیر نظر تهران برویم بهتر است اما بدتر شد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور ارمنستان , تور مالزی , تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: فوتبال , فوتبال کیش , کیش , اخبار , خبر , خبرفوتبال , ورزشی , گردش , گردشگری , اخبار گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 
 

آرزوهای صلح جهانی در شبهای شعر دفاع مقدس در کیش

شب شعر دفاع مقدس کیش با حضور سه تن از شاعران برجسته کشور و جمعی از شاعران جزیره کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در دومین شب از هفته دفاع مقدس، شب شعر با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، سه تن از شاعران برجسته و به نام کشور که در حوزه ادبیات دفاع مقدس آثار ارزشمندی سروده اند و جمعی از شاعران جزیره مرجانی کیش برگزار شد.

حضور نوجوانان از مستندات تاریخی دفاع مقدس به شمار می رود

در این مراسم پیش از قرائت اشعار، استاد عبدالجبار کاکایی با یادآوری حضور نوجوانان در عرصه دفاع مقدس که یکی از مستندات تاریخی جنگ به شمار می رود افزود: به ندرت جنگ ها از دو سو عادلانه هستند. معمولا از سویی که عادلانه است، به جنگ از منظر مقاومت و دفاع مردمی یاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از این موضوعات مهم در ادبیات جهانکیش تور کیش بگیرد آرمانی است که در ذهن دارند. اما به وقوع پیوستن آن دور از دسترس به نظر می رسد و گاه آنقدر جنگ به زندگی انسان نزدیک می شود که شاعران را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

این شاعر نام آشنای کشور خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی هایی که در دل جنگ خلق شد شعر دفاع مقدس است که برگرفته از واقع نگری بوده و به بیان واقعیت هایی چون حماسه ها،خشونت ها، زجرها و ناکامی ها می پردازد.

دفاع مقدس هویت جدیدی به ملت ما بخشید

استاد مصطفی محدثی خراسانی نیز در آیین شب تور کیش هتل فلامینگو  شعر کیش با بیان اینکه هویت ملی یک قوم چیزی نیست که انتظار داشته باشیم به یکباره شکل گرفته یا تغییر کند، اظهار کرد: همه بر این نکته اذعان دارند که دفاع مقدس هویت تازه ای به ملت ما بخشید اما این بدان معناتور دو شب و سه روزه کیش  نیست که ما آن را نداشتیم و در دفاع مقدس به دست آوردیم نرخ تور کیش   بلکه دفاع مقدس زمینه غبارروبی از فضیلت هایی را که در طول تاریخ داشتیم زدود ور کیش هتل شایان و به شکلی نو و فراخوان شده و پویا متجلی کرد.

وی تاکید کرد: همین اتفاق در حوزه های فرهنگی و هنری و از جمله شعر نیز رخ داد و شعر دفاع مقدس فراخوان فضیلت های تاریخ شعر فارسی است و با درآمیختن آن ها شعر فارسی به شکلی نو ارائه شد.

شاعران نو در دفاع مقدس

صابر سعدی پور دیگر استاد تور های کیش  شعر و ادبیات دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: برخی جنگ را با واقعیت های آن لمس کرده و قلم زدند و برخی چون من که خود را هنرمند می دانیم به زرو بلیط کیش شکل و نوعی دیگر پس از دوران جنگ با واقعیت های آن آشنا شده و آمار لمس کردیم. جامعه ادبی که با چهره واقعی جنگ، پس از خوابیدن گرد و غبارهای آنبلیط کیش تهران  روبرو شدند و آثاری که در جامعه ایجاد کرده بود لمس کردند نیز در این وادی قلم زدند.

در ادامه این شاعران به نام کشور و شاعرانی از جزیره مرجانی کیش اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

در حاشیه این مراسم نمایش هترین تور کیش سمفونی میگ ها با نویسندگی، کارگردانی و اجرای بهنام کاوه به نمایش درآمد.

گفتنی است در سومین روز از هفته دفاع مقدس نمایش « دست هایت کو مم حسن » به نویسندگی: رضا گشتاسب و کارگردانی: رضا کرمی زاده و با تهیه کنندگی : وحید لک به نمایش درخواهد آمد.

علاقمندان می توانند این نمایش را که برگزیده سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و برنده 9 تندیس از جشنواره فتح همچنین دعوت شده به جشنواره بین المللی 2020 روسیه است در ساعت 19.30 دقیقه و در مرکز همایش های بین المللی کیش سالن خلیج فارس به تماشا بنشینند.

آرزوهای صلح جهانی در شبهای شعر دفاع مقدس در کیش

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور مالزی , ,
:: برچسب‌ها: شعر , شعرا , گفتگو , مصاحبه , ادب , ادبیات معاصر , ادبیات , پست مدرن , مدرن , زیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

 

 

شعر، رستاخیز واژه هاست و شاعر، آن کسی که واژه ها را در باغ وجودش به ثمر می نشاند.

در گذار از درون به بیرون و در چهارچوب سفر از خود به جهان است که شعر متولد می شود. در تجربه های ناب انسانی و جهانی شدن این شاعرانگی ها، شاعران آینه ای می شوند که دیدگاههای ملتها را بازمی تابانند.

تازه ترین سروده افشین علا، شاعرمعاصر تور کیش هتل فلامینگوکه بازتاب زیادی در داخل و خارج کشور داشت، بهانه ای شد تا با او درباره سیر فعالیتها، دیدگاهها، زندگی و شعر معاصر به گپ و گفت بنشینیم.

جالب است که بدانید افشین اعلاء از سال گذشته به عنوان مدیر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در سازمان منطقه آزاد کیش بکار مشغول است و این تجربه حضور، موجب شده تا او بتواند از منظری دیگر به موضوع گردشگری و توسعه کیش نظر بیندازد که در نوع خود خواندنی و قابل تامل است. در گفت و گو با این چهره شناخته شده، به هر دوجنبه فعالیت هنری و کاری وی یعنی شعر و گردشگری پرداختیم که خواندنی است.

آقای علاء، شما زاده شمال ایرانید و اکنون ساکن جنوب. تفاوت درچیست؟

با سلام خدمت شما و مخاطبان عزیز. شمال ایران، با مردمانی زحمتکش ، سرسبزترین خطه کشور و از ذخایر ارزشمند ایران است و من همیشه به زادگاه خود افتخار می کنم. اقلیم جنوب اما، اقلیم سحرانگیزی است وتور کیش هتل مریم من با آنکه شمالی هستم، خود را از شیفتگان جنوب ایران می دانم و نسبت به آن یک همذات پنداری خاصی را احساس می کنم. این شیفتگی هم به دوران دفاع مقدس بازمیگردد که ما را جذب خود کرد و هم به دیگر سواحل زیبای تور لحظه آحری کیشخلیج فارس از بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان. با این وجود باید بگویم که اقلیم زیبا و بکر جنوب با جایگاه شایسته و بایسته خود فاصله بسیاری دارد.

کمتر از یکسال است که با هتل پانیذعنوان شغلی مدیر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، باز هم در گوشه ای دیگر از جنوب کشور روزگار را سپری می کنید. این جزیره از نگاه شما با آن پیشینه فرهنگی و رسانه ای چه ویژگی هایی دارد؟

ظرفیت های کیش به عنوان پیشانی گردشگری کشور بر همگان آشکار و مشخص است و کمتر کسی است که نداند چه قابلیت هایی در این جزیره با وجود وسعت کم آن وجود دارد. در این مساحت کوچک هم می توان ماکت و مدلی از جزیره گردشگر پذیر با جنبه تفریح سالم و تفریح حلال لااقل برای جهان اسلام از کیش پدید آورد.

 

در دهه های اخیر خدمات فراوانی بویژه در بخش اقتصادی و عمرانی در کیش صورت گرفته که قابل انکار نیست. اما من همیشه احساس کرده ام که در زمینه گردشگری بیش از اینها می توانیم از ظرفیت گردشگری کیش استفاده کنیم. موضوع ورود من به سازمان اگرچه بیشتر از روی تصادف و با پیشنهاد بزرگان از تور کیش 2 شب هتل خاتمجمله دکترمرتضی بانک دبیر شورای عالیتور کیش مناطق آزاد بود که به این حوزه بپیوندم، در زمان مدیرعاملی دکتر انصاری لاری در کیش مطرح شد. اما بخاطر کنار رفتن ایشان از مسئولیت مدیرعاملی سازمان بخاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان، مسکوت ماند و دکتر مظفری پس از انتصاب، همان موضوع را با علاقه پیگیر شدند و قرار شد در حوزه گردشگری در خدمت سازمان باشم.

چه شد که از حوزه شعر و فرهنگ به حوزه گردشگری آمدید؟

درابتدا این تصور بود که شاید حضور من در سازمان بهترین تور کیشبدلیل پیشینه کاری و درحالی که بیشتر به فعالیت درحوزه ادبیات و شعرشهرت دارم، باید در حوزه دیگری تعریف می شد. اما از آنجا که من مایلم، ذهنیت کلیشه ای و تصور یکجا نشستن اهالی فرهنگ و اهل قلم بین مخاطبان عام و هم در بین خواص از بین برود، از همان نوجوانی با آن مقابله کردم.

در حوزه ادبیات، از نوجوانی، مضامین سیاسی و اجتماعی پای ثابت کارهای من بود؛ مباحثی نظیر وقوع انقلاب اسلامی که با نوجوانی من مصادف شده بود و بعد دفاع مقدس و رزرو کیشسایر مسائلی که در این 4 دهه بر مردم ما گذشته است، مورد توجه و برای من جذاب بوده است. ادبیات را تنها تغزل و عاطفه و تخیل نمی دانم بلکه معتقدم ادبیات باید مثل دوره مشروطه، وارد زندگی مردم شود و تحول عمیق بر آن بگذارد. این تور کیش هتل شایگانطور هم نیست که این سروده ها تاریخ مصرف داشته باشد. با نگاهی به امروز، می بینیم که شعرهای روز، شعرهای آرمانی ، شهرهای انقلابی و شعرهای سیاسی سروده شده توسط آنان منحصر به همان مقطع تاریخی نمانده و از زمان خود گذر کرده است و ما هنوز هم داریم از آثار آن بزرگان بهره می بریم.   

بنابراین ضمن اینکه من هرگز برای سایر فعالان این عرصه حکم نکرده ام، این توقع را دارم که دیگران هم حکم و قضاوت نکنند که نباید به عرصه های دیگر ورود کرد.

مشوق های شما در عرصه ادبیات و شعر چه کسانی بوده اند؟

من مشوق های خوبی در عرصه ادبیات و سرودن شعر داشته ام که در راس آن رهبر معظم انقلاب بوده است. من هر وقت در زمینه حوادث مهم کشور هتل پانیذ، خاورمیانه و جهان اسلام شعری قیمت تور سروده ام، ایشان بدون اینکه ابایی داشته باشند یا احساس کنند که شانشان فراتر از این است، رسما به صورت حضوری، کتبی و یا تماس تقدیروتجلیل کردند و من این دقت و کیاست تور کیش هتل سیمرغو رصد کردن دائمی را در هیچ یک از مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی کشور ندیدم. یعنی شخص رهبر انقلاب هست که به شدت مراقب تمام جوانب است و این پیام را برای پرواز کیشجامعه دارد که کار کنید تا نهضت قیمت تورهای کیشمترقی 57، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی به عنوان یک حرکت شتابان رو به جلو تبیین شود. فقط قرار نیست که شخص رهبری سخنگوی این جریان باشد. ایشان در عرصه های علمی، فقاهت، اقتصاد، دیپلماسی، فرهنگی و بویژه در عرصه ادبیات نیازمند بازوان متعددی هستند.

شما بر نقش و قدرت ادبیات تاکید زیادی دارید

من معتقدم ثروت اصلی ما، نفت و گاز نیست. این نفت  تورهای لحظه آخری کیشو گاز را دولتهای حقیر حاشیه جنوبی خلیج فارس هم دارند، ولی تمدن و تعالی ملت ایران موضوع ویژه ای است که آنها از آن برخوردار نیستند. ما متکی به گنجینه ای از آثار بزرگان سخن هستیم که متکی به آموزه های قرآن بوده و چه در قالب نظم یا نثر، پر از حمکت و درس های نوبه نو برای بشر در همه عصرها و برای همه نسل ها است.

امروز آثار بزرگان ما مثل مولانا در جهان مخصوصا غرب حرف اول را می زند. حکایتهای مثنوی زمان بردار و مکان بردار نیست. در هر اقلیم و در هر تاریخی برای بشریت حرفهای جدید دارد و گره های کور را باز می کند.

ما سعدی معمار کلام و استاد سخن در ادبیات پارسی را داریم که حکمت ها و حکایاتش در جهان همچنان سرفصل پویش ها و ترقیات بشری است و دنیا از آن استفاده می کند.

ما حافظ را داریم که بزرگترین شاعر جهان شناخته شده است. ما حماسه های بزرگ  تور کیش ارزانفردوسی را داریم. ما خیام را داریم که در کشورهایی چون روسیه، او را شاعر ملی خودشان می دانند.

این ذخایر که ذکر نامشان، ساعتها زمان می برد، در جای جای دنیا تاثیر گذار بوده و منشا بهبود و تحولات عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شده اند. چه بسا ایرانیانی که از پیشتازاننرخ نامه تورهای کیش  تبلیغ مکتب تشیع و دین اسلام بوده اند، به مدد همین ادبیات و سخنوری و آموزه هایی قیمت تور لحظه آخری کیشکه نه سست و لرزان بلکه از سر حکمت و با استادی برای بشریت گفته شده، توفیق بیشتری یافته اند. پس ما باید از آموزه های این بزرگان در همه عرصه ها بهره ببریم؛ این داشته ها به مانند پشتوانه ارزی، ذخایر نفت و گاز، انرژی هسته ای و سایر ثروتها، از پشتوانه های قدرت ملی ما هستند.

یعنی همانطور که در اقتصاد، اعتبار اسکناس و پول وابسته رزرو تورهای ارزان در جزیره کیشبه پشتوانه طلا یا نقره موجود در بانک مرکزی است، اقتدار و عظمت تاریخی ما در منطقه و جهان مدیون زبان و ادبیات شیرین و پرحکمت فارسی هستیم. این حرکت نباید متوقف شود. من معتقدم دیپلماتهایتور لحظه آحری کیش ما باید با آموزه هایی که در آثار سعدی، در قابوسنامه آشنا باشند. در این متون آداب حکومت داری، مدیریت، صحبت، روداری و حتی آداب دشمنی داریم. پس سیاست و حکمتهتل داریوش در هم تنیده است. اینکه در گذشته پادشاهان در دربار خود شاعرانی را به عنوان ملازم و همراه داشتند، فقط برای مداحی که نبود، بلکه بیشتربه این دلیل بود که از کیاست آنها برای ارتقا قدرت خود و کشور استفاده کنند.

جمع بندی آنکه نگاه یک اهل فرهنگ و هنر با دقت و ظرافت همراه است و من با این نگرش وارد عرصه گردشگری شدم. چرا که همیشه در این حوزه دغدغه داشته ام و بنظرم بایدتور کیش از شرایط و فرصت کنونی در حوزه گردشگری که بخاطر ابتلای جهانی به ویروس کرونا ایجاد شده، به عنوان دوران فترت برای اصلاح و بهبود استفاده کنیم و به سمت کیشپی ریزی یک نماد شایسته فرهنگ و تمدن در کیش برویم؛ نه صرفا یک ماکت  رزرو بلیط کیشظاهری مشابه آنچه در دوبی و سایر سواحل جنوبی خلیج فارس بوجود آمده است. امکانات توریستی و تفریحی در مناطق آزاد، قطعا اولویت دارد؛ اما معرفی هویت ایرانی و اسلامی و پیامی که انقلاب ما برای جهان دارد، باید هم در شکل دیداری و بصری و هم در شکل مفهومی و کالبدی خود را نشان دهد.

با این تفاصیل، اقدامات صورت گرفته در سازمان منطقه آزاد کیش را چگونه می بینید؟

بنظرم سازمان منطقه آزاد کیش در این زمینه نیاز به تجدید نظر دارد تا با استفاده از دقت اهل فکر و صاحب نظران، به خط مشی ایجاد جزیره ای هدفمند برای همه گردشگران اعم از مسلمان و غیر مسلمان و ایرانی و غیر ایرانی دست بیابیم. حکام امارات متحده عربی با باز کردن پای صهیونیست ها به منطقه اشتباه بزرگی لیط کیش تهران کردند و با برخورد جدی ایران مواجه شدند. این اتفاق و وضعیت ایجاد شده، فرصت خوبی است که بنشینیم به ایجاد زیرساختها و امکاناتی فکرکنیم تا پس از دوران کرونا بتوانیم حجم زیادی از گردشگران کشورهای اسلامی و یا همین  نرخ ویژه تور کیشگردشگران کشورهای عضو اکو بهترین تور کیشرا جذب کنیم. چرا که جذب آنها با جسارت اخیر امارات، امکان پذیرتراز گذشته است. منظور من از این الگو، الگویی مناسبتی یا جشنواره ای و شعاری نیست، بلکه الگویی مهندسی شده برای تفریح حلال است که بسیار در جهان اسلام طرفدار دارد. بانوان مسلمان زیادی هستند که دلشان می خواهد در یک ساحل بکر و زیبا مثل جزیره زیبای کیش با فراغت کیشتفریح کنند. آنها در دیگر کشورها این امکان را ندارند و ما در این زمینه تا کنون کار خاصی نکرده ایم و اکنون فرصت بی نظیری برای ما ومهیا شده که باید از آن به سرعت استفاده کنیم.

در زمینه کودکان هم وضع به همین منوال است. اولین پیشنهاد من در زمینه کودک و ایجاد زمینه لازم برای تفریحات این گروه سنی است. ما می توانیم کیش را بهبهترین تور کیش پایتخت گردشگری کودک تبدیل کنیم. همه می دانیم، کودکان یکی از مهمترین انگیزه های مسافرت خانواده ها هستند. اینها نیاز به برنامه ریزی هوشمندسازی و دقیق دارد و من بلیط ارزان کیشاین ظرفیت را بین صاحبنظران و متخصصن ایرانی می بینم و اصرار دارم به سرعت به ایجاد زمینه هایی برای تبدیل کیش به یکی از مقاصد اصلی گردشگری مختص کودکان اقدام نماید.

از مراسم تقدیر از جنابعالی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بگوئید

جناب دکتر بانک در مراسم تجلیلی که بزرگوارانه و متواضعانه برای بنده برگزار کردند و مرا شرمنده محبت و لطف خود کردند. اتفاقا ایشان در آن مراسم گفتند که باید از ظرفیت موجود در میان اهل فرهنگ و هنر برای گردشگری مناطق آزاد بویژه کیش استفاده شود.

مسیری که باید به سمت آن عزیمت کنیم، تا قیمت تورهای کیشبه نقطه آرمانی و مطلوب به زعم جنابعالی برسیم، چگونه باید باشد؟

رهبر انقلاب در گفت و گوی اخیر خود با هیات دولت، فرمودند که امسال، سال پایانی فعالیت دولت است، اما فکر نکنید که یکسال مدت کمی است. من متاسفانه در نگاه و اعلام نظر برخی از مسئولان می بینم که می گویند دیگر ماههای پایانی است. این اظهارات، روحیه کارشناسان را کم می کند. اتفاقا مثل فوتبال، هرچه ما به دقایق پایانی بازی نزدیک می شویم، باید تلاش کنیم بیشتر گل بزنیم و این حرکت نباید سیر نزولی و روزمرگی به خودش بگیرد.

اتفاقا در سازمان منطقه آزاد کیش، باید در همین زمان بازمانده باید بنشینیم و مهندسی دوباره را انجام دهیم. در حال حاضر بین مدیران سازمان و نیز مدیران و کارشناسان، ارتباط  دائمی و خودجوشی وجود ندارد و این به هر دلیلی اعم از ضیق وقت و کثرت مشغله و مسائل دیگر باشد، باعث دست نیافتن به نتیجه مطلوب می شود.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور کوش اداسی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: شاعر , شعر , گفتگو , ادب , هنر , شاعران , گفتگو با شاعر , شعرا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

مصاحبه اختصاصی با ادریس بابر شاعر و نویسنده پاکستانی درباره شعر و ادبیات امروز پاکستان

 

فرهنگ اسلامی: خوشحال می شویم خودتان را برای مخاطبین ما معرفی بفرمایید.

ادریس بابر: در گجرانوالا (ایالت پنجاب پاکستان) متولد شدم. بیشتر مقاطع تحصیلی ام را در لاهور گذراندم. در اروپا زندگی میکنم. مهندس برق هستم و شاعر. اگر قرار باشد همه سرگزشتم را همین الان برایتان بگویم، در شعرهایم چه چیزی برای گفتن خواهم داشت؟

فرهنگ اسلامی: بله. این حرف هم درست است. بفرمایید که چه شد که به شعر روی آوردید و از چه زمانی؟

ادریس بابر: چیزی که مرا بیشتر تحت تأثیر قرار داده است، داستان بوده است. در انگلیسی یک سری کتاب های کلاسیکی بوده که از پدربزرگ لایق به نوه پسری کودن به ارث رسیدند.حالا بماند که چقدر فهمیدمشان، اما این داستان هایی که در مورد زمین ها و زمان های غریب بودند را در حالت سحر زدگی چند و چندین بار مطالعه کردم. یک شاعر چه می دانست که اینها داستانند و در بازار ادبیات بیشتر همین ها مشتری دارند و در همه جا تمامی مردم طالب اینها هستند، وگرنه من هم فروشنده همین کالای گرانبها می شدم. مطالعه کافی هم از اساطیر دینی داشته ام و عمری را در حال قهر و آشتی با آنها به سر برده ام. در زمان مدرسه از هزار و یک شب بگیر تا طلسم هوشربا به دستم رسیدند. پس از آن از داستان های نسیم حجازی و عنایت الله خان و سپس کمی پیشرفت کرده به ابن صفی و اشتیاق احمد رسیدم. در آخر هم از نذیر احمد و شرر پیش رفته تا به آزاد و فرحت الله بیگ رسیدیم در حقیقت در به درو آواره گشتم. حتما همین دربه دری بود که در سالهای بعد در زندگی من نیز راه پیدا کرد.

و این بود دورانِ عیش قبل کالج.

فرهنگ اسلامی: لابد پس از اینهمه در بدری می دانید که شعر خوب چیست به نظر شما؟

ادریس بابر: این پرسش بسیار خوبی است. انگار شاگرد کودنی سر امتحان ناگاه به پرسشی برخورد کرده باشد که پاسخ آن را در جوراب خود از قبل پنهان دارد. باید پاسخ را از جوراب خود در بیارود، بنظر من شعر خوب شعری است که به درد چیزی بخورد.

فرهنگ اسلامی: بنابراین خلاقیت شاعرانه را چگونه تعریف میکنید؟

ادریس بابر: این پرسش بسیار تکراری است. یک بار خواستم من هم در این مورد چیزی بگویم، اما با خود گفتم: آیا بیان خلاقیت، عمل غیر خلاقانه ای نیست؟ باشد، فعلا از این پرسش میگذریم. اگر شعری به خاطرم آمد، می نویسم. اگرهم نیامد که هیچ خلاقیّت در تولّد شعر است.

فرهنگ اسلامی: برای شعرگفتن و شعر خوب گفتن، چه لوازمی را لازم می دانید؛ استعداد طبیعی یا مهارت و فن؟

ادریس بابر: ایکاش در پاسخ سوال قبلی مانند جون ایلیاء عجولانه عمل نکرده بودم و مثل منیر نیازی کمی درنگ می کردم. حالا ماندم چه بگویم؟ حیف که مانند شاعران شعر آزاد نمی توانم پاسخی را که می شود در یک یا دو سطر گفت، در همین مقدار صفحات و به راحتی تمام عرض کنم. اینجا به جایی من اگر یک داستان نویسی زیرک و دانایی بود، می توانست بر مساحت یک خانه شصت متری یک، پاساژ هفت طبقه بسازد. شعر مشکلش همین است که از حرف اضافی پرهیز میکند، یا شاید هم این از خوبی شعر است.

فرهنگ اسلامی: در نویسندگی، به نوشتن برای کدام صنف علاقه مندید؟

ادریس بابر: به فیلم.

فرهنگ اسلامی: شاعر و ادیب مورد علاقه شما کیست؟

ادریس بابر: هیچکس.

فرهنگ اسلامی: شعر وقت و توجه زیادی از شاعر می خواهد و در این راه شاعر باید از خیلی چیزها در زندگی بگذرد و ایثار کند. شما چه چیزی یا چیزهایی را از دست دادید؟

ادریس بابر: در واقع برای یک شاعر شعر جای زندگی و زندگی جای شعر را پر میکند. این کار می تواند به همراه زیان و ضرر باشد، زیان و ضرر دل و دنیا. در روزگاری که پر است از جاذبه های قلابی، درویش های جعلی و صوفی های کاسب، حالا یک شاعر چه میتواند بگوید؟ و چگونه می تواند سکوت کند؟ البته در لابلای این فصل های سرد و تلخ و هدر رفته میتوان اندکی میوه شیرین نیز پیدا کند. لحظاتی را هم می توان به دست آورد که در آن از دستِ غرور “همه دانی” به “هیچ دانی” پناه برد. حالا شما به این “زیان و ضرر” بگویید یا هرچیزی دیگر. اما شاید این تعبیر درستی نیست. بعضی وقتها باید پوستت را برعکس بپوشی یعنی: نگو که بشناسندت!

فرهنگ اسلامی: حس شاعرانه چیست و شما آن را چگونه تعبیر و توصیف می کنید؟

ادریس بابر: حس شاعرانه چیز خوبی است، و یا بهتر است بگویم حس شاعرانه هم چه چیزی خوبی است! هر یکی از مخاطبین شما مفهومی از شعر شما را به شما عرضه می کند و راه خود را پیش می گیرد.حس شاعرانه، الهام، لهجه و سبک و غیره، در میان این همه اصطلاحات، چیزی که من دوستش دارم، آهنگین بودن شعر است که متضاد آن بی نظمی و شلختگی است که نیز در جای خود و به وقت مناسب، طور دیگری آهنگین بودن است. پس چه غزل، چه شعر نو، چه عشره (که بنده آن را خلق و معرفی کرده ام)، چه داستان کوتاه و رمان، همگی یک آهنگ خاص و یک ردِ آهنگِ خاص دارند و در همه اینها هزاران شکل تعاملی میان این دوتاست: طلسم، حقیقیت، گاه پنهانی و گاه آشکار! هر بیت، هر سطر و هر واژه داستانی دارد، هم گفته و هم نگفته!

فرهنگ اسلامی: در این عصر تکنولوژی شاعر چه نقشی را ایفا می کند و شعرش چگونه سودمند است یا نیست؟

ادریس بابر: تکنولوژی دنیا را دگرگون کرده است، اما دلها را نه. نتیجه این فرض کنید شما بیتی را با موضوع “ساعت” در فیسبوک به اشتراک بگذارد، تا یک ساعت بعد چند و چندین بیت با همان موضوع سر از هر گوشه و کنار در میاورند.

فرهنگ اسلامی: در مورد شعر جوان نظر شما چیست؟ آیا این شعر جایگاهی دارد؟

ادریس بابر: بله کاملا همینطور است. گذشتگان هم جایگاهی داشتند، امروزی ها هم دارند و آیندگان نیز خواهند داشت. اما تنها داشتن جایگاه کافی نیست، این فقط آغاز راه است. هرآنجه هست، دارد به “بود” تبدیل می شود. پس شاعر معاصر باید با “بودها” خدا حافظی کند و به استقبال آینده برود. نسل تازه برای این که بتواند نفس تازه ای بکشد و شعر سرشار از زندگی بسراید، نیاز به فضای مناسب دارد.

فرهنگ اسلامی: فضای موجود ادبی را شما چگونه ارزیابی می کنید؟

ادریس بابر: این پرسش به نحوه مربوط به سوال قبلی است، بنا بر این باید پاسخ آن را نیز طور دیگر داد. در این شکی نیست که ما می توانیم بگوییم که هر هنرمند و شاعر فضای شعریش را خودش معین می کند و مدام با فضای ادبی مخصوص به خود دارد زندگی می کند و آن را همراه خود حمل می کند، اما این سهل بودن از همان نوع است که در مورد آن اسد الله خان غالب گفته بود که “سهل” بودن از بسکه دشوار است، آدمی نمی تواند انسان باشد.یکی از دشواری ها این است که ادبیات و زندگی همانطور می تواند به هم پیوسته یا از هم گسسته باشند که فرد و اجتماع. مستزاد بر آن این است که یک هنرمند در یک بار زندگی خود مگر می تواند چند تا زندگی بگذراند و یک بازیگر بر روی صحنه مگر چند تا نقش می تواند بازی کند و استعداد آن را دارد؟ از کجا معلوم من مانند آن تماشاچی باشم که فیلمی را که تماشا می کند، نقش اول آن را در فیلم خودش بازی کرده باشد و اینک در تاریکی سینما نشسته و در چشمان درخشان تماشاچیان دنبال سایه و پرتوی از خود می گردد.

فرهنگ اسلامی: بهرحال حضور در میان تماشاچیان خود فضای خاصی است به همین دلیل جلسات شعرخوانی برگزار می شود بنظر شما جلسات شعر باعث رشد و ارتقای شعر می شوند یا باعث افول آن؟

ادریس بابر: جلسات شعر مفید است. ولی زمانی که همین جلسات شعر، برای پروراندن متشاعران باشند، آف ساید محسوب می شوند. امروزه بیشتر از جلسات شعر رسمی، برنامه های مشاعره و بیشتر از مجله های ادبی، رسانه های اجتماعی است که در نشر شعر و گروه های شعری فعالیت دارند که هرنوع جنس در این بازار فراهم است. از طرفی دسترسی به شعر بسیار آسان شده است، و از آن طرف هم به اسم توارد، امکان سرقت ادبی بیداد میکند.

فرهنگ اسلامی: مجله های ادبی و فرهنگی چه نقشی را در پیشبرد شعر ایفا می کنند و در عصر رسانه های اجتماعی چه جایگاهی دارند؟

ادریس بابر: خدماتی که مجله های ادبی داشته اند، اهمیت تاریخی دارند. امروزه مانند کتاب های ادبی، مجلات ادبی نیز با چالش هایی روبرو هستند، اما به جای اینکه با دنیای جدید دست به گریبان بشوند، این مجله ها به راحتی می توانند، به صورت آنلاین منتشر بشوند. برخی ها حتی سعی هم کردند این کار را انجام بدهند، اما پشتِ کار نداشتند و پشتِ کار در اینگونه موارد بسیار ضروری است؛ آن وفاداری و استواری که نه تنها سهم مجله های قدیمی و مدیران آنها، بلکه سهم کسانی که در آن مجلات می نوشتند و کسانی که آن را مطالعه می کرد نیز بوده است. ولی حالا این روایت استوار از یک سو مورد حملات روابط شخصی قرار گرفته اند و از سوی دیگر سرقت ادبی!

از طرفی هم می بینیم که پایان گروه های ادبی بدتر و عبرت انگیزتر از مجلات ادبی بودند. مانند دیگر ادارات باقی و فانی جامعه، ادبیات نیز باید وارد مراحل جدید شود.

فرهنگ اسلامی: بنظر شما موضوعات اصلی و مهم زمان ما کدام هستند؟

ادریس بابر: با گذر زمان موضوعات و اهمیت آنها تغییر می کنند. نحوه پراختن به هر موضوعی نیز به اندازه خود آن موضوع مهم است. گاهی هنر در این است که مضمون اگر گل باشد، از آن بتوان با صدها رنگ یاد کرد و تکنولوژی جدید با خود امکانات و تهدیدها هر دو را آورده است. در کنار موضوعاتی مانند آزادی، امنیت، برابری و عشق و محبت که جزء آرمان های دیرینه بشریت بوده اند، امیدهای تازه تری را نیز به ارمغان آورده است. بعضی حرفها را شما می توانید از یک تریبون بزنید، اما از تریبون دیگری خیر. برخی از موضوعات در جایی ممکن است معمول روزانه باشند، اما در جای دیگری باعث اعدام شما بشود. ما می دانیم که در این عصر وای فای و اینترنت پرسرعت چگونه برخی از مسائل اصلی را با جعل تاریخ دگرگون کرده و در آن واحد کوه را با بستن چشمها ناپدید می کنند. در این عصر مصرف فوق العاده (Super Consumer Age) می توان فرهنگ را اجاره کرد یا بعنوان قرض به کسی داد، می توان صداقت را شارژ کرد ویا دروغ شارژ کرد. من فکر میکنم همین جنگ و امنیت، اتفاقات شگفت، تضادهای محض، سانسور خودساخته، انگیزه های ضد پیشرفت و استعمار پسا استعمار است که افق های موضوعات جدید و موضوعات افق های تازه را مشخص خواهد کرد.

فرهنگ اسلامی: عشره چیست؟ چه شد که به فکر خلق و معرفی عشره افتادید؟ آیا این صنف شعری مخالفت هایی هم به همراه داشته است؟

ادریس بابر: آغاز “عشره” چند سال پیش در همان شب و روز بود که در تمام دنیا، بخصوص در کشور خودمان تغییر جدیدی در حال رخ دادن بود. اوضاع هم موافق و پر از امیدواری بود و هم مایوس کننده. نسل جدید، خواب دنیای جدیدی را می دید و از طرفی هم سعی داشتند بنیادهای آن را که ریشه در زمینه های چندین هزار ساله داشتند، نیز از میان بردارند. این اتفاق در هر دو سوی این خطی که از خون کشیده شده بود که نتیجه تقسیم نابرابر رودخانه ها، رشته کوه ها، مزارع و جنگل ها رخ داده بود و مجازات آن را دو میلیارد انسان به شکل های مختلف از جمله گسترش سلاح، جنگ های نرم و سخت، نابودی محیط، کمبود شدید آب، فساد سیاسی، نابرابری در سطح جامعه، بهره برداری اقتصادی، الغرض بلاهای گوناگونی دیدند و هنوز هم به این زجر مبتلا هستند، بدون کمترین ابراز ناراحتی. من این هم میهنان عزیزم را که می دیدم، به نظرم آنها “افراد ناکجا آباد” می آمدند. تا جایی که من می توانستم نگاه کنم، می دیدم که این نسل تازه که بیشتر ناراحت و سردرگرم بودند، به همان سمت و سویی می رفتند که درمیان رجعت و ارتقاء از بین بروند. این کیفیت همان کیفیت داستان “توبه تیک سینگ” (داستان معروف سعادت حسن منتو) بود که انسان نمی داند باید در نیتجه قاه قاه بخندد یا زار زار بگرید، جایی که انسان خود را بعنوان یک شخصیت مضحک تراژیدی تماشا می کند. از طرفی هم این یک کیفیت داستانی نبود، که کاملا حقیقی بود. در ابتداء خواستم از لیمرک (Limerick) (صنف شعر انگلیسی) استفاده کنم، اما از محدودیت های آن خسته شده و تعداد آن را از پنج مصراع به ده مصراع گسترش داده و بقیه قیید ها از جمله وزن، بحر، ردیف، قافیه و غیره را برداشتم. حالا این جنگ جهانی اول میان غزل و شعر نو باشد یا جنگ جهانی دوم میان شعر نو و شعر سپید، “عشره” کاری به کاری هیچیک از آنها نداشت و راه خود راه پیش گرفت. بنا براین “عشره” تنها صنف شعری غیر تکفیری زبان اردو گردید.

عشره از سویی دچار نقد داستانک های روزنامه ای شد که سعی بر این داشته است که منفعت بازرگانی این داستانک ها را به ارزش ادبی تبدیل کنند و بنا بر این از داستانک حمایت و پشتیبانی کرده است. از طرفی هم دوستانی که سعی بر این داشتند که کاه را به کوهی تبدیل کنند، کنار همدیگر به این خوش خیالی دامن زدند و هم دیگران را به سوی آن سوق دادند که در زبان اردو از آنجا که نمونه “داستانک” قبل از این وجود نداشته است، و چونکه بیشتر محتوای این داستان جدید (داستانک) شدیدا مشتمل بر همنوایی یا بازگشت بوده است، از این جهت با چاپلوسی این صنف را نیز یک انقلاب ادبی اعلام کنند. از طرفی هم چونکه “عشره” به جای پوشاندن زخم، قابلیت نشتر زدن به زخم ناسور را داشت، پس لازم دیده شد که بر آن هرگونه اعتراض را روا بدارند؛ حالا اکثریت محروم داخل کشور با ذهن های رجعتی و عقب مانده باشند یا اقلیت مرفه خارج از کشور با فاشیسم پنهان، هر دو گروه نمی خواستند که چیز حقیری مانند شعر که آن را هر دو گروه برای تفنن طبع خود استفاده می کردند، بیاید و سعی در عوض کردن اذهان جامعه بکند، یا برای بیداری در جامعه سهیم باشد. کسانی که به شخصی بودجه می دهند و کسانی که از جایی بودجه تهیه می کنند، قطعا نمی توانستند تحمل کنند که شاعری بیاید و پرده از اسرار دستورکار ظالمانۀ آنها که در جای دیگری همان را بطور تبلیغات مظلومانه ای جلوه می دهند و اینگونه ترکیب موفقیت آمیزی را به وجود می آورند، بردارد. آن حقیقتی که در داستان کوتاه زیر بار نمادها و در شعر مرده و دفن شده بود، هنگامی که در “عشره” به طور جدید و متنوعی از نو آشکار شد، سعی کردند از آن صرف نظر کنند، آن را نابود کنند و به اجبار آن را فروخته و از آن سود مالی ببرند که سعی بی حاصلی بوده ولی هنوز همچنان ادامه دارد. کسانی که از داخل دارند کشور را می فروشند و از خارج در بارۀ پیشرفت صحبت می کنند، نیز کاروکاسبی خود را در خطر دیدند. توطئه ای بسیار نظام مند علیه عشره آغاز گردید؛ خواستند در داغی انتخابات مرد شجاعی بیاید و شاعر را از بین ببرد همگی علیه آن فریاد زدند.

فرهنگ اسلامی: و مرثیه نگاری، در مورد مرثیه نگاری چه نظری دارید؟

ادریس بابر: در این شکی نیست که مرثیه نگاری سرمایه ای است برای ادبیات کلاسیک ما، اما همان بلایی که حدود یک چهارم قرن پیش با رد کردن اقبالِ مؤمن بر سرِ رباعی آمد، همان بلا بعد از مردود دانستن جوش ملیح آبادی بر سرِ مرثیه سرایی نیز آمد. اگر هم استکان نشسکست، چایی در آن سرد شد. بزرگانی که به سمتِ شعر اسلامی دعوت می کردند، دیگر از میان ما رفته اند. حالا باید ببینیم باقیات صالحات آنها چه کار می کنند.

فرهنگ اسلامی: از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، بسیار سپاسگزاریم.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: تور انتالیا , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: شعر , شاعران , مصاحبه , گفتگو , شاعر , فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

اعظم سعادتمند: غزل زبان فطرت من است

 

اشاره: اعظم سعادتمند متولد قم و اهل قم و ساکن شهر قم است. او تحصیلات را دوره دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک طی کرده و در، دانشگاه دوره کارشناسی فیزیک خوانده است و سپس به خاطر علاقه‌ای که به ادبیات عرفانی داشت، در رشته تصوف و عرفان اسلامی تحصیل کرد و موفق به کسب درجه کارشناسی ارشد در تصوف و عرفان اسلامی شد. او سال‌ها است که که دبیر آموزش و پرورش است در شهر قم زندگی می کند.

 

فرهنگِ اسلامی: شما هم در فیزیک و هم در عرفان تحصیل و تحقیق کرده اید

اعظم سعادتمند: در مورد علاقه به شعر باید عرض کنم که ما بطور خانوادگی به ادبیات علاقه داشته ایم. پدرم خیلی علاقه داشتند به ادبیات. ما از بچگی کتاب شاهنامه و رباعیات خیام را در خانه‌مان داشتیم. همیشه شعرهای شعر ای پارسی گوی را می‌خواندم. همیشه با شعر سروکار ما وشعر هست. خواهرها و برادرها هم همینطور هستند. ما همه به شدت به ادبیات علی الخصوص به شعر علاقه داریم. دو نفر از خواهرهای دیگر من هم شعر می‌گویند. حالا شاید خیلی جدی آن را دنبال نکنند. یعنی این علاقه و استعداد در خانواده‌ی ما وجود دارد. اینکه کمی تغییر داده بودم و یک سری از کلماتش را جابه‌جا کرده بودم و فکر می‌کردم حالا این شعر خودم هست. بعد از آن هم شعر می‌گفتم ولی خیلی به طور جدی نبود. داشت. پولی برایم جدّی نبود که فکر کنم شاعر بشوم، یا اینکه به من بگویند: “تو شاعری!” نه به این شکل نبود. هدف من این بود که دانشگاه بروم و در همان درسی که می‌خوانم، پیشرفت بکنم، ولی بعد از دانشگاه که مشغول به تدریس شده و معلم شدم، همیشه احساس می‌کردم یک چیزی در وجودِ من کم است، یک قسمتی در زندگی‌ام کم است که باید باشد و من به آن بی‌توجهی کرده‌ام. احساس می‌کردم به قسمت‌هایی از روحم بی‌توجه‌ام که بعد یکی از دوستان گفتند که: “شما که اینقدر به شعر علاقه دارید که رفتم آنقدر جذب جو انجمنِ شعر قم شدم، اینقدر جوِ خوبی بود، اینقدر شاعرانِ خوبی آنجا رفت و آمد داشتند و آدم آنجا اینقدر شعرهای خوب می‌شنید که من فکر می‌کنم اگر کسی شاعر هم نبود و در آن انجمن می‌رفت، حتما از آنجا شاعر بیرون می‌آمد. شاید برای من هم چنین اتفاقی افتاد. من دفعه‌ی اول که رفتم، آنقدر شعرِ خوب شنیدم که هنوز یادم هست کلاس نقدِ شعر بود که توسط آقای لیله‌سپیدوار بودند، یا نو یا چند بیت موزون. ولی من آنقدر جذبِ فضای نکرده بودم!” خیلی تشویق شدم. من فکر می‌کنم آن برخورد اولیه که دوستان شاعر من در انجمن شعر قم با من داشتند، خیلی تعیین‌کننده بود. یعنی من که کسی بودم که با هیچکس آشنایی نداشتم و ذاتا هم آدم خجالتی هستم و خیلی نمی‌توانم در اولین برخورد با آدم‌ها ارتباط گرم و صمیمی برقرار کنم، ولی اینقدر برخورد آنها خوب بود که من احساس کردم که من می‌توانم من هم می‌توانم شعر بگویم و شاعر بشوم. از آنجا بود که این کلاس‌ها را ادامه دادم و همچنان دارم این راه را طی می‌کنم و می‌خواهم که ادامه‌اش بدهم.

* اعظم سعادتمند در سه حوزه فیزیک، عرفان و شعر کار کرده است.
* اعظم سعادتمند: پیش از روی آوردن به شعر همیشه احساس می کردم چیزی در وجود من کم است.
* در انجمن شعر * سه مجموعه شعر گنجشک های پائیز، باران پس از برف و لیلی آذراز اعظم سعادتمند منتشر شده اند.

 

در مورد اولین شعر حالا در واقع خیلی یادم نمانده‌ است ولی عرض کردم که اولین شعری که گفتم را با توجه به یکی از شعر‌های کتاب فارسی بود که آقای مصطفی رحماندوست گفته‌اند که در بود را زمان رحلت امام خمینی گفتم. یک شعر گفته بودم که بیشتر شعر نو بود و این اولین شعری بود که همه ‌چیزش کامل از فکر خودم بود.

 

فرهنگِ اسلامی: آیا تا الآن از شما مجموعه شعری هم چاپ شده است؟ چند تا و با چه اسم‌هایی؟

اعظم سعادتمند: بله، سه‌ مجموعه شعر از من چاپ شده‌اند که اولین مجموعه شعرم “گنجشک‎های پاییز” نام دارد که آن را انتشارات فصل پنجم اولین بار منتشر کرد، و الان قرار است چاپ دومش با یک مقدار تغییرات، توسط انتشارات دیگری منتشر بشود که خودم نیز منتظر هستم که چاپ دومش‌ در بیاید. گنجشک‌های پاییز، شعر‌های دهه ۸۰ من هستند. یعنی همان سال ۸۲ که من به صورت جدی وارد فضای شعر شدم و احساس کردم هر کس که این مجموعه را خونده بود، خیلی مشوق من شد. حالا آنهایی که خواندند، من نمی‌گویم تعداد زیادی خواندند، همان تعداد که مجموعه را خواندند خیلی به آن لطف داشتند، خیلی تشویق‌هاشان موثر بود برای من، خیلی به من انگیزه داد. و هنوز این اثری مجموعه‌ای آن که من اگر بخوام حس بگیرم، احساس کنم دلم میخواهد شعر بگویم، “گنجشک‌های پاییز” را می‌خوانم. یک سری احساسات خیلی خاصی را در “گنجشک های پاییز” تجربه کردم که هنوز که هنوز است برای من هیجان انگیز هستند و هنوز که هنوز است به من انرژی می‌دهند، یک طوفانی در من ایجاد می‌کند که وقتی که این مجموعه را خودم میخوانم دلم میخواهد شعر بگویم. مجموعه‌ دوم من “باران پس از برف” بود که مشتمل بر شعرهای سال ۹۰ تا ۹۴ من ببینید من اعتقاد دارم که هر مجموعه شعری برآیندِ یک دوره خاصی از زندگی است. “گنجشک‌های پاییز” برایند دوره خاصی از زندگی من بود و “باران پس از برف” هم همینطور. شاید برآیندِ دوره‌ای بود که من آرامش خیلی خاصی را تجربه می‌کردم و عاشقانه هایش عاشقانه‌های خاصی بود. به نظرِ خودم فضای این کتاب خیلی متفاوت است. نه تنها متفاوت از “گنجشک‌های پاییز” که متفاوت از خیلی عاشقانه‌هایی که تا آن زمان خودم داشته باشم عاشقانه‌هایی که حالا خیلی دوست دارم و البته یک جورِ دیگر. یعنی هر کدام از مجموعه‌های شعرم را به نوعِ منحصر به فرد دوست دارم. شاید چون هرکدام یبه نحوی زندگی‌نامه‌ یک دوره خاصی از زندگی من هست.

* هر شاعری باید زبان فطری خودش را کشف کند.
* مدح ائمه و معصومین بخشی از شعر متعهد و آئین مند هست ولی تمام آن نیست.
* شاعر می کوشد تا جهان زیباتر شود.
* کسی که مقاماتی را در عرفان کسب کرده باشد می تواند شعر عرفانی بگوید.

 

فرهنگِ اسلامی: آیا علاوه بر شعر، دیگر رشته‌های ادبیات را هم امتحان کرده‌اید؟

اعظم سعادتمند: من به طور تخصصی غزل می‌گویم یعنی طوری که غزل من را سیراب می‌کند، طوری که غزل احساس من را درگیر می‌کند، آنقدر که غزل شوق نوشتن به من می‌دهد و طوری که غزل به ولی قالبِ سپید را هم دوست دارم. اما در باره

 

فرهنگِ اسلامی: از کلاسیک، نو و سپید بیشتر به کدام نوع شعر تمایل دارید؟ نظرتان در باره بقیه قالب‌ها چیست؟

اعظم سعادتمند: من غزل را دوست دارم. غزل برای من یک موهبت  الهی است و قابل توصیف نیست واقعا. خیلی به من انرژی می‌دهد. اگر من هزارتا شعر خوب در قالب‌های دیگر بخوانم، وقتیکه یک غزلِ خوب می‌خوانم، یک انرژی دیگر می‌گیرم. حالا برای من این طور بوده است. انگار روح و فطرتِ من غزل است و در غزل بهتر می‌توانم احساس خودم را نمایان بکنم و بهتر می‌توانم خودم را نشان بدهم و بهتر می‌توانم حرفهایم را بزنم. در مورد بقیه قالب‌‌ها عرض کنم که من کلا شعر دوست دارم. حالا این که گفتم غزل، بخاطر این بوده است که غزل زبان فطری من است. هرکسی

 

فرهنگِ اسلامی: نظرتان در باره شعر آیینی چیست؟ شعر آیینی چه موضوعاتی را شامل می‌شود؟

اعظم سعادتمند: ببینید امروزه شاید در مورد شعر آیینی خیلی‌ها فکر می‌کنند که شعرآیینی حتماً در مدح یا برای عزاداری یکی از ائمه باشد یا فضائل یکی از ائمه و بزرگان نه، خیلی شرایطش گسترده‌تر است و آنچه در ذهنِ من هست این هست که اکثرِ اشعاری که ما در ادبیات فارسی داریم می‌توانند شعرِ آیینی باشند. به هر حال ببینید اکثر کسانی هم که که در ادبیات هستند و چه داستان می‌نویسند و چه شعر میگویند، دغدغه‌های انسانی دارند، دغدغه‌های اخلاقی دارند. خیلی کم پیش میاید که یک بخواهد قلم بزند در راه اینکه بخواهد مثلا ترویج بی اخلاقی بکند. من فکر می‌کنم که واقعا اکثر کسانی که دارند شعر میگویندو داستان می‌نویسند، واقعا احساس می‌کنند که یک چیزی انسانی و فطری در وجودشان هست که باید آن را به جهان عرضه بکنند، به خاطر اینکه جهان زیباتر بشود و همه اینها در حقیقت یک آثار آیینی است. پس

* اختناق حاکم در عصر اموی و عباسی سبب شد تا در مورد بعضی از معصومین (ع) اطلاعات کمتر و آثار هنری کمتری داشته باشیم.
* ما در شعر متعهد و آئینی کمی ظاهر بین شده ایم.
* پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان شاعر * در شعر جنسیّت چندان موضوعیت ندارد. شعر زبان انسانیت است.

 

فرهنگِ اسلامی: بنابر این منظر تشعار مولوی، حافظ و سعدی تماماً اشعار آئینی هستند شما از محضر کدام اساتید بهره‌مند بوده‌اید و در چه حد؟

اعظم سعادتمند: در تجربه انجمنِ شعر قم، بهره من از آقای لیله کوهی خیلی کم بود. فکر می‌کنم یکی دو جلسه آقای لیله‌کوهی در ابتدا بودند. بعد فکر می‌کنم آقای سید مهدی حسینی بودند در انجمن، یعنی چند ماهی ایشان بودند و من سرِ کلاسهای ایشان می‌رفتم که در آن ابتدای کار کلاس‌های ایشان خیلی خیلی دست من را گرفت. بعد از ایشان آقای هدایتی آمدند و مسئول انجمنِ شعر شدند برای چندین سال و ما سر کلاس‌های آقای هدایتی می‌رفتیم. می‌توانم بگویم که من خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم؛ اینکه غزلِ خوب چیست؟ چطور باید شعر گفت؟ و چطور و چگونه به شعر باید نگاه کرد؟ همه این ها را مدیون کلاس‌های آقای هدایتی هستم. گاه گاهی هم استاد مجاهدی می‌آمدند انجمن. یکی دو بار من پیشِ ایشان شعر خواندم. آن تشویق‌هایی که ایشان کردند در همان موارد خیلی محدود، خیلی برایم راهنما بوده و به من خیلی امید و انگیزه داد. ولی بعد از آن حالا چند سالی هست که سرِ کلاسِ استادِ خاصی نرفتم. ولی من فکر می‌کنم،

فرهنگِ اسلامی: چرا ما آنقدری که باید و شاید روی شعر توحیدی تمرکز نداریم؟

خانم اعظم سعادتمند: اگر در گذشته ما شعر توحیدی داشته‌ایم، دلیلش این بوده است که واقعا شاعرانِ ما عارف می‌شدند. یعنی یک مقاماتی را درک می‌کردند و به یک سر کشف و شهودی می‌‎رسیدند و آن وقت خواه  و ناخواه شعرِ توحیدی هم می‌گفتند ولی من نمی‌دانم در میانِ شاعرانِ امروز کسی هست که مقاماتی را در عرفان کسب کرده باشد و کشف و شهودی داشته باشد یا نه؟ منظور من این است که برای این هدف شما واقعا باید کار کرده باشید و واقعا باید به خدا نزدیک شده باشید و یک سری مراحل را در ایمان طی کرده باشید که بتوانید شعر توحیدی بگویید. وگرنه اینکه من بنشینم و بگویم که “من می‌خواهم شعرِ توحیدی بگویم”، اینطور نمیشود و در نتیجه اگر یک شعرِ توحیدی مثل مثنوی مولوی  خلق می‌شود، نتیجه مراحلی است که شاعر طی کرده است و نکته‌ی دیگر این که بعد از انقلاب شعرِ متعهد و  آیینی رونق پیدا کرد و منظور من از شعرِ آیینی آن بخش شعرهای هستند که در مدح یا منقبتِ ائمه (ع) باشند. این نوع شعرها به‌هرحال یک رنگ و بوی تازه‌ای پیدا کرد. شاید به شاعر اصلا فقیه بوده است، آیت الله بوده است و عارف بوده است واقعا. شاید الآن هم داشته باشیم چنین شاعرانی ولی اکثر شاعران اینطور نیستند.

 

فرهنگِ اسلامی: دلیل اینکه در شعر امروز، در باره برخی از ائمه معصومین (ع) شعر کمتر سروده شده است، چیست؟ و چه راه‌ حلی را برای رفع این نقیصه توصیه می‌کنید؟

اعظم سعادتمند: اینکه در موردِ بعضی از ائمه (ع) کمتر شعر سروده شده، شاید به خاطر این است که در موردِ این ائمه (ع) اطلاعات تاریخی کمتر در دست داریم. مثلا در موردِ امام علی (ع)، ما تاریخ کامل حکومتِ ایشان را و قبل از حکومتِ ایشان را داریم و جزئیاتِ زیادی در این باره در تاریخ آمده است، ولی در موردِ بعضی از ائمه (ع) به خاطر آن خفقانی که در عصر آنان بر جامعه حاکم بوده است – چه در دوران بنی امیه و چه در دوران بنی عباس – اطلاعاتی کمی به دستِ ما رسیده است. دیگر اینکه این نقیصه  واقعا به دلیلِ کم کاری خود ما هم بوده است، یعنی ما متوجه نبودیم که چهارده معصوم (ع) نورِ واحدند و همه پرچمداران آزادی و عدالتند و باید برای همه اینها شعر بگوییم. به عبارت دیگر این به خاطر غفلتِ ما شعرا هم بوده است. و شاید یکی از دلایلش این باشد. منظورم این است که در شعرِ آیینی ما کم کاری شده است. مثلا اگر ما بخواهیم برای یکی از ائمه (ع) شعر بگوییم، اول می‌خواهیم نگاه کنیم به صحن و سرای ایشان، به گلدسته و گنبدِ ایشان. ولی اگر ما کمی نگاه‌مان را تغییر بدهیم و احادیث و ادعیه‌ای که از آن معصوم (ع) به‌ جا مانده، را بخوانیم، این ضعف جبران می‌شود. یعنی آن ضعفِ اطلاعاتِ تاریخی که از آن زمان‌ها وجود داشته، از این طریق جبران خواهد شد. اگر من ادعیه و احادیث را بخوانم و بتوانم شعرهای آیینی خوبی در مورد ائمه‌ای که در موردشان کمتر شعر گفته شده‌اند، بگویم به وظیفه خود عمل کرده ام. پس عرض کردم که ضعفِ بزرگِ این کار به خودِ ما برمی‌گردد که ما تا حدودی ظاهربین شده‌ایم. من فکر می‌کنم این قابل جبران بوده و هنوز فرصت هست که ما این نقیصه در سالهای اخیر حرکت‌های خوبی اتفاق افتاده است که در موردِ ائمه‌ای که کمتر شعر گفته شده است، یک سری از شاعران معاصر دغدغه‌ی این کار را دارند و دارند در این زمینه شعر می‌گویند. پس ما نیاز به مطالعه‌ داریم. مثلا از امام هادی (ع)، زیارت جامع کبیره و زیارت غدیریه به یادگار مانده‌اند. ما باید یک دور صحیفه‌ی سجادیه‌ی امام سجاد (ع) را بخوانیم – من خودم را دارم می‌گویم – و وقتی ما این ادعیه را بخوانیم، مطمئنا

* نمی توانیم بگوئیم یک زن حتماً باید شعر زنانه بگوید.
* شاعران در ابتدای کار باید در کلاس های نقد شعر شرکت کنند و شعر خود را به نقد بگذارند.
* شاعر نباید مغرور شود و از نقد شعر خود را بی نیاز بداند.
* مرید و مرادی در شعر پدیده خوبی نیست.

 

فرهنگِ اسلامی: در باره شعرِ بانوان در گذشته و امروز نظرتان چیست؟ و چه کسانی را شاعران موفق زن می‌دانید؟

اعظم سعادتمند: من اعتقاد دارم که ما شاعرانِ خوبِ زن همیشه داشتیم اما در گذشته به دلیل اینکه شاعران زن نمی‌توانستند رفت و آمد داشته باشند یا حتی از حقِ سواد محروم بودند، نامی از آنها نمانده است. همه می‌دانیم که در گذشته شاعرانِ بزرگ و شاعرانی که نامشان ماندگار شدند، اکثرا شاعرانی بودند که به نحوی با دربار مرتبط بودند. یا مثلا شاعرانِ مرد سواد داشتند، شعرهایشان را می‌نوشتند و شعرشان می‎ماند، ولی زن‌ها از نعمتِ سواد بی‌بهره بودند و سواد را برای زن چیزِ خوبی نمی‌دانستند، حتی برخی از شاعرانِ ما اعتقاد داشتند که زن نباید سواد داشته باشد و این را برای زن مضر می‌دانستند. من اعتقاد دارم که ما زنانِ شاعر هم داشتیم که شعر هم می‌گفتند ولی چون اشعارشان مکتوب نشدند، به دستِ ما نرسیدند. چه بسا همین لالایی‌های که امروز به دستِ ما رسیده‌اند، شاید شعرِ شاعرانِ زن بوده که سینه به سینه منتقل شده و اکنون به دستِ ما رسیده‌اند. اما بعد از اینکه این محدودیت‌ها کنار رفتند، شاعرانِ زن هم فرصتی پیدا کردند که خودشان را نشان بدهند. شما نگاه کنید بعد از انقلاب ما تعدادِ خیلی زیادی از شاعرانِ زن داریم.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور انتالیا , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: شعر , آیینی , شعرا , بزرگ , ناب , شعرخوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

وضعیت فلسفه در ایران امروز؟

با حضور آقایان: محمد جواد پیرمرادی- مهدی طاهریان- بهزاد مرتضایی- محمدعلی رمضانی- حسین شیخ الاسلام- علی اصغر فهیمی فر- حسین رویوران- ابراهیم متقی- محمد حسن زورق

 

رمضانی:

بحث فلسفه زیر بنای فکری همه مجموعه های درون مایه و ذات انسان تفکیک پذیر نیست شاید نطقی که در عبارت «انسان حیوان ناطق است» در مکاتب فلسفه آمده داستان دیگری دارد اما ذات فلسفه و ذات تفکر و تعقل و اندیشه و داشتن تحلیل و تفسیر درباره جهان از نوع نگرش فلسفی است که این بزرگواران داشته­اند ولی وقتی می گوییم فلسفه چه وضعیتی دارد خود کلمه فلسفه به خاطر فضایی که ما در جهان امروزی در آن قرار داریم این طور نیست که دارای مفهوم واحدی باشد و تلقی واحدی از آن وجود داشته باشد.ما در آموزه های اسلامی خود مفهوم حکمت را هم داریم که گاهی هم معنا با فلسفه تلقی می شود و گاهی با تفاوت هایی در دارد و اگر هم معنا با هم بگیریم [به خصوص در حوزه فلسفه اسلامی نه مطلق فلسفه] چندان خطا نکرده ایم.اگر بگوییم موضوع بحث ما خود فلسفه است باید تعریف فلسفه را مشخص بکنیم از با غایت، فلسفه اسلامی را تعریف بکنیم فرموده اند این دانشی است که نتیجه بیت مشهور هم هست که می گوید:جهانی است بنشسته در همین حقیقت داشته باشد.یا در تعریفی دیگر علم بحقایق الاشیاء را روشن بکنیم.اگر بخواهیم فراتر نگاه بکنیم علاوه بر چیزهایی که در حوزه حکمت و فلسفه اسلامی گفتیم،نقادی عقل نظری به عنوان یکی از حوزه های قدری گسترش پیدا کرده که شهید مطهری می فرماید اگر بخواهیم برای آن چه که امروزه در دنیا به آن فلسفه می گویند عنوان مشترکی پیدا کنیم عنوان «نه علم» را باید به کار ببریم.یعنی هر چه که علم نیست را در یک جعبه می ریزند و به آن فلسفه می گویند.و معتقدند

پیرمرادی:

همان طور که گفتید را به «روش» هم می شود تعریف کرد، بازهم می توانیم تفکر عقلانی را مبنا قرار دهیم و بر این اساس جلو برویم . در ضمن بحث مشخص می شود که ما به عنوان انسان مسلمان و کسانی که وارث یک پیشینه فلسفی خاص هستیم  متفاوت با فلسفه ای که در غرب در سیصد چهارصد سال اخیر ظهور کرده فکر می کنیم و وقتی می گوییم تفکر عقلانی، تلقی ما با طرف مقابل چه تفاوتی دارد..لذا پیشنهاد می کنم که بر این اساس سوال کنیم که وضعیت فلسفه در ایران امروز چگونه است.

اگر سوال اصلی ما این است که وضعیت فلسفه در ایران امروز چیست، قطعا باید منظورمان از فلسفه روشن باشد و همان طور که می دانیم از فلسفه حتی در جهان اسلام هم تعاریف متعددی در دست است.تعاریف غربی را هم که اضافه بکنیم، با تعاریف بیشتری روبرو می شویم در یونان قدیم سقراط اولین کسی است که واژه فیلسوف را به کار برده و می گوید من فیلاسوفیس هستم یعنی دوستدار معرفت و دانش هستم. عشق به معرفت و دانایی که بارقه ای از عشق به ذات اقدس الهی است، تفلسف به معنایی که ویتگنشتاین گفته،فلسفیدن و این پندار که هر بحثی که صورت می گیرد فلسفه است(تعاریف مختلفی از فلسفه است)و می گویند دغدغه ای که قدما داشته اند و می خواستند به حقیقت و یقین برسند به هرحال در مورد فلسفه این معانی مطرح است و باید یکی از معانی که در عرف جامعه ما بیشتر به اذهان متبادر می شود را مبنا قرار بدهیم.

طاهریان:

در کلیت درست است منتهی یک عنوان متمایزی از فلسفه نیست یک تفکر گاهی عقلانی به عنوان بلغ ما بلغ است حالا می خواهد مخالف یا موافق عقیده ای باشد. این سینا می درک کرده ام. تقسیم بندی در فلسفه غرب داریم و در فلسفه اسلامی هم داریم و

پیرمرادی:

من عقل گرایی نگفتم، گفتم تفکر عقلانی که با عقل گرایی مقداری تفاوت پیدا می کند.

طاهریان:

آن چیزی که من انتظار دارم این نیست که عنوان فلسفه را تفکر عقلانی بگیریم.بلکه منظور من قدری محدود تر و یک فضای خاص تری است.

رمضانی:

تفکر عقلانی را به عنوان تعریف و روش فلسفه مطرح می کنند به نتیجه هم اشاره می کنند و می گویند نوع تفکر عقلانی که نتیجه اش گزاره های ترکیبی پیشین باشد که این جا مقداری بحث تخصصی می شود ولی قید زده می شود و بحث را از ابهام خارج می کند.

مرتضایی:

من بعد از این که از رشته فلسفه فارغ التحصیل شدم با فلسفه به معنی مصطلح و متداول در جامعه علمی فاصله گرفتم.آن چه که امروز در جامعه ما رواج دارد. دیدگاه موافق و مخالف دارد،یکی هم آن چه که در چند دانشگاه و یکی دو پژوهشگاه در سطح کشور به معنای بحث های فلسفی تخصصی رواج دارد. یعنی فلسفه به معنی آن چیزی که امروز با آن زندگی می کنیم برای این که بخواهیم بگوییم فلسفه نداریم یا داریم و اگر فلسفه داریم چه فلسفه ای داریم. مخاطبش چه کسانی هستند آیا آن بحثی که امروز در حوزه های علمی ما رواج دارد را ملاک قرار بدهیم یا آن چه در دانشگاه های ما رواج دارد را ملاک قرار بدهیم؟یا در مورد  آن چه که معتقدیم در جامعه فلسفه حاکم است صحبت کنیم؟در مورد آن چه در حوزه های که یک معنی مشترک را بگیریم که چه چیزی زیر بنای ساختار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی جامعه یا دانشگاه های دولتی دیگر تدریس می شود مرور آن چیزی است که در فلسفه های غرب بوده و در نهایتش در مورد تاریخ فلسفه کاپلستون یا فلاسفه دیگر صحبت می شود.چیزی که بخواهیم در موردش اظهار نظر بکنیم و بگوییم چیز تازه ای است که در ایران مطرح می شود از نظر من چنین نیست. این که تا چه حد چنین هست یا نیست نمی دانم،ادعایی است که مطرح کردم.این دیدگاه من است راجع به آن چه در این حوزه فلسفه می گذرد

فهیمی فر:

من به اعتبار رشته خودم که بحث فلسفه هنر و زیبایی شناسی است عرض می کنم فلسفه در غرب با این که برای عمل افق می سازد و معطوف به عمل است و را در عمل پشتیبانی می کند ما غرب را به عنوان یک جریان زنده و پر نشاط در عمل نمی بینیم ولی در تفکر ما فلسفه عبارت شده از مروری بر داشته هایی که در فلسفه غرب یا شرق است و اگر خیلی هنر بکنند کاپلستون را تدریس می کنند و در حوزه فلسفه ایران و فلسفه اسلامی هم درجه اول یک سازه فلسفی است یعنی دو سوال اصلی را مطرح می کند که جهان چیست و انسان چیست؟ اگر این دو سوال به خوبی تاویل نشود انقلاب اسلامی تبدیل به یک رفورم سیاسی می شود.بنابر این باید ببینیم چرا فکری و نیازهای فرهنگی خودمان به کار ببریم.علتش این است که دستگاه معرفت شناسی،که من اسمش را قطب نما می گذارم ،وجود ندارد که بیاید پشت هنر و معطوف باشد به قابلیت های هر رشته ای مثل سینما،مثل ادبیات داستانی،مثل شعر،مثل نقاشی،مثل معماری و چون نیست انگار در تاریکی تلاش می کنیم و یک چیزهایی را می سازیم ولی تبدیل به یک مکتب به معنایی که فیلسوفان می گویند نمی شود.این قضیه در همه ساحت اجتماع مطرح است.فلسفه برای ما شاید خیلی حمایت کننده نیست،پیشنهاد دهنده صورت های تمدنی نیست،این سومین سوال است.در صورتی که در غرب فلسفه مادی یک تمدن را ساخته است.در غرب سوالاتی که [حداقل در حوزه تخصص خودم را می گویم] در رشته های هنری می شود سوال های کاملا فلسفی است و این بستری را فراهم می کند که تجربیات در آن جا برویم می توانیم خیلی از مشکلات اجتماعی را در حیطه تئوریک مطرح کنیم اما اگر چنین نباشد و بخواهیم بگوییم مثلا تفاوت حکمت سینوی با حکمت اشراق چه بوده یا ملاصدرا چه کار کرده،شاید چندان راهنمای عمل نباشد.

پیرمرادی:

وارد آسیب شناسی شدید. شما گفتید نظام عقلانی و من استنباط کردم تعریف شما از فلسفه یک نظام عقلانی است،من گفتم اول سر این واژه به توافق برسیم تا بعد بگوییم وضعیت فلسفه چگونه است و آن وقت وارد آسیب شناسی بشویم.از گفتار شما استنباط کردم که در بحث آسیب شناسی می گویید وضعیت فلسفی ما پشتوانه عمل ما نیست.

فهیمی فر:

بیشتر در فلسفه حالت کلامی داریم.

پیرمرادی:

بله،انتزاعی است و ما را به عمل فرا نمی خواند. بسیار خوب! این چه چیزی است که ما را به عمل فرا نمی خواند؟آیا منظور ما از فلسفه، لیبرالیسم است که در غرب مطرح می شود؟یا منظورمان از فلسفه،فلسفه متعالیه است؟آن مشترکات را بگیریم،یعنی فلسفه اسلامی است با تفاوت هایش که مثلا وجه اشتراک ملاصدرا و سهروردی و ابن سینا این است که به عمل نمی خواند یا فلسفه کانت است که به عمل نمی خواند.ما که می گوییم فلسفه آیا منظورمان فلسفه غربی است یا شرقی؟شما وقتی به دانشگاه تهران می روید،آن جا از دانشجو می پرسید رشته ات چیست و می گوید رشته ام فلسفه است و واحدهایش را می گوید می بینید که صحبتی از ابن سینا نیست،صحبتی از ملاصدرا نیست ولی واژه فلسفه را به کار می برد.به که اگر بعدا گفتیم وضعیت نامناسب است آن را تبیین کنیم که چرا نامناسب است؟اگر خوب است چرا خوب است؟

طاهریان:

من فکر می کنم که اصلا مفهوم فلسفه را بحث ،بالاخره فلسفه یک مفهوم بین الاذهانی  است چه بین دیگران و چه بین ما،و به نتیجه نمی رسیم.کلا فلسفه با هر مفهومی که اعضای این جلسه یا دیگران از آن دارند یک مفهوم بین الاذهانی از فلسفه است،بعدا بیاییم بحث های بعدی را مطرح کنیم.اگر وارد آن بحث بشویم کارآمد و کاربردی نیست و در غرب هست،این یک بحث جدایی است.در بحث فلسفه ما نمی توانیم یک تصور از این بحث ارائه بدهیم من یک مخاطب کلی دارم گاهی یک نفر عوام است گاهی یک فیلسوف است و نکات دقیق و عقلانی می گوید یا به لحاظ حکمت عملی کارهایش سنجیده است، آدم گیج می شود و آخرش رها کردم.هایدگر گفت بهترین سوال این است که وجود را نمی شود شناخت و رها کرد.ما هنوز تعاریف فلسفه را به نوع قدر مشترک نمی توانیم ارائه بدهیم پس آن را رها کنیم و یک بحث دیگری را مطرح کنیم.

منبع 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور استانبول , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: فلسفه , ایران , گفتگو , بحث , نقد , غرب , شرق ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

وضعیت فلسفه در ایران امروز؟

با حضور آقایان: محمد جواد پیرمرادی- مهدی طاهریان- بهزاد مرتضایی- محمدعلی رمضانی- حسین شیخ الاسلام- علی اصغر فهیمی فر- حسین رویوران- ابراهیم متقی- محمد حسن زورق

رمضانی:

وقتی که بحث پیرامون تفکر عقلانی که می کنیم هم در مورد وجود می توانیم بحث کنیم هم در مورد معرفت هم در مورد جامعه هم در مورد هنر و  در مورد صنعت،در مورد تمدن و در مورد

پس منافاتی ندارد که یک تعریف نسبتا قابل قبولی داشته باشیم و از بین تعاریفی که گفته شد تعریف به روش را مورد اشاره قرار می دهیم. به خاطر سنخ بحث های فلسفی است که یک مقدار گسترده و دراز دامنه است و کارکردهایش هم قابل بحث است و به طور طبیعی فلسفه کارکردهای متفاوتی دارد یکی این که نگرش ما به جهان را می تواند سامان بدهد،حالا به هر شکلی که با روش عقلی و استدلالی به آن برسیم، دیگر این که این نظر تبدیل به عمل و رفتار حکیمانه بشود،این هم در بحث حکمت عملی مطرح است،و اگر به شکل جزئی تر بخواهیم نگاه کنیم سطرهای کتاب و قسمت های نانوشته اش هم مطالبی خواهد بود که کسی که با نگاه فلسفی نگاه می کند می تواند آن سطرها را بخواند یعنی آن خواننده عمومی نوشته ها را می خواند و یک فیلسوف کشف می کند که این نوشته ها پله به پله بالا بیاییم یا نوع نظام سازی که در قرون اخیر توسط اسپنسر مطرح شد و او  معتقد بود همین طور که ما برای شناخت جهان یک هم می آوریم می توانیم از حاصل این تفکر علمی یک نظام فلسفی تولید بکنیم که این یک خاصیت دیگری دارد که به آن فلسفه علمی می گوییم و نتایجی که علوم آورده اند را روی میز کنار غرب مطرح می کنند که آقای بیکن گفت من در مقابل منطق ارسطویی منطق تجربی را مطرح می کنم و آقای دکارت هم از شکّ دستوری خودش شروع کرد و یک فلسفه جدید را پایه گذاری کرد،کسانی هم که فلسفه نحو پشتوانه ای برای آنچه به عنوان علوم جدید وارد ایران شده مطرح بکنند.به عنوان مثال اولین کسی که سعی کرده آثار جدید غربی را به زبان فارسی ترجمه بکند در قرن نوزدهم آقای  کونت دوگوبینو بوده است که کنسول فرانسه در ایران بوده و ایشان به کمک یک فرد زبان دان یهودی که او هم کارمند دیاکرت ذکر می کنند و بعد از آن ترجمه دوم را شخصی به نام محمود افضل الممالک کرمانی در زمان قاجار انجام می دهد که چندین سال بعد منتشر می شود و ترجمه سومش ترجمه آقای فروغی بوده است.و بعد هم اولین بار در سال ۱۳۱۰ کتاب تالیفی سیر حکمت در اروپا را چاپ و منتشر می کند.نکته این جاست که در مقدمه ی چاپ های اولیه سیر حکمت در اروپا آقای فروغی این نکته وجود داشته [ولی در چاپ های بعدی نیست] که هدفش از این کار را شناساندن اصول اصالت جدید غربی به  اصول راسیونالیسم غربی را به ایرانی ها بشناسانم که این کار را دارم انجام می دهم.یا سایر مترجمان باز می گفتند که ما از طریق ترجمه فلسفه های جدید غرب می خواهیم راهی برای دسترسی(به آن فلسفه ها) پیدا بکنیم.این عین جمله ایست که آقای بدیع الممالک میرزا(می گوید)،که متوفای ۱۳۲۱ است و با آقای فروغی در یک سال فوت کرده است،و هدف خودش را پیدا کردن راهی برای دسترسی و اخذ صحیح علوم جدید از طریق جنبه های زیر بنایی(معرفی می کند) اینها می گفتند ما می خواهیم زیربناهای علوم غرب را به ایرانی ها بشناسانیم که همین کار را هم کردند.فقط این اشاره را می کنم که امروزه اگر بخواهیم وضعیت خودمان را مطالعه بکنیم به لحاظ سبک زندگی و ابزار آلات تکنولوژی که در زندگی روزمره استفاده می کنیم، مثل بقیه دنیا که ما هم گویا یک شاخه  از غرب هستیم،این نوع تکنولوژی حاصل یک علمی است که آن علم مبتنی بر یک فلسفه ایست که فلسفه غرب است،درست است که به عنوان مثال از یک موبایل شروع می کنیم ولی موبایل تکنولوژی اش به یک علمی بسته است که آن علم به فلسفه غرب وصل است.یعنی با یکی دو واسطه به فلسفه غرب برخورد می کنیم. اینکه ما تکنولوژی را و علم را در چهارچوب فلسفه مبتنی بر اسلام از نو تعریف کنیم رسالتی است که بر دوش متفکران، اندیشه ورزان و فیلسوفان مسلمان است.

آنچه که مقام معظم رهبری درباره تحول در علوم انسانی می فرمایند به این مسئولیت و رسالت مهم اشاره دارد.

فهیمی فر:

بعضی ها اعتقاد دارند اصلا این نشدنی است. یعنی ما نمی توانیم به تکنولوژی مدرن برسیم یعنی بوسیله فلسفه ملاصدرا نمی شود نیاز دنیای مدرن را جواب داد. درحالیکه ممکن است این ادعا در عمل رد شود. این پیش فرض بعضی هاست.

رمضانی:

ما به طور جدی سراغ این قضیه نرفته ایم.باید سراغش برویم تا به جد بفهمیم آیا می شود یا نمی شود.ولی شواهد عکس قضیه را نشان می دهد. ما بوسیله کسانی در تکنولوژی بسیار پیشرفته نظیر نانو، شبیه سازی، انرژی هسته ای، صنایع فضایی پیشرفت کرده ایم که از نظر فلسفی متکی به فلسفه اسلامی بوده اند نه فلسفه غرب. دانشمندانی نظیر شهید علی محمدی، شهید شهریاری و دیگران. کما اینکه در جنگ و دفاع مقدس پشتوانه پیشرفت ما مبانی فلسفی اسلامی بوده نه مبانی فلسفی غرب. مردانی نظیر صیاد شیرازی، محسن رضایی، رحیم صفوی متکی به تعقل اسلامی بوده ایم پیشرفت کرده ایم. هنوز سی و سه پل و عالی قاپو و حمام شیخ بهائی به هزاران زبان به ما می گویند که فلسفه اسلامی علم آفرین است و این علم تکنولوژی را حمایت و تمدن را شکوفا می کند. لذا ما در این شرایط می خواهیم برگردیم به سمت فلسفه های خودمان. فلسفه غرب موجب سیطره غرب بر ما شده است ولی ما مشکل را کم و بیش احساس کرده ایم و باید این احساس را عمومی تر بکنیم و نوعی بیداری فلسفی اسلامی به ویژه در مراکز علمی و دانشگاههای خود به وجود آوریم.

پیرمرادی:

اگر بحث تفکر فلسفی است و بیاییم تفکر فلسفی را به دو بخش اسلامی و غرب تقسیم بکنیم و بعد درباره وضعیت این ها صحبت بکنیم،من فکر می کنم ما اصلا تفکر فلسفی نداریم،نه تفکر فلسفی اسلامی به همان معنایی که رایج است و نه تفکر فلسفی غربی. اگر می گوییم که فیلسوف یک آدمی است که با بقیه متفاوت است،فیلسوف فکر جدید تولید می کند،مولد فکر است،مولد مکتب است،مولد یک نظام فکری است که بر اساس آن می شود زندگی کرد،اگر فیلسوف را به این معنا بگیریم و ابن سینا،ملاصدرا،سهروردی و کانت را فیلسوف بدانیم،اگر فیلسوف این ها هستند و پس ما داریم چکار می کنیم؟ اساتید دانشگاه دارند چکار می کنند؟به نظر من این ها فکری تولید نمی کنند،در واقع معلم هایی هستند متن ها را توضیح بدهند که دانشجویان یا طلاب مقداری این متن ها را بفهمند.ما الان فیلسوف نداریم،نه عسل وار(مطالب جدید استخراج کند) اصلا ما دانشکده فلسفه در کشور نداریم،دانشکده شیمی داریم،دانشکده فیزیک داریم،دانشکده الهیات داریم،دانشکده ادبیات داریم اما دانشکده فلسفه نداریم. ما هنوز یک دانشکده نداریم، برای این همه فلسفه حتی همین فلسفه های خودمان در دانشگاه یک دانشکده ای باشد و یک رشته ابن سینا باشد،یک رشته سهروردی ما فیلسوف پرور بودیم،الان از آخرین فیلسوف ما ملاصدرا چند سال می گذرد؟دیگر نظام حتی مرحوم علامه طباطبایی با آن عظمتش یک نظام فلسفی مستقل از ملاصدرا نیاورده است.چند مسئله جدید مطرح کرده است،ما احترام می گذاریم به ایشان و ایشان واقعا یک فیلسوف بزرگ است ولی ما(فیلسوف جدید)نداریم.اساتید ما معلمان فلسفه هستند و مولد فکر جدید نیستند.

فهیمی فر:

در غرب هم تا حد زیادی این گونه است یعنی بعد از هگل عملا نظام های فلسفی جامع تبدیل شدند به فلسفه هایی که نزدیک علمند مثل فلسفه های مضاف و امثالهم.در آن طرف هم تا حد زیادی این قضیه هست که آن فلسفه های جامع اتفاق نیفتاده و به همین دلیل فکر می کنم حدود صد یا صد و پنجاه سالی است که غرب چیز جدیدی را ارائه نکرده است.

پیرمرادی:

فلسفه مدت ها به معنای متافیزیک بود،بعد از آن که دکارت آمدو وضع قبلی را به هم زد باز روش همان روش است.یعنی می گوید باز هم دنبال حقیقت است،باز هم دنبال این است که به یقین برسد ولی بعدا فیلسوفان غربی آمدند و روی این خط کشیدند.گفتند جست و جوی یقین را فراموش کنید،ما دیگر به یقین نخواهیم رسید.بنابر این فلسفه چه کاری بکند؟می گویند بیایید مبانی علوم را بررسی بکنیم،یک عده فیزیک می خوانند یک عده هم بیایند مبانی فیزیک و روش فیزیک را بحث کنند،از بیرون نگاه کنند و ببینند یک فیزیک دان چکار می کند؟یک عده عالمند و یک عده «عالم فلسفه آن علم» هستند،از بیرون به علوم نگاه می کنند.ولی در کشور ما به معنای عام فلسفی،که به معنای تفکر پروری و متفکر پروری است،تابع نظام آموزش و پرورش ماست که حافظه پرور است و اصلا متفکر پرور نیست.به معنای کلان تفکر ما در همه علوم احتیاج به تفکر داریم،در فیزیک،شیمی و همه جا،ولی آن تفکر خاص که مسائل را خیلی جدی می گیرد و می تواند جهت دهی بکندمورد نیاز است فیلسوف به عنوان یک متفکر متفاوت است با شیمی دان از این جهت که (فیلسوف)به زندگی جهت می دهد،یا مثبت یا منفی،یا می تواند ما را به بهشت برساند یا به جهنم.چون برای ما سبک زندگی ایجاد می کند.فلسفه نهایتا به عمل کشیده می شود،حتی همان متافیزیک که می گویند اصلا کاری به عمل ندارد بحث هایش جدی است و به عمل کشیده خواهد شد.الان هم یکی از تفاوت های بنیادین فلسفه اسلامی با فلسفه های غربی همین است که فلسفه اسلامی به یک سبک زندگی می خواند و فلسفه های غربی با وجود اختلاف های گسترده ای که دارند به سبک های زندگی دیگری می خوانند.اگر فیلسوف خدا را می پذیرد از این به بعد زندگیش مبتنی بر این دیدگاه است که نهایتا می رود [و بایگانی می شود] ببیند در اسفار چیست،در شفا چیست،در حکمت الاشراق چیست و دوباره همان ها را کمی توضیح می دهد و حرف جدیدی گفته نمی شود،نسبت به فلسفه غرب هم همین کار را می کنیم،نهایتا کانت را اولا ترجمه می کنیم،در مورد ترجمه هم در گذشته فرض کنید اگر در دوره مامون که نهضت ترجمه راه افتاد اشخاصی ترجمه می کردند لااقل [شاید] یک آگاهی فلسفی داشتند ولی الان ترجمه کردن مد شده است،هر کس زبان بلد است می رود و ترجمه می کند.حتی ترجمه آثار فلسفه از غرب هم بر اساس نیاز ترجمه نشده است. هرکسی بر اساس سلیقه خودش،یا زبان بلد بوده یا مثلا از یک فیلسوف خوشش آمده است و آثاری را ترجمه کرده است.یک تفکر استراتژیک در پشت ترجمه از فلسفه های غربی نیست.به همین خاطر تحقیقات ما راجع به فلسفه غرب هم همین گونه است.در تحقیقات بیشتر مقلدانه کار می کنیم و نه محققانه که واقعا به یک نتیجه جدید برسیم و از این نتیجه جدید در سیاست یا در اقتصاد استفاده بکنیم. من احساس می کنم وضعیت فلسفه در ایران امروز چه به لحاظ آموزشی و اصلا به فکر تولید نیستیم یعنی تولید برای ما ریسک دارد و سخت است و سود آور نیست،آماده خور هستیم،در فلسفه هم آماده خور هستیم.چون تفکر کردن و مجصول جدید تولید کردن سخت است ما به دنبال آماده هستیم. ما وارث اندیشه هایی هستیم که آن ها را تکرار می کنیم.در فلسفه خودمان اندیشه های گذشته را تکرار می کنیم و تکرار می کنیم.آن قدر پایان نامه ها نوشته می شود که می بینید تمامش تکرار گذشته هاست.در حالی که فلسفه دقیقا نقطه مقابل است.یعنی باید مبتنی بر تحقیق باشد.اگر همه اش تکرار می کنیم و هیچ حرف جدیدی زده نمی شود.نسبت به غرب هم همین طور است.البته می توانیم این ها را تقسیم بندی بکنیم. فلسفه های ما عقل و ایمان را مکمل هم می دانند و دو بال برای انسان می دانند که با این دو بال باید پرواز کرد.ولی با این حال ما فقط می آییم و تکرار می کنیم و هیچ قدمی برای یک تحول فلسفی و یک مکتب فلسفی جدید برداشته نشده است که این هم (معلول)نظام آموزشی ماست.منحصر به حالا هم نیست به یک نظام آموزشی که فیلسوف ایجاد بکند و خروجی نظام آموزش و پرورش به یک متفکر برسد که حرف جدید بزند و طرح نویی در بیندازد باید برسیم.

 

 

منبع 

 


:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور قشم , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , شاعر , شعر , کیش , تورکیش , جزیره کیش , بهترینهای کیش , رزرو تور , گردشگری , اخبار گردشگری , سفر , گردش ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

 

وضعیت فلسفه در ایران امروز؟

با حضور آقایان: محمد جواد پیرمرادی- مهدی طاهریان- بهزاد مرتضایی- محمدعلی رمضانی- حسین شیخ الاسلام- علی اصغر فهیمی فر- حسین رویوران- ابراهیم متقی- محمد حسن زورق

طاهریان:

من فکر می کنم که بین وضعیت فلسفه در غرب با دیدگاه شرق نسبت به انسان یک مقایسه تاریخی بکنیم تا مطلب روشن تر بشود.دوستان گفتند مفهوم فلسفه در غرب،که من اتفاقا پسندیدم،پاسخ به چگونه زیستن است.چون در یونان پیامبری ظهور پیدا نکرده بود فیلسوفان متولی چگونه زیستن ده سال یا بیست سال است و متفکر ایجاد می شود مثل سقراط،فیثاغورس و دیگران.خیلی سریع متفکران ایجاد می شوند،افلاطون جامعیت این ها را…..بیست سال بعد ارسطو ظهور می کند،از ارسطو در فاصله دویست سال تا نو افلاطونیان،اپیکوریان یا نو اپیکوریان،رواقیون می آیند.مهمی است،همیشه این موتور حرکت زاست یعنی آن طور فکر کن که ایمان می گوید یعنی تو دیگر آزاد نیستی.ولی خود فیلسوف های یونان فرض کنید موسی و تورات را شنیده بود ولی می خواهد جهان را با چگونه زیستن بشناسد که من در این جهان چگونه زندگی کنم.کانت دقیقا می گوید عقل نظری مقدمه ای بر عقل عملی است و مقدمه چینی می کند.فکر می کنم در غرب از رنسانس به بعد فلسفه زنده است و هنوز هم یکی از تفاوت هایی که دارد همین بلکه علم تکنولوژی ایجاد می کند ولی چگونه زیستن من آرامش است.اتفاقا بعد از هگل،بنیان گذار مکتب اگزیستانس که اولین مکتب فلسفی ایجاد شده در غرب بعد از هگل بود ابتدا گفت اصلا فلسفه جامعه سازی نیست،نظامی که جامعه سازی می کند فیلسوف(است)جهانی را دوست دارد که آن را درست می کند و از آن تصویر می دهد.اصلا ما ناحیه ای کار کنیم،نمی توانیم زندگی را بر ابدیت تعمیم بدهیم.طرح فلسفه موقت است،پاسخ موقت به این سوال است.نکته مهمی است که چرا سوال های جدید می شود،چون پیکره تمدن غربی این طور نیست که اقتصادش از گرایی است یعنی نحن ابناءالدلیل،وبا عقل جواب چگونه زیستن را دادند.دوستان اشاره کردند فلسفه در غرب زنده است همیشه زنده است تا زمانی که بگویند فلسفه می خواهد پاسخ چگونه زیستن را بدهد.یعنی متولی چگونه زیستن در غرب فیلسوفانند،مثلا کتاب های راسل مانند شاد زیستن.در کشور ما فیلسوف های ما نظریه سیاسی ندارند،نظریه اخلاقی ندارند،نظریه فلسفه علم زیستن نیست و تکرار مکررات است.ولی در غرب که راسل شاد زیستن می نویسد چون تصورش از فلسفه این است که می خواهد پاسخ [چگونه زیستن] را بدهد ولی در ایران این طور نیست.در ایران اولین تصور ما از فلسفه فرض کنید تعریفی که آقای دکتر گفتند یعنی جهان ذهنی است.جهان ذهنی یعنی چه؟فلسفه در غرب زمینی است ولی بین ما آسمانی است.فیلسوف نه نظریه تعلیم و تربیت دارد نه نظریه سیاست دارد در حالی که در غرب فلسفه دولت دارند،فلسفه هنر دارند.از زمان ارسطو به صورت سنتی،دکارت همین آراء را دارد،دکارت که فقط متافیزیک نگفت،نظریه هنر دارد،نظریه نقد قوه حکم یک کتاب مستقل و مهمش است.خود هگل دولت دارد،هنر دارد،اخلاق دارد.راسل همین طور و حتی هایدگر هم همین طور.این ها فقط متافیزیک نمی دانند حتی متافیزیک را در خدمت مبانی این سوال ها می دانند.ولی در ایران این طور نیست.چرا مثلا من فلسفه خوانده ام؟چون دوست داشتم و گفتم اوقات فراغتم را پر کنم،خوب این که نشد.فلسفه در ایران هرگز رواج پیدا نمی کند،نظریه پرداز(به وجود نمی آید)و حتی بعضی معتقدند که ابن سینا یک شارح است،شارح ارسطوست،همان طور که آکینوس در غرب است،همان طور که ابن رشد یک شارح دیگر است.یعنی همان نظریه جوهر و همان قوه و همان فعل و همان حرف هاست.ولی کانت چیزی که می گوید یک ذره اش در دکارت نیست یعنی مکتب ایجاد می کند.چیزی که هگل می گوید کلا با کانت فرق می کند و چیزی که هایدگر می گوید کلا با این ها فرق می کند،این طور نیست که ولی فیلسوف های ما مثلا شیخ اشراق

 

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , تور کیش , تور انتالیا , تور استانبول , تور ارمنستان , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور قشم , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: رمضانی , غرب , فلسفه , فیلسوف , گفتگو ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بازار صدف کیش

بازار صدف کیش یکی از مراکز خرید جزیره است که در سال 1384 با هدف تامین مایحتاج ساکنان شهرک صدف افتتاح شد. این مرکز خرید مساحتی حدود 3000 متر مربع داشته و در دو طبقه ساخته شده است. بازار صدف دارای 66 فروشگاه فعال شامل مواد غذایی، میوه و تره بار، لوازم کامپیوتری و گوشی، رستوران و فست فود، آژانس هواپیمایی، آرایشگاه، آتلیه، اجاره ماشین و ... می باشد.بازار صدف مکان مناسبی برای خرید است و رستوران های بسیار خوب و معروفی در آن قرار دارند که شما مسافران بلیط کیش مرداد 98 می توانید برای صرف شام یا ناهار به آن ها مراجعه کنید.

بازار صدف کیش


بازار ماهی کیش

اگر علاقه مند به خوردن غذاهای دریایی هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به بازار ماهی فروشان در طول سفرتان به کیش است. این بازار که در نزدیکی پارک میرمهنا قرار دارد محل خوبی برای خرید انواع آبزیان و ماهی است. بازار ماهی مساحتی بالغ بر 2600 متر مربع دارا می باشد و شامل غرفه های فروش و پاک کردن ماهی می باشد. ماهی و آبزیان عرضه شده در این بازار شامل ماهی حلوا، سرخو، ماهی تن، انواع میگو و سینگو است. شما مسافران بلیط کیش شهریور 98 می توانید از این بازار ماهی های تازه و خوش طعم تهیه کنید.

بازار ماهی کیش

بازار ماهی کیش


مرکز خرید رویا مال کیش

یکی از شیک ترین و جدیدترین بازار های کیش مرکز خرید رویا مال کیش است. این مرکز خرید دارای 5 طبقه که دو طبقه آن تجاری با 76 واحد و دو طبقه دیگر با 54 واحد و یک رستوران در پشت بام این بازار قرار دارد. مرکز خرید رویا مال کیش مرکز فروش برندهای معروف کیش می باشد. این مرکز در زمینه انواع پوشاک آقایان و بانوان، لوازم آرایش، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و دیجیتال، مواد غذایی، کیف و کفش و ... در حال فعالیت می باشد. گردشگران و مسافران تور کیش می توانند برای رفتن به این مرکز خرید به خیابان رودکی، نبش هتل پانیذ بروند.

مرکز خرید رویا مال کیش

مرکز خرید رویا مال کیش


مرکز تجاری سارینا 2 کیش

مرکز تجاری سارینا 2 کیش در میدان امیرکبیر روبروی بازار مروارید واقع شده است. این بازار با نمای کلاسیک و زیبای سنگی الهام گرفته از بناهای تاریخی ایران مانند مسجد امام اصفهان، سی و سه پل، پل خواجو، سر در میدان حسن آباد تهران و حافظیه شیراز یکی از شاهکارهای معماری ایران، خاورمیانه و جهان طراحی شده است. این مرکز تجاری شامل 8 طبقه که سه طبقه زیر زمین شامل پارکینگ ها، انباری ها و تاسیسات بوده و 5 طبقه روی آن بازار با کاربری های مختلف می باشد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین مراکز خرید کیش،معروف ترین مراکز خرید کیش،مراکز خرید خوب کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

رستوران نهنگ سفید کیش

معرفی:رستوران نهنگ سفید یکی از رستوران های معروف جزیره زیبای کیش میباشد که با معماری نهنگ شکل در بین مسافران تور کیش طرفدار زیادی دارد.این رستوران انواع  غذا های دریایی را برای مسافران تور کیش سرو میکند.آشپز های این رستوران با بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی غذا ها را آماده و سرو میکند.کارکنان خوش برخورد رستوران  نیز تمام تلاش خود را میکنند تا به بهترین نحو از مسافران و کیشندان عزیز پذیرایی کنند.در این رستوران موسیقی زنده نیز وجود دارد تا مسافران عزیز در طول صرف غذا لحظات  خوب و به یادماندنی را سپری کنند.این رستوران ویو رو به دریا دارد که مسافران بلیط کیش مرداد 98  میتوانند در زمان صرف غذا از خلیج همیشه فارس نیز دیدن کنند.

رستوران نهنگ سفید کیش

منو رستوران:این رستوران زیبا انواع غذا‌های ایرانی،بشقاب دریایی (ترکیبی از میگو، هشت پا، قزل آلا و کوسه ماهی)،غذا های دریایی و غذا های فرنگی را برای مسافران  عزیز سرو میکند.کیشوندان و مسافران تور کیش از روی منو میتوانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.کوسه کباب این رستوران یکی از معروفترین غذاهای این رستوران است که میتوانید برای یک بار هم شده امتحان کنید.

رستوران نهنگ سفید کیش

ساعت کاری:از 12 ظهر تا 12 شب آماده پذیرایی از مسافران تور کیش میباشند.

آدرس رستوران:کیش-نوار ساحلی پشت بازار مریم

رستوران نهنگ سفید کیش


رستوران انرژی کیش

معرفی:رستوران انرژی از بهترین رستوران جزیره تاریخی کیش میباشد که هر شب با موسیقی زنده از مسافران بلیط کیش شهریور 98 پذیرایی میکند.این رستوران در کنار دریا واقع شده است.آشپز و سر آشپز های این رستوران حرفه ای هستند و غذا ها را به بهترین نحو ممکن آماده و سرو میکنند.رستوران انرژی بدلیل کیفیت غذا ها، قیمت ها و موزیک زنده یکی از پرطرفدار ترین رستوران ها در جزیره کیش میباشد.ظرفیت این رستوران 500 نفر میباشد.علاوه بر موسیقی زنده برنامه استنداپ کمدی و DJ شو نیز داراست که مسافران تور کیش همراه خوردن غذا میتوانند لحظات خوبی را در این رستوران بگذرانند.

منو رستوران:غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، گیاهی میباشد که کیشوندان و مسافران عزیز تور کیش میتوانند از روی منو غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

ساعت کاری:این رستوران به صورت 24 ساعته صبحانه،ناهار،شام برای مسافران و گردشگران تور کیش سرو میکند.

ساعت موزیک: ظهر ها از ساعت 13:00 الی 15:00

ساعت موزیک: شب ها از ساعت 22:00 الی 1:00 بامداد


رستوران شاندیز کیش

معرفی رستوران:این رستوران در محیطی زیبا و باصفا از مسافران تور کیش پذیرایی میکند.این هتل در بلوار ایران کیش قرار دارد.این رستوران زیبا دارای موسیقی زنده برای شادی مسافران تور کیش برگزار میکند.همچنین مسافران عزیز میتوانند از طریق کارتخوان یا نقد پرداخت کنند.سرآشپز های این رستوران کاملا حرفه ای در آشپزی میباشند.سرویس دهی این رستوران هم همه روزه مورد توجه گردشگران تور کیش قرار میگرد.

منو رستوران:این رستوران در منو ایرانی شیشلیک،برگ،فیله،جوجه،میگو،بشقاب دریایی،غذاهای دریایی،ماهیچه،شیر ماهی سرو میکند و در منو فرنگی:کباب مکزیکی،استیک،چیکن فینگر از گردشگران تور کیش پذیرایی میکند.

ساعت کاری:ساعت ناهار از 12:30 تا 15:15 و ساعت شام از 20:30 تا 30 دقیه بامداد

موقعیت جغرافیایی:جزیره کیش- بعد از بازار مرجان - روبروی برج های دوقلو


رستوران توتی فروتی کیش

معرفی رستوران : رستوران توتی فروتی یکی از رستوران های خوب کیش است که به علت قرار گرفتن در کنار ساحل موقعیت مکانی خوبی دارد. این رستوران از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون گواهینامه های مختلفی در زمینه کیفیت غذا دریافت کرده است. زیربنای این رستوران 1400 متر مربع است و با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومانی شرکت اینترتوریست ساخته شده است. محیط رستوران شامل یک ساختمان، محیط روباز،‌ دو آشپزخانه مجزا، انبار خشک و سردخانه می باشد . در قسمت بام رستوران نیز فضای نشستن بسیار زیبایی وجود دارد که با نشستن در این قسمت می توانید منظره زیبای دریا را نیز تماشا کنید. 

رستوران توتی فروتی کیش

منو رستوران : منو این رستوران شامل قسمت های غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، فست فود،‌سالاد، نوشیدنی  منوی کافی شاپ است. هرکدام از این قسمت ها دارای تنوع بالایی هستند و قیمت آن ها نیز مناسب می باشد. 

پیشنهاد ما : رستوران توتی فروتی یک رستوران بسیار پرطرفدار در جزیره کیش است که با پخش موسیقی زنده و و سرو غذاهای خوش طعم و متفاوت طرفداران بسیاری در میان مسافران تور کیش دارد. 

رستوران توتی فروتی کیش

ساعت کاری رستوران : از 11 تا 23 برای سرو ناهار و شام

موقعیت مکانی رستوران : جزیره زیبای کیش، انتهای بلوار دریا، ساحل خلیج فارس، رستوران توتی فروتی کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: رستوران های خوب کیش،رستوران های معروف کیش،لیست رستوران های کیش،معرفی رستوران های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ پکن چین

معرفی:هتل 5 ستاره شانگری لا جزء بهترین هتل های پکن میباشد که علاوه بر موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد دسترسی را برای مسافران تور چین راحت کرده است.فاصله این هتل با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید کم دارد.287 اتاق های هتل کری شانگری لا پکن از دکوری مدرن و مزین به دکورهای چوبی بسیار شیک و امروزی است و همچنین مجهز به بهترین امکانات هستند تا مسافران تور چین در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.این هتل لوکس 5 ستاره با کادری مجرب و آموزش دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران و گردشگران تور چین مرداد 98 میباشند.هتل شانگری لا بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور جین قرار میدهند.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید یک اقامت خوب و به یادماندنی را تجربه کنید و لحظات شادی را داشته باشید.

هتل شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ پکن چین

امکانات هتل:پذیرش شبانه روزی، رستوران، لابی، اینترنت رایگان، روزنامه، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور، پذیرش و تحویل سریع، گاوصندوق، انبار بار و چمدان، فروشگاه در هتل، تهویه، محل مخصوص کشیدن سیگار، بار، اتاقهای ضد صدا، گرمایش، اتاق و امکانات برای معلولین، سوئیت مخصوص تازه عروس، سرویس نگهداری کودکان، ماساژ، جکوزی، سونا، مرکز سلامت و آبگرم، استخر سر پوشیده، تنیس، مرکز بدنسازی، خانه داری، امکانات جلسه و ضیافت، لباسشویی، خشکشویی، صبحانه در اتاق، اتو کشی، صرافی، فروشگاه هدایا و سوغات، خدمات کفش و واکس، خدمات تورها، فکس و کپی، مرکز تجارت، دستگاه خودپرداز، خدمات تهیه بلیط، کرایه اتومبیل، امکانات اتاق VIP

هتل شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ پکن چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق چای ساز/قهوه ساز

هتل شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ پکن چین

رستوران هتل:مسافران تور چین در رستوران هتل می‌توانید شامی رویایی را تجربه کنید؛ غذاهای فوق‌العاده، نورپردازی حرفه‌ای و صدای آرام موسیقی همه با هم در جهت ثبت خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تلاش می‌کنند.رستوران هتل فضای شیک و تمیز دارد و بهترین غذا های چینی، بین المللی را برای مسافران عزیز سرو میکند.

هتل شانگری لا چاینا ورلد سامیت وینگ پکن چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا بازار جهانی چین:0.3 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه گووماو:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه یونگانی:0.9 کیلومتر

فاصله هتل تا کافه نای جیا شیائو گووان:3.2 کیلومتر

فاصله هتل تا رستوران شادی پادشاه پکن:5.4 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه پکن:14.9 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تیانانمن:5.3 کیلومتر

فاصله هتل تا خیابان کیانمن:5.5 کیلومتر

فاصله هتل تا شهر ممنوعه:5.8 کیلومتر


هتل وندا ویستا پکن چین

معرفی:هتل وندا یکی از هتل های 5 ستاره پکن چین میباشد و با موقعیت جغرافیایی عالی اش با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد و دسترسی را برای  مسافران تور چین راحت کرده است.این هتل 5 ستاره دارای اتاق های لوکس با دکوراسیون زیبا بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران تور چین شهریور 98 در طول اقامت بتوانند براحتی  استفاده کنند.هتل 5 ستاره با کادری مجرب و دوره دیده هستند و 24 شبانه روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور چین میباشد.اتاق های این هتل لوکس دارای  چشن اندازی فوق العاده به شهر پکن میباشد.سرویس دهی هتل به صورت BB میباشد.مسافران عزیز تور چین میتوانند در این مجتمع 5 ستاره اقامت قراموش نشدنی را تجربه  کنند.

هتل وندا ویستا پکن چین

امکانات هتل:اینترنت بی سیم، آسانسور، آلارم بیدار باش، برق اضطراری، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی، حمام ترک، حمل چمدان به اتاق و بالعکس، خشکشویی،روم سرویس  24 ساعته، پذیرش 24 ساعته، صبحانه بوفه، صبحانه در اتاق، ناهار در اتاق، شام در اتاق،صندوق امانات، فضای سبز، لابی، خدمات لابی، مترجم برای مهمانان خارجی، نزدیک  به فرودگاه، نمازخانه، تهویه مطبوع، حوله و دمپایی به تعداد نفرات، سرویس کافی شاپ در اتاق، کمد دیواری همراه با جا لباسی، سنسورهای دود یاب/ضد حریق، کتابخانه داخل اتاق، استخر سر پوشیده، سونا، ماساژ، مجتمع ورزشی و تفریحی، مرکز اسپا و سلامتی، رستوران،رستوران سنتی، کافه سنتی، کافی شاپ، ناهار یا شام بوفه، تراس، روزنامه

هتل وندا ویستا پکن چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق چای ساز/قهوه ساز

هتل وندا ویستا پکن چین

رستوران هتل:مسافران تور چین میتوانند در رستوران هتل از غذا های چینی، غذاهای فرانسوی و بین‌المللی را از روی منو سفارش دهند و نوش جان کنند.تمام غذا های رستوران با مواد غذایی با کیفیت آماده و سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا خیابان وانگ فوجینگ:5.1 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تیان آنمن:6.3 کیلومتر

فاصله هتل تا معبد بهشت:6.5 کیلومتر 

فاصله هتل تا شهر ممنوعه:6.9 کیلومتر

هتل وندا ویستا پکن چین


هتل بیجینگ جاد پالاس چین

معرفی:هتل 5 ستاره جاد پالاس یکی از هتل های معروف و لوکس چین میباشد که با موقعیت جغرافیایی عالی دارد و با جاذبه های توریستی و مراکز خرید شهر فاصله کمی  دارد و دسترسی را برای مسافران تور چین راحت کرده است.هتل جاد دارای 410 واحد اقامتی میباشد و تمامی اتاق ها بهترین امکانات رفاهی را دارا هستند تا مسافران عزیز در  طول اقامت بتوانند براحتی از آنها استفاده کنند.پرسنل ها و کارکنان خوش برخورد هتل مجرب و دوره دیده هستند و شبانه روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور  چین میباشند.هتل جاد پالاس بهترین امکانات را در اختیار مسافران تور چین قرار میدهد.

هتل بیجینگ جاد پالاس چین

امکانات هتل:ماساژ ، سونا ، مرکز سلامت و آبگرم ، استخر سر پوشیده، فعاليت هايي نظير اسکواش، پينگ پنگ، بيليارد، بولينگ، مرکز بدنسازی، صرافي، روشگاه هاي  متعدد، امکانات جلسه و ضیافت، لباسشویی، خشکشویی، آرایشگاه، صرافی، فکس و کپی، مرکز تجارت، دستگاه خودپرداز، کرایه اتومبیل، سرویس مستخدم، رستوران، پذیرش  شبانه روزی، اتاقهای پاک و بدون سیگار، فروشگاه در هتل، تهویه و بار، سرویس ترانسفر فرودگاهی ، مرکز تجاری ، آسانسور ، صندوق  امانات، کرایه اتومبیل ، باغ، پارکینگ

هتل بیجینگ جاد پالاس چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق چای ساز/قهوه ساز

هتل بیجینگ جاد پالاس چین

رستوران هتل:هتل جاد پالاس دارای رستورانی با فضای دل شنین و شیک میباشد و بهترین غذا های ایرانی را برای مسافران آماده و سرو میکند.تمام غذا ها با مواد غذایی با کیفیت آماده میشوند.

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا مرکز شهر:12 کیلومتر

فاصله هتل تا باغ پرندگان:3.8 کیلومتر

فاصله هتل تا آکواریوم:39 دقیقه

هتل بیجینگ جاد پالاس چین


هتل سوئیس اوتل پکن چین

معرفی:هتل 5 ستاره سوءیس اوتل بیجینگ پکن چین یکی از هتل های خوب چین میباشد.موقعیت جغرافیایی عالی این هتل باعث شده تا با جاذبه های گردشگری و مراکز  خرید فاصله کمی دارد.هتل لوکس سوءیس اوتل دارای معماری و دکوراسیون شیک ومدرن میباشد و بهترین امکانات را دارا میباشند تا مسافران عزیز تور کیش در طول اقامتشان  استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد هتل مجرب و دوره دیده میباشند و 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور چین میباشند.این هتل 5 ستاره دسترسی  را برای مسافران تور چین راحت کرده است.هتل سوئیس اوتل انتخاب مناسبی برای مسافرانی که به دنبال یک هتلی زیبا و لوکس برای اقامت میباشند.

هتل سوئیس اوتل پکن چین

امکانات هتل:ستخر سرپوشیده ، ماساژ درمانی  ، مرکز سلامت و آب گرم ، باشگاه ورزشی مجهز ، سونا و جکوزی ، زمین تنیس ، سالن ایروبیک ، خدمات خانه داری ، خدمات  کپی و فکس ، خدمات شستشوی لباس ، خدمات واکس کفش ، صرافی ، پذیرش و تحویل سریع و ۲۴ ساعته ، سرویس ترانسفر فرودگاهی ، مرکز تجاری ، آسانسور ، صندوق  امانات ، فروشگاه ، تهویه ، قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان ، سالن کنفرانس ، آسانسور ، خدمات گردشگری ، کرایه اتومبیل ، باغ ، بار ، بوفه صبحانه ، رستوران هایی  باشکوه و مجهز ، صرافی ، انبار بار و چمدان ، پارکینگ ، در کنار نیروهای خدماتی ورزیده 

هتل سوئیس اوتل پکن چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق چای ساز/قهوه ساز

هتل سوئیس اوتل پکن چین

رستوران هتل:هتل سوئیس اوتل دارای رستورانی با فضای شیک و مدرن میباشد تا مسافران عزیز تور چین بتوانند از روی منو از غذا های چینی، بین المللی را سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا راه آهن:10 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:45 دقیقه

فاصله هتل تا ایستگاه مترو:45 دقیقه

هتل سوئیس اوتل پکن چین

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های پکن چین،رزرو هتل های پکن چین،بهترین هتل های چین،معروف ترین هتل های پکن چین ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل ال ان فایو گوانجو چین

معرفی:هتل 5 ستاره ال ان فایو یکی از هتل های خوب چین میباشد.این هتل با موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و دسترسی را برای مسافران تور چین راحت کرده است و با جاذبه های گردشگری فاصله بسیار کمی دارد.اتاق های این هتل لوکس مجهز به بهترین امکانات رفاهی میباشد تا مسافران تور چین در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل ال ان با کادری مجرب و دوره دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور چین تابستان 98 میباشند.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید اقامت به یادماندنی و لحظات شادی را سپری کنند.

هتل ال ان فایو گوانجو چین

امکانات هتل:کتابخانه، صبحانه در اتاق، بار، رستوران، اینترنت، پارکینگ، خدمات پذیرش، تبدیل ارز، خدمات نظافت، سرویس بار روزانه، امکانات تجاری، فاکس / فتوکپی، منطقه ساحلی، تهویه مطبوع، کرایه ماشین، اتاق های غیر سیگاری، روزنامه ها، سرویس اتاق، کارکنانی مسلط به زبان های انگلیسی و چینی، فروشگاه در هتل، تهویه، بار،  باغ، اتاقهای ضد صدا، خانه داری، امکانات جلسه و ضیافت، لباسشویی، خشکشویی، آرایشگاه، صبحانه در اتاق، اتو کشی، صرافی، فروشگاه هدایا و سوغات، خدمات کفش و  واکس

هتل ال ان فایو گوانجو چین

امکانات اتاق:تلفن مستقیم اتاق، مینی بار، سشوار، رخت کن، سالن استراحت، تلویزیون کابلی، کمد لباس،مبلمان ،تراس، پنجره های تمام قد شیشه ای، دراور، سیستم تهویه، دمپایی، آباژور، میز لوازم آرایش ،لوازم بهداشتی ،آینه، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، هواساز اختصاصی، تخت کینگ سایز، حمام داخل اتاق، پاورسوییچ

هتل ال ان فایو گوانجو چین

رستوران هتل:هتل ال ان فایو دارای رستورانی با فضای شیک و دل نشین میباشد و بهترین غذا های بین المللی و چینی سرو میکند.مسافران تور چین میتوانند در رستوران هتل بهترین غذا ها را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل ال ان فایو گوانجو چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا سالن یادبود گوانگژو لو سون:1 کیلومتر

فاصله هتل تا موسسه جنبش دهقانی:1.3 کیلومتر

فاصله هتل تا رودخانه مروارید:1.3 کیلومتر

فاصله هتل تا کلیسای کاتولیک قلب مقدس شیشی:1.4 کیلومتر

فاصله هتل تا استادیوم مردم گوانگدونگ:1.4 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون:3. کیلومتر

فاصله هتل تا مجسمه سنگ از پنج قوچ:2.8 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن گوانگژو:4.1 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک گوانگژو اپرا:4.9 کیلومتر

فاصله هتل تا برج کانتون:5.3 کیلومتر

فاصله هتل تا رودخانه مروارید:1.3 کیلومتر


هتل یالنینگ گوانجو چین

معرفی:هتل 4 ستاره یالنینگ یکی از هتل های خوب گوانجو چین میباشد.این هتل لوکس در بهترین موقعیت جغرافیایی واقع شده است و با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد و دسترسی را برای مسافران تور چین راحت کرده است.اتاق های شیک هتل بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران تور چین تیر 98 بتوانند براحتی در طول اقامت  استفاده کنند.این هتل 4 ستاره با کادری مجرب و دوره دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور چین میباشند.برخی از اتاق های هتل چشم اندازی رو به کوه  و پارک را دارد.مسافران عزیز تور چین میتوانند در این هتل اقامت فراموش نشدنی را تجربه کنند.

هتل یالنینگ گوانجو چین

امکانات هتل:رستوران، پذیرش شبانه روزی، روزنامه، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور، پذیرش و تحویل سریع، گاوصندوق، انبار بار و چمدان، فروشگاه در هتل، تهویه، بار،  باغ، اتاقهای ضد صدا، خانه داری، امکانات جلسه و ضیافت، لباسشویی، خشکشویی، آرایشگاه، صبحانه در اتاق، اتو کشی، صرافی، فروشگاه هدایا و سوغات، خدمات کفش و  واکس، بسته های نهار، خدمات تورها، فکس و کپی، مرکز تجارت، دستگاه خودپرداز، خدمات تهیه بلیط، امکانات اتاق VIP، مرکز بدنسازی، پینگ پنگ، اتاق و امکانات برای  معلولین، ماساژ، سونا، مرکز سلامت و آبگرم، حمام ترکی و بخار، کاریوکی

هتل یالنینگ گوانجو چین

امکانات اتاق:طراحی اتاق ها با رنگ هایی روشن، هواساز اختصاصی،تخت کینگ سایز،حمام داخل اتاق،تلفن مستقیم اتاق،مینی بار،سشوار،رخت کن،سالن  استراحت،تلویزیون کابلی،کمد لباس، مبلمان ،تراس،پنجره های تمام قد شیشه ای،دراور،سیستم تهویه،دمپایی،آباژور،میز لوازم آرایش،لوازم بهداشتی،آینه،امکان شارژ وسایل  الکترونیکی،پاورسوییچ،سیستم اعلام حریق، شیشه های دوجداره

هتل یالنینگ گوانجو چین

رستوران هتل:مسافران تور چین میتوانند در رستوران هتل از غذا های چینی و بین المللی سفارش دهند و نوش جان کنند.تمام غذا های رستوران با مواد غذایی با کیفیت و  خوب آماده و پخته شده اند.

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا ایستگاه مترو:3 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:30 دقیقه

هتل یالنینگ گوانجو چین


هتل گرند اینترنشنال گوانجو چین

معرفی:هتل 5 ستاره گرند اینترنشال جز هتل های مجلل و مدرن گوانجو میباشد که موقعیت مکانی خوب آن دسترسی به وسایل حمل و نقل را برای مسافران تور چین راحت کرده است.در چند قدمی این هتل 5 ستاره چندین مراکز خرید نیز وجود دارد.هتل گرند اینترنشنال دارای 251 واحد اقامتی میباشد که تمام واحد های مجهز به بهترین امکانات و خدمات رفاهی برای مسافران تور چین میباشد.هتل 5 ستاره گرند اینترنشنال با ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی مورد پسند مسافران تور چینقرار گرفته است.مسافران و گردشگران عزیز تور کیش با انتخاب این مجتمع 5 ستاره میتوانند تجربه یک سفر رویایی و به یادماندنی را در این هتل داشته باشند و از لحظات خود استفاده کنند و علاوه بر اقامت فوق العادشان از این شهر زیبا نیز دیدن کنند.

امکانات هتل:استخر روباز،سونا و جکوزی،ماساژ،مرکز سلامت و آب گرم،باشگاه ورزشی مجهز،میز پینگ پنگ،میز بیلیارد،مینی گلف،خدمات خانه داری،خدمات کپی و فکس  خدمات شستشوی لباس،خدمات واکس کفش،صرافی،سالن کنفرانس،محل مخصوص کشیدن سیگار،پذیرش و تحویل سریع و 24 ساعته،سرویس ترانسفر فرودگاهی،مرکز  تجاری،آسانسور،صندوق امانات،فروشگاه،تهویه،قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان،آسانسور،خدمات گردشگری،کرایه اتومبیل،بار،کافی شاپ،چهار رستوران مجلل،انبار  بار و چمدان،پارکینگ،پارکینگ دوچرخه،آرایشگاه مو،خدمات پزشکی،سوپر مارکت،گاراژ،وی-لن WLAN،اتاق فرش شده،گرمایش مرکزی،تنیس روی میز

امکانات اتاق:هواساز اختصاصی،تخت کینگ سایز،حمام داخل اتاق،تلفن مستقیم اتاق،مینی بار،سشوار،رخت کن،سالن استراحت،تلویزیون کابلی،کمد لباس، مبلمان ،  تراس،پنجره های تمام قد شیشه ای،دراور،سیستم تهویه،دمپایی،آباژور،میز لوازم آرایش،لوازم بهداشتی،آینه،امکان شارژ وسایل الکترونیکی،پاورسوییچ،سیستم اعلام حریق  ،طراحی اتاق ها با رنگ هایی روشن

رستوران هتل:مسافران عزیز تور چین میتوانند در رستوران هتل از غذا های بین المللی سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا مرکز شهر:5 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز خرید:50 متر

فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن:5 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی:40 دقیقه


هتل رویال تولیپ گوانجو چین

معرفی:هتل 5 ستاره رویال تولیپ از بهترین هتل های گوانجو چین میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب دسترسی راحت به جاذبه های گردشگری دارد.مسافران و گردشگران تور چین با پیمودن مسافت کم از دیدنی های این شهر دیدن کنند و لذت ببرند.این هتل 5 ستاره بهترین و لاکچری ترین امکانات را در اختیار مسافران و گردشگران عزیز تور چین قرار میدهد تا در طول اقامتشان استفاده کنند و اقامت راحتی را در این هتل سپری کنند.این هتل چشم اندازی ریبا به باغ و کوه دارد که مورد توجه همگان قرار میگیرد.هتل رویال تولیپ دارای 247 اتاق استاندارد میباشد که هر کدام از اتاق امکانات رفاهی را برای مسافران تور چین فراهم کرده اند.امکانات رفاهی این هتل به طور 24 ساعته در اختیار مسارفران تور چین قرار میگیرد.

امکانات هتل:بدنسازی ،تهویه کننده ،تلویزیون صفحه تخت ،مرکز اسپا ،خدمات ماساژ ،استخر روباز ،محوطه فضای سبز ،کافه ،رستوران ،سونا ،استخر سرپوشیده ،بار ،اینترنت ،جعبه امانات ،سرگرمی ورزشی کودکان ،اجاره ماشین ،خشکشویی ،خدمات اتوکشی ،روزنامه ،سیستم تهویه هوا مرکزی ،میز پاسخگویی 24 ساعته ،دستگاه خودپرداز ،محل نگهداری چمدان ،تبدیل ارز ،روم سرویس ،میز مخصوص رزور تورهای تفریحی ،آسانسور ،اتاق های خانوادگی،کارکنانی مسلط به زبان های چینی،انگلیسی

امکانات اتاق:سشوار، گرمایش مرکزی، مینی بار، رخت کن، اتاق کنفرانس، وان حمام، دو تخته، تلفن مستقیم اتاق، روم سرویس 24 ساعته، تلوزیون ال سی دی، بالکن، ماهواره، اینترنت، دستگاه پخش دی وی دی

رستوران هتل:رستوران این هتل 5 ستاره 24 ساعته با بهترین غذا ها از مسافران تور چین پذیرایی میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله این هتل تا مرکز شهر 20 مایل و تا فرودگاه 17 مایل میباشد.

پیشنهاد ما:این هتل 5 ستاره با بهترین امکاناتی که در اختیار مسافران تور چین قرار میدهد جز بهترین هتل ها انتخاب شده است.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: هتل های گوانجو چین،بهترین هتل های گوانچو چین،رزرو هتل های گوانجو چین ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل هونگتا شانگهای چین

معرفی:هتل هونگتا یکی از هتل های معروف و لوکس شانگهای چین میباشد که با موقعیت جغرافیایی عالی اش با جاذبه های گردشگری فاصله کمی دارد .این هتل لوکس 5  ستاره دارای 328 اتاق میباشد.تمام این اتاق بهترین امکانات رفاهی را دارا میباشند تا مسافران و گردشگران عزیز تور چین مرداد 98 بتوانند براحتی استفاده کنند.این هتل 5 ستاره با کادری مجرب و آموزش دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور چین میباشد.هتل هونگتا بهترین و فوق العاده ترین امکانات رفاهی را در اختیار مسافران تور چین قرار  میدهند.اگر به این کشور بزرگ و زیبا سفر کردید این هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید و لحظات خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنید.

هتل هونگتا شانگهای چین

امکانات هتل:زمین تنیس، بیلیارد، سونا، اسپا، ماساژ، سالن ورزشی، بار، وای‌فای، صبحانه در اتاق، سرویس اتاق، سوییت ماه عسل، اتاق سیگار ممنوع، سیستم  گرمایشی، خدمات اتاق VIP، تهویه مطبوع، آرایشگاه، خشکشویی، سالن اجتماعات، مرکز تجارت، پارکینگ، صندوق امانات، خود پرداز، فروشگاه، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات  بلیط، نگهداری چمدان‌ها، خدمات دربانی، فکس/فتوکپی، امکانات ویژه معلولین، چک این/چک اوت سریع، اجاره خودرو، صرافی، محل سیگار کشیدن، واکس کفش، تبادل  ارز، کارمندان چندزبانه (چینی، انگلیسی)

هتل هونگتا شانگهای چین

امکانات اتاق:مینی‌بار و لوازم بهداشتی، تختی راحت و پنجره هایی دو جداره، تهویه مطبوع، روم سرویس 24 ساعته، حمامی مجهز به وان و دوش مجزا و وسایل مکمل  استحمام، دراور، سشوار، صندوق امانات، چای / قهوه ساز، مینی بار، یخچال، تلویزیون ال سی دی، آی پد، ماهواره و قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت، کمد لباس، آباژور و ویو  تمام اتاق ها رو به شهر زیبای شانگهای میباشد.

رستوران هتل:هتل هونگتا دارای فضای شیک و مدرن میباشد و بهترین غذا های چینی و بین المللی را که با بهترین مواد غذایی با کیفیت آماده شده اند و مسافران تور چین  بتوانند از روی منو براحتی سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل هونگتا شانگهای چین

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی:40 دقیقه

فاصله هتل تا ایستگاه خیابان پودیان:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه خیابان اونیو:0.6 کیلومتر

فاصله هتل تا باغ یو:3.5 کیلومتر

فاصله هتل تا نمایشگاه بین المللی:12 دقیقه

فاصله هتل تا میدان مردم:5 کیلومتر

فاصله هتل تا خیابان نانجینگ شانگهای:3.2 کیلومتر

هتل هونگتا شانگهای چین


هتل دراگون هانگژو چین

معرفی:هتل 5 ستاره دراگون هانگژو در منطقه خوب چین قرار دارد و با موقعیت جغرافیایی عالی اش با جاذبه های گردشگری و از همه مهم تز مراکز خرید فاصله کمی دارد.این هتل 5 ستاره در 14 طبقه دارای 598 واحد اقامتی میباشد که تمام واحد ها مجهز به بهترین امکانات رفاهی برای مسافران عزیز تور چین هستند که میتوانند به راحتی استفاده کنند و لذت ببرند.این هتل 5 ستاره با کادری مجرب و آموزش دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران و گردشگران عزیز تور چین شهریور 98 میباشد.این هتل زیبا بهترین و فوق العاده ترین امکانات رفاهی برای مسافران تور چین فراهم کرده است.با انتخاب این مجتمع 5 ستاره میتوانید یک سفر رویایی را تجربه کنید.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخیله 12 میباشد.

هتل دراگون هانگژو چین

امکانات هتل:استخر سرپوشیده، مرکز تناسب اندام، تراس، سونا، اتاق بازی کودکان، مرکز نگهداری کودکان، اسپا و ماساژ، اتوشویی و خشکشویی، میز بیلیارد و پینگ  پنگ، گاوصندوق، سالن زیبایی، صرافی، روم سرویس، سوئیت مخصوص تازه عروس، فروشگاه هدایا و سوغات، خدمات کفش و واکس، سرویس مستخدم، پذیرش شبانه  روزی،  اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور، اتاقهای ضد صدا، امکانات باربیکیو، صبحانه در اتاق، امکانات جلسه و ضیافت، اتو کشی، تبادل ارز،چک این/چک اوت  خصوصی، اتاق بازی، دستگاه خودپرداز،  کارمندان چندزبانه (چینی، انگلیسی) 

امکانات اتاق:مینی‌بار و لوازم بهداشتی، تختی راحت و پنجره هایی دو جداره، تهویه مطبوع، روم سرویس 24 ساعته، حمامی مجهز به وان و دوش مجزا و وسایل مکمل  استحمام، سشوار، صندوق امانات، چای / قهوه ساز، مینی بار، یخچال، تلویزیون ال سی دی، آی پد، ماهواره و قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت، کمد لباس، آباژور، دراور،  میز

هتل دراگون هانگژو چین

رستوران هتل:این هتل 5 ستاره فضای دل نشین را برای مسافران عزیز تور چین فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی از غذا های چینی، ایتالیایی و ژاپنی سفارش دهند و  نوش جان کنند.

هتل دراگون هانگژو چین

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا معبد لینگین:8.4 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن:7.6 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز شهر:2 کیلومتر

فاصله هتل تا  فرودگاه بین المللی هانگژو شاوشن:43 دقیقه

هتل دراگون هانگژو چین


هتل کراون پلازا پودانگ شانگهای چین

معرفی:هتل کروان پلازا جز هتل های 5 ستاره های شانگهای چین میباشد.موقعیت جغرافیایی بسیار خوب است و دسترسی به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید را برای مسافران تور چین راحت و آسان میباشد.اتاق های لوکس و شیک این هتل 5 ستاره مجهز به امکانات رفاهی میباشد تا مسافران عزیز تور چین استفاده کنند.پرسنل های این هتل همگی آموزش دیده و مجرب هستند و به مسافران عزیز تور چین 24 ساعته خدمت رسانی میکنند.هتل کراون پلازا بهترین و فوق العاده ترین امکانات و خدمات را در اختیار مسافران تور کیش قرار میدهد.شانگهای به دلیل توریستی بودنش دارای هتل های لوکس میباشد این هتل نیز از هتل های لوکس شانگهای میباشد که در بین مسافران تور چین طرفدار بسیار دارد.این هتل دارای 309 واحد اقامتی برای مسافران عزیز میباشد.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

امکانات هتل:استخر سرپوشیده، سونا و جکوزی و زمین تنیس،باشگاه ورزشی،مرکز آب گرم، آرایشگاه، خدمات کپی و فکس، خدمات شستشوی لباس، آسانسور، دستگاه  خود پرداز، صرافی، سرویس نگه داری از کودک، پارکینگ،رستوران،استخر روباز،حمام بخار،سالن کنفرانس،فروشگاه،استخر سر پوشیده،ماساژ،صرافی،پارکینگ،صندوق امانات، واکس و پولیش کفش،دربان،محل نگهداری چمدان،میز پاسخگویی 24 ساعته،خدمات نگهداری کودکان،اجاره ماشین،ثبت ورود و خروج سریع،میز مخصوص رزور تورهای تفریحی ،اتاق های مخصوص افراد غیر سیگاری،سیستم تهویه هوا مرکزی،امکانات مخصوص برای افراد ناتوان حرکتی،اسنک بار،بار،اسپا،محوطه فضای سبز،باربیکیو،تراس، گلفروشی  ،کافی شاپ ، بوفه مجلل صبحانه،کاکنانی مسلط به زبان های چینی،انگلیسی،فرانسوی

امکانات اتاق:استفاده از رنگ های ملایم،تختی راحت و پنجره هایی دو جداره،تهویه مطبوع،روم سرویس 24 ساعته،حمامی مجهز به وان و دوش مجزا و وسایل مکمل استحمام،سشوار،صندوق امانات،چای / قهوه ساز، مینی بار،یخچال،تلویزیون ال سی دی،آی پد،ماهواره و قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت،کمد لباس،آباژور،دراور،میز

رستوران هتل:رستوران هتل غذا های غربی و بوفه ی چینی،غذاهای شرقی،غذاهای بین المللی،میز دسر را برای مسافران عزیز تور چین سرو میکند.مسافران ایرانی نیاز نیس در مورد غذا ها نگرانی داشته باشید چون با غذا ها با ذائقه ایرانی سازگاری دارد.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ:28.9 کیلومتر

فاصله هتل تا برج مروارید شرقی:14 کیلومتر

فاصله هتل تا خیابان نانجینگ شانگهای:15.1 کیلومتر

فاصله هتل تا برج جین مائو:14.1 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان مردم:16.3 کیلومتر

فاصله هتل تا باغ یو یوآن:15.5 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه ترن:8 کیلومتر


هتل جی دبلیو ماریوت شانگهای چین

هتل جی دبلیو ماریوت یکی از هتل های 5 ستاره چین می باشد که در قلب چین واقع شده است و آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران تور چین می باشد. هتل ارائه دهنده امکاناتی مانند: ماساژ, جکوزی, سونا, استخر روباز, مرکز سلامت, آبگرم, استخر سر پوشیده, امکانات برای معلولین, مرکز تناسب اندام, اتاق جلسات, سالن همایش, روم سرویس 24 ساعته, خدمات خانه داری, خدمات بیدار باش, پذیرش 24 ساعته, ترانسفر فرودگاهی, شاتل, لاندری, خشکشویی, اتوشویی, لباسشویی, آرایشگاه, صرافی, فروشگاه, واکس, روزنامه, کافی شاپ, رستوران, کپی, فکی, کافی نت, بار, کلاب, دستگاه ATM, خدمات تهیه بلیط, کرایه اتومبیل, آسانسور, اتاق چمدان, تهویه, کتابخانه, پارکینگ, اینترنت و ... می باشد. اگر قصد سفر به چین را دارید هتل جی دبلیو یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامت می باشد.

هتل جی دبلیو ماریوت شانگهای چین

هتل جی دبلیو ماریوت شانگهای چین

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های شانگهای،بهترین هتل های شانگهای،معروف ترین هتل های شانگهای،هتل های خوب شانگهای ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل دبلیو هنگ کنگ چین

معرفی:هتل دبلیو یکی از هتل های 5 ستاره هنگ کنگ چین میباشد.این هتل جزء هتل های لوکس انتخاب شده است و موقعیت جغرافیایی خوبی دارد.این هتل با الهام‌گیری از طبیعت طراحی شده و از برترین معماران برای طراحی بخش‌های مختلف آن استفاده شده است.هتل دبلیو با چاذبه های گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد و دسترسی را برای مسافران تور چین تابستان 98 راحت کرده است.اتاق‌های شیک با تهویه مطبوع در کنار منظره‌ای زیبا از بندر ویکتور، به‌خصوص نظاره کردن آن در هنگام غروب خورشید برخی از ویژگی‌های اتاق‌های این هتل میباشد.تمامی اتاق ها مجهز به بهترین امکانات رفاهی میباشند تا مسافران تور چین بتوانند در طول اقامت استفاده کنند.پرسنل های این هتل مجرب و آموزش دیده هستند و شبانه روزی آماده خدمت رسانی از مسافران تور چین میباشند.

هتل دبلیو هنگ کنگ چین

امکانات هتل:اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، اتاق‌های خانوادگی، اتاق‌های سیگار ممنوع، مرکز تناسب اندام، بار، شاتل فرودگاهی، ماساژ، سونا، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، رستوران، صبحانه، نگهداری چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، تبادل ارز، پذیرش 24 ساعته، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق وی آی پی، کرایه خودرو، صندوق امانات، نگهداری کودک، ماشین خودپرداز، خدمات اتوشویی، فکس / فتوکپی، مرکز تجاری، امکانات برای افراد ناتوان جسمی، روزنامه، سرویس اتاق،پدیکور، مانیکور، درمان های صورت، خدمات زیبایی، چتر ساحل، کلاس های یوگا، صندلی ماساژ، فروشگاه هدیه، مجموعه ماه عسل، اجاره اتومبیل،‌ کارکنانی مسلط به زبان های آلمانی، انگلیسی، کره ای، چینی، کافی شاپ سایت

هتل دبلیو هنگ کنگ چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP ،کمد لباس، سیستم اطفاء حریق  دراتاق، تلفن در اتاق، چای ساز/قهوه ساز، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز

هتل دبلیو هنگ کنگ چین

رستوران هتل:هتل دبلیو دارای رستورانی با فضای و دکوراسیون زیبا و شیک میباشد.عذا های رستوران هتل با مواد غذایی با کیفیت و سالم آماده و پخته میشوند.مسافران تور چین میتوانند از روی منو غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل دبلیو هنگ کنگ چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا عناصر هنگ کنگ:0.1 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز بازرگانی بین المللی:0.1 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان اتحادیه هنگ کنگ:0.1 کیلومتر

فاصله هتل تا جید بازار:1 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه چک لاک کوک:23.1 کیلومتر

فاصله هتل تا شهر هاربر:1.4 کیلومتر

فاصله هتل تا لین کوی فونگ:2.7 کیلومتر

فاصله هتل تا ویکتوریا پیک:3.9 کیلومتر

فاصله هتل تا ورزشگاه هنگ کنگ:4.5 کیلومتر

هتل دبلیو هنگ کنگ چین


هتل دیزنی لند هنگ کنگ چین

معرفی:هتل 5 ستاره دیزلی لند یکی از هتل معروف و مشهور هنگ کنگ چین میباشد.این هتل مخصوص کسانی است که با کوردکان خود به هنگ کنگ سفر میکنند میباشد زیرا داری دکوراسیونی از انیمیشن های دیزلی لند میباشد که مورد پسند مسافران تور چین قرار گرفته اند.هتل دیزلی لند دارای 400 اتاق مجهز به امکانات رفاهی میباشد تا مسافران تور چین در طول اقامت بتوانند استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد هتل مجرب و آموزش دیده هستند و شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران تور چین تیر 98 میباشند.این هتل بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور چین قرار میدهد.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.با انتخاب این هتل میتوانید لحظات شادی را سپری و یک سفر خوب را تجربه کنید.اتاق های هتل ویو رو به دریا را دارند که مورد پسند مسافران تور چین قرار گرفته است.

هتل دیزنی لند هنگ کنگ چین

امکانات هتل:اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، تراس، اتاق‌های خانوادگی، مرکز تناسب اندام، پارکینگ، بار، شاتل فرودگاهی ، سرویس اتاق، ماساژ، سونا، اتاق‌های سیگار ممنوع، جکوزی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، رستوران، صبحانه در اتاق، نگهداری چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، سیستم تهویه، تبادل ارز، پذیرش 24 ساعته، مرکز تجاری، کرایه خودرو، زمین بازی کودکان، صندوق امانات، نگهداری کودک، خدمات اتوشویی، فکس / فتوکپی، مرکز تجاری، امکانات برای افراد ناتوان جسمی، روزنامه

هتل دیزنی لند هنگ کنگ چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، تلفن در اتاق، چای ساز/قهوه ساز، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس

هتل دیزنی لند هنگ کنگ چین

رستوران هتل:هتل دیزلی لند دارای رستورانی با فضای شیک و تمیز میباشد و غذا های چینی و بین المللی را برای مسافران تور چین آماده و سرو میکند.گردشگران عزیز تور چین میتوانند از روی منو غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل دیزلی لند هنگ کنگ چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا فرودگاه چک لاک کوک:11.1 کیلومتر

فاصله هتل تا کوه پایتخت لانتائو:22.7 کیلومتر

فاصله هتل تا ایستگاه اتوبوس:20 دقیقه

فاصله هتل تا تا ایستگاه تاکسی:16 دقیقه

هتل دیزنی لند هنگ کنگ چین

هتل کنراد هنگ کنگ چین

معرفی:هتل کنراد یکی از هتل های خوب هنگ کنگ چین میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب با مقاصد گردشگری و توریستی این شهر فاصله کمی دارد و دسترسی را برای مسافران و گردشگران تور چین راحت کرده است.در این هتل همانند هتل‌های نامبرده خاص و بی‌نظیر است و مهمانان لحظات مملو از آرامش را در این هتل سپری خواهند کرد.اتاق‌های هتل دارای فضای بسیار و پنجره‌های بزرگ است که با وسایل شیک و با گلدان‌های زیبا که با گل‌هایی طبیعی در اتاق قرار داده‌اند، دکور شده است و همچنین مجهز به بهترین امکانات میباشند.این هتل لوکس 5 ستاره با کادری مجرب و دوره دیده هر روزه آماده پذیرای از مسافرانتور چین میباشند.هتل کنراد بهترین خدمات برای مسافران تور کیش ارائه میدهد.


هتل کنراد هنگ کنگ چین

امکانات هتل:اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، تراس، اتاق‌های خانوادگی، مرکز تناسب اندام، پارکینگ، بار، شاتل فرودگاهی ، سرویس اتاق، ماساژ، سونا، جکوزی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، رستوران، صبحانه در اتاق، نگهداری چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، تبادل ارز، پذیرش 24 ساعته، مرکز تجاری، سیستم تهویه، کرایه خودرو، زمین بازی کودکان، صندوق امانات، نگهداری کودک، خدمات اتوشویی، فکس / فتوکپی، مرکز تجاری، امکانات برای افراد ناتوان جسمی، روزنامه، اتاق‌های سیگار ممنوع

 هتل کنراد هنگ کنگ چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، چای ساز/قهوه ساز، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق

 هتل کنراد هنگ کنگ چین

رستوران هتل:هتل کنراد دارای رستورانی با فضای شیک و لوکس میباشد و بهترین غذاهای بین‌المللی و چینی را برای مسافران آماده میکند.

هتل کنراد هنگ کنگ چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا فرودگاه چک لاک کوک:24 کیلومتر

فاصله هتل تا رودخانه ویکتوریا بندر:4.1 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک هنگ کنگ:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا لین کوی فونگ:1.1 کیلومتر

فاصله هتل تا ویکتوریا پیک:1.7 کیلومتر

هتل کنراد هنگ کنگ چین


هتل ایسلند شانگری لا هنگ کنگ چین

معرفی:هتل 5 ستاره شانگری لا از هتل های خوب هنگ کنگ چین میباشد که دارای 565 واحد اقامتی با امکانات رفاهی میباشد تا مسافران تور چین در طول اقامت بتوانند استفاده کنند.موقعیت جغرافیایی خوب این دسترسی به جاذبه های گردشگری هنگ کنگ را راحت کرده است.اتاق های  لوکس و مدرن هتل شانگری لا دارای فضایی رمانتیک و آرامش بخش می باشد.پرسنل های این هتل مجرب و دوره دیده هستند 24 ساعته آماده پذیرایی از مسافران تور چین میباشند.این هتل 5 ستاره بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور قرار میدهد.این هتل لوکس یک انتخاب مناسبی برای گردشگران تور چین مباشد تا اقامت فراموش نشدنی را تجربه کنند و لحظات خوبی را سپری کنند.

هتل ایسلند شانگری لا هنگ کنگ چین

امکانات هتل:اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، تراس، اتاق‌های خانوادگی، اتاق‌های سیگار ممنوع، مرکز تناسب اندام، پارکینگ، بار، شاتل فرودگاهی ، ماساژ، سونا، جکوزی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، رستوران، صبحانه در اتاق، نگهداری چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، تبادل ارز، پذیرش ۲۴ ساعته، مرکز تجاری، سیستم تهویه، کرایه خودرو، زمین بازی کودکان، نگهداری کودک، خدمات اتوشویی، فکس / فتوکپی، مرکز تجاری، اتاق مشخص برای سیگار کشیدن، امکانات برای افراد ناتوان جسمی، روزنامه، سرویس اتاق

هتل ایسلند شانگری لا هنگ کنگ چین

امکانات اتاق:مینی بار، تلوزیون، سیستم تهویه، مبلمان، تخت، بالکن، میز لوازم آرایش، آینه، امکان شارژ وسایل اکترونیکی، دمپایی، خدمات اتاق VIP،سیستم اطفاء حریق  دراتاق، سیستم گرمایش و سرمایش، نوع قفل درب اتاق، روم سرویس، IPTV، دراور، آباژور، میزتحریر، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق، چای ساز/قهوه ساز

هتل ایسلند شانگری لا هنگ کنگ چین

رستوران هتل:هتل ایسلند دارای رستورانی با فضای دل نشین میباشد و بهترین غذاهای بین‌المللی و آسیایی را برای مسافران تور چین آماده و سرو میکند.تمام غذا های رستوران با مواد غذایی با کیفیت آماده میشود.

هتل ایسلند شانگری لا هنگ کنگ چین

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا پارک هنگ کنگ:0.3 کیلومتر

فاصله هتل تا مجتمع مرکزی دولت هنگ کنگ:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا کلیسای سنت جان:0.5 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه چک لاک کوک:23.9 کیلومتر

فاصله هتل تا ورزشگاه هنگ کنگ:2.5 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک اقیانوس:4.3 کیلومتر

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: بهترین هتل های هنگ کنگ چین،هتل های خوب چین،معروف ترین هتل های هنگ کنگ چین ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مرکز خرید میسون مد چین

مرکز خرید میسون مد از بهترین مراکز خرید چین شناخته شده است. در واقع اشرافی ترین مغازه در کل این خیابان به حساب می رود. خیابان هوای های بیش از نیمی از شهرت خود را مدیون همین مجموعه میسون مد است.مسافران تور چین تابستان 98 میتوانند مجموعه ای از بهترین و مطرح ترین برند ها را در این مرکز خرید پیدا کنند.برند های مانند :Gucci، Ferragamo ، Hugo Boss ، Bally  Kenzo

گردشگران و مسافران تور چین میتوانند تمام اجناس مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت از این مرکز خرید خریداریی کنند.

مرکز خرید مدیسون مد چین

مرکز خرید مدیسون مد چین

مرکز خرید مدیسون مد چین

مرکز خرید مدیسون مد چین

مرکز خرید مدیسون مد چین


بازار پن جیا یوان پکن چین

بازر پن جیا به عنوان بازار مادر صنایع دستی پکن است در غرب Panjiaoyuan Qiao واقع شده است که در حدود 3000 فروشنده خونگرم در آن مشغول به فعالیت برای مشتریان تور چین هستند.مسافران تور چین تیر 98 به دنبال خرید صنایع دستی کشور چین میباشند هیچ بازاری را به وسعت و تنوع این بازار نخواهید یافت. انواع لوازم آنتیک ، عتیقه جات مربوط به سلسله های مختلف امپراطوری چین، چینی آلات، زینت آلات زیبای سنتی چین و سنگهای قیمتی را میتوان در این بازار یافت.ساعات کاري بازار پن جیا یوان در روزهاي دوشنبه تا جمعه 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر  و در روزهاي شنبه و يکشنبه 4:30 صبح تا 6 بعد از ظهر  است که  گردشگران تور چین میتوانند لوازم مورد نیاز خود از این بازار خریداری کنند.

بازار پن جیا یوان پکن چین

بازار پن جیا یوان پکن چین

بازار پن جیا یوان پکن چین

بازار پن جیا یوان پکن چین


مرکز خرید گرند گت اوی چین

این مرکز خرید در شهر شانگهای چین قرار دارد.گت اوی یک مجتمع اداری با دو آسمان خراش در شانگهای می باشد. گیتوی شانگهای یکی از پر طرفدارترین مراکز خرید شانگهای است که شب ها نور زیبایی ان را جذاب تر می کند که گردشگران تور چین را جذب خود میکند.مسافران تور کیش بسياری از مارک های معروف جهان را در اين مرکز مشاهده خواهند کرد . مجموعه کاملی از فروشگاه های عرضه کننده لباس ، لوازم الکترونيکی ، دکوراسيون ، کیف و کفش ، اسباب بازی ، زیور آلات و ساعت و بسیاری از ملزومات زندگی در اين مرکز خرید به مشتریان تور چین ارائه می گردد . علاوه بر این ، مرکز خرید گرند گت اوی جهت رفاه بیشتر خریداران تدابیر ویژه ای اندیشیده است که از آن جمله می توان به : مراکز تفریحی ، پردیس سینمایی ، رستوران های مجلل و چندین فروشگاه لباس اشاره نمود .مسافران تور چین میتوانند از این مرکز خرید زیبا دیدن فرمایند و تمام خرید های خود را از این فروشگاه خرید کنند.

مرکز خرید گرند گت اوی چین

مرکز خرید گرند گت اوی چین


مرکز خرید پلاز 66_مرکز خرید گوانجو

پلازا 66 ، یک مجتمع اداری و تجاری در شانگهای به شمار می رود که شامل یک مرکز خرید و دو آسمان خراش می باشد مساحت بیش از 50،000 متر مربع، با 66 طبقه، در میدان 66، بلندترین ساختمان در منطقه شانگهای پوکسی است و یکی از بهترین مراکز خرید شانگهای به شمار میرود. مرکز خرید پلازا 66 شانگهای چین با 66 طبقه، بلندترین ساختمان در منطقه  Puxi در شانگهای است. وقتی به پلازا وارد می شوید، انگار در یک خیابان بی انتها قدم گذاشته اید که با ویترین مغازه ها ، خط کشی شده اند. بسیاری از برندهای مد و لباس ، این مرکز خرید را به عنوان گل سر سبد برای فروش انتخاب می کنند. در مرکز خرید پلازا 66 در شانگهای ، هر از گاهی نمایش مد برگزار می شود و گردشگران تور چین میتونن طراحان مد و مدل ها را از نزدیک ببینند.مسافران تور چین میتوانند از این مرکز خرید تمام خرید های خود را با بهترین کیفیت از پلاز 66 تهیه کنند. 

مرکز خرید پلاز 66

مرکز خرید پلاز 66

 مرکز خرید پلاز 66

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین مراکز خرید چین،مراکز خرید لوکس چین،بهترین مراکز خرید چین،بازار های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مرکز خرید سیلک پکن چین

مرکز خرید سیلک یا سیلک مارکت یکی دیگر از مراکز خرید شهر پکن است که تقریبا در مرکز آن قرار گرفته است. این مرکز خرید بزرگ دارای ساختمانی هفت طبقه می باشد که انواع کالاهای لوکس را می توانید در آن تهیه کنید. سیلک به معنای ابریشم است و به این منظور اسم این مرکز خرید سیلک گذاشته شده است که کالاهای آن بسیار لوکس و با ارزش هستند. در هر طبقه از این مرکز خرید کالای بخصوصی ارائه می شود؛ در طبقه ی اول آن کیف و چمدان، در طبقه ی دوم کفش، در طبقه ی سوم پوشاک کودکان، در طبقه ی چهارم لوازم آرایشی و زیور آلات و از طبقه ی پنجم به بعد انواع کریستال و مرواریدهای معروف چینی به فروش می رسد. یکی از ویژگی های بارز این مرکز خرید این است که در آن تنها کالاهای چینی به فروش می رسد. اگر قصد خرید کالاهای چینی درجه اول در شهر پکن را دارید، پیشنهاد ما به شما مسافران تور چین مرداد 98 مرکز خرید سیلک است.

مرکز خرید سیلک پکن چین

مرکز خرید سیلک پکن چین


مرکز خرید آی اف سی مال شانگهای چین

مرکز خرید آی اف سی مال یکی از بهترین مراکز خرید شانگهای چین می باشد و در 6 طبقه مجزا با بهترین و به روز ترین برند های دنیا, پارکینگ, سرویس بهداشتی, محیطی برای استراحت, رستوران کافی شاپ و ... آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران تور چین شهریور 98 می باشد. شما در این مرکز خرید به راحتی, بدون هیچ محدودیتی و با قیمتی مناسب می توانید به خرید بپردازید و از لحظات خود لذت ببرید. در سفرتان به چین به این مرکز خرید معروف در شانگهای سر بزنید و لحظات زیبایی را بگذرانید و سفر خوشی را تجربه کنید.

مرکز خرید آی اف سی مال شانگهای چین

مرکز خرید آی اف سی مال شانگهای چین


مراکز خرید شانگهای بهشت خرید چین

این مرکز خرید بهشت یا پارادایس معروف ترین مراکز خرید چین است.مسافران و گردشگران تور چین میتوانند تمام خرید های خود را از این مرکز خرید انجام دهند زیرا تمام اجناس این بازار با کیفیت هستند به همین دلیل مسافران تور چین از این مرکز خرید بهشت راضی هستند و هر ساله تعداد مشتریان تور کیش بیشتر میشود.

مراکز خرید شانگهای بهشت خرید چین

مراکز خرید شانگهای بهشت خرید چین


مرکز خرید راین بو شنزن چین

مرکز خرید راین بو از بهترین رستوران های چین است که تمام اجناس و وسایل این مراکز خرید برند و با کیفیت است تا مسافران تور چین راضی از این مجموعه بروند.این مرکز خرید دارای شعبه های زیادی است.مرکز خرید راین دارای تمام اجناس است تا مسافران تور چین در زمان بسیار کم تمام خرید خود را از این مرکز خریداری کنند.

مرکز خرید راین بو شنزن چین

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مراکز خرید چین،بهترین مراکز خرید چین،مراکز خرید لوکس چین،بازار های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

رستوران شیراز پکن چین

رستوران شیراز یکی از بهترین رستوران های ایرانی در چین می باشد که تمام غذاهای ایرانی را در منوی خود دارد. مسافران عزیزتور چین تابستان 98 که تمایلی به خوردن غذا های چینی ندارند در سفرشان به چین می توانند به این رستوران ایرانی بروند و غذاهای مورد علاقشان را میل کنند.

رستوران شیراز پکن چین


رستوران مایا شانگهای چین

رستوران مایا شانگهای یکی از رستوران های معروف چین می باشد که بهترین غذاهای مکزیکی را با طعم و مزه بسیار عالی سرو می کند و طرفداران بسیاری دارد. این رستوران به دلیل دکوراسیونش نیز محبوب است. در سفرتان با تور چین امکان این را دارید تا به این رستوران بروید و لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

رستوران مایا شانگهای چین


رستوران آراگاوا توکیو چین

رستوران آراگاوا توکیو یکی از بهترین رستوران های چین در لیست 10 رستوران چین می باشد که به دلیل استیک های خوش طعم و آبدارش به معروفیت و محبوبیت دو چندانی در میان طرفدارانش رسیده است. رستوران آراگاوا با 22 نفر گنجایش در سال 2015 در لیست گران ترین رستوران های چین قرار گرفت. در سفرتان با تور کیش امکان این را دارید به این رستوران دنج بروید و لحظات خوشی را سپری کنید.

رستوران آراگاوا توکیو چین

رستوران آراگاوا توکیو چین


رستوران لائو شی آن چبن

ابن رستوران از رستوران های درجه یک چین بشمار میرود.غذا های این رستوران حلال و سالم است تا مسافران ایرانی تور چین تیر 98 که به این کشور سفر میکنند بتوانند به راحتی از غذا های حلال استفاده کنند.رستوران لائو شی آن تمام تلاش خود را میکنند تا با بهترین نحو از مسافران تور چین پذیرایی کند.کارکنان رستوران نیز با مسافران تور چین به خوبی برخورد میکنند.

رستوران لائو شی آن چبن

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین رستوران های چین،رستوران های خوب چین،معروف ترین رستوران های چین،رستوران های لوکس چین ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

رستوران اپرا بومبانا پکن چین

معرفی رستوران : رستوران اپرا بومبانا سال هاست که عنوان بهترین رستوران ایتالیایی شهر پکن را یدک می کشد. دلیل نام گذاری این رستوران سرآشپز و صاحب این رستوران با نام Umberto Bombana است که یکی از برجسته ترین سرآشپزهای دنیا و دارای تحصیلات آکادمیک از معتبر ترین دانشگاه های میلان و آمریکا است. اپرا بومبانا در سال 2009 میلادی افتتاح شد و در سال 2010 و تنها یازده ماه پس از افتتاح موفق به دریافت دو ستاره میشلین شد. در سال 2012 این رستوران موفق به دریافت ستاره سوم شد و در سال 2013 به عنوان یکی از 50 رستوران برتر جهان شناخته شد.سرآشپز قصد دارد در این رستوران تجربه مزه های جهانی را در محیطی آرام به عاشقان غذا بچشاند. محیط رستوران بسیار زیبا و دل نشین و البته آرام است. وجود دکوراسیون چینی با نقاشی های زیبا بر روی دیوار و هم چنین گیاه های کوچک در اطراف ترکیب فوق العاده ای را در این رستوران به وجود آورده است.

رستوران اپرا بومبانا پکن چین

منو رستوران : منوی این رستوران مملو از غذاهای خوش طعم ایتالیایی به سبک جهانی است که شامل پیش غذا، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی می شود.

پیشنهاد ما: رفتن به این رستوران قطعا برای شما مسافران تور چین تابستان 98 تجربه فوق العاده ای خواهد بود تا در کنار چشیدن طعم خوش غذاهای این رستوران ، آرامش زیادی نیز از این محیط کسب کنید.

رستوران اپرا بومبانا پکن چین

ساعت کاری رستوران : این رستوران از 11:30 صبح تا 10 شب برای سرو ناهار و شام خدمات ارائه می دهد.

موقعیت مکانی رستوران : این رستوران در منطقه چائویانگ، جاده دونگ داکیائو و خیابان پارک ویو گرین قرار گرفته است.

رستوران اپرا بومبانا پکن چین


رستوران هزار و یک شب چین

رستوران هزار و یک شب یک رستوران کاملا عربی و یکی از بهترین رستوران های چین می باشد که طراحی داخل رستوران کاملا نمایانگر هنر عرب می باشد و انواع غذا های عربی نیز در این رستوران سرو می شود. رستوران هزار و یک شب علاوه بر سرو غذا های عربی انواع غذا های بین المللی را نیز سرو می کند. این رستوران در ساختمان سوم, خیابان شمال ورزشگاه کارمندان, ناحیه چانو یان, در منطقه پکن چین پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران تور چین مرداد 98 می باشد. در سفرتان به چین امکان این را دارید تا به همراه عزیزانتان به این رستوران معروف سر بزنید و غذای مورد علاقتان را میل نمایید و لذت ببرید.

رستوران هزار و یک شب چین


رستوران دون لای شیون چین

رستوران دون لای شیون یکی از بهترین رستوران های چین می باشد که به دلیل غذاهای خوش طعم و لذیذش شهرت زیادی پیدا کرده است. این رستوران در جشنواره رستوران های اسلامی برترین رتبه را کسب کرده است و در داخل و خارج از چین طرفداران بسیاری دارد. این رستوران در خیابان وان فو جین دون چین, پلاک 138 آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران تور چین است. در سفرتان به چین به همراه عزیزانتان به این رستوران معروف بروید و یک روز خوش را برای خود رقم بزنید.

رستوران دون لای شیون چین


رستوران زی گوان یوان پکن چین

رستوران زی گوان یوان در پکن, ناحیه چانو, بی لی هون مینو, ساختمان 85 پذیرای مهمانان و مسافران تور کیش می باشد. این رستوران یکی از رستوران های معروف و اسلامی چین و یکی از رستوران های زنجیره ای می باشد که تا کنون 5 شعبه از آن تاسیس شده است. رستوران دارای کارکنانی مهمان نواز و بسار مهربان می باشد و منوی رستوران کاملا با ذائقه ایرانی ها سازگار می باشد. در سفرتان به چین امکان این را دارید تا به این رستوران بروید و لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

رستوران رستوران زی گوان یوان پکن چین

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: رستوران های خوب چین،بهترین رستوران های چین،معروف ترین رستوران های چین،رستوران های لوکس چین ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

پارک هفت ستاره گویلین چین

پارک هفت ستاره گویلین چین یکی از جاذبه های گردشگری مهم تور چین مرداد 98 به حساب می آید. این پارک حدود 400 هزار متر مربع وسعت دارد و در ساحل شرقی رودخانه لی و و در فاصله 1.5 متری شهر گویلین قرار دارد. مهم ترین جاذبه گردشگری پارک 7 ستاره پل گل, کوهستان پوتو, تپه شتر, کوهستان هلال ماه, جنگل ستون های سنگی گویهای و غار هفت ستاره می باشد. این پارک پر بازدید ترین پارک در کشور چین می باشد. اگر قصد بازدید از پارک هفت ستاره گویلین چین را دارید در فصول پرتردد (از ابتداری آوریل تا اکتبر) 6:00 تا 19:30 و در سایر ماه ها (از نوامبر تا مارس) از ساعت 6:30 تا 19:30 می توانید شاهد زیبایی های این پارک معروف باشید.

پارک هفت ستاره گویلین چین


معبد Xuankong چین

معبد Xuankong یکی از ترسناک ترین معبد های است که در بالای کوه هنگشان ساخته شده است.این معبد در جای غیر هموار و غیر استوار ساخته شده است.مسافران تور چین شهریور 98 فکر میکنند هر لحظه امکان دارد فرو بریزد ولی جالب است بدانید که این معبد ندیک 1500 سال است که سالم مانده و هیچ تغییری نکرده است.اگر از پایین به این معبد نگاه کنند  احساس میکنید در هوا معلق است.اما راز سالم ماندن این معبد در بالای کوه اتصال ستوان های چوبی به کوه است.در داخل معبد مجسمه های از جنس مس و آهن نیز وجود دارد.سوالی که ذهن همه را درگیر کرده که چرا این معبد در بالای کوه ساخته شده است این است که به دلیل آب و هوای آن منطقه وجود سیل و برف زیاد است.این معبد را در بالای این کوه ساخته اند تا از بلایای طبیعی در امان بماند.مسافرانتور چین میتوانند از این جاذبه گردشگری دیدن کنند و لذت ببرند.

معبد Xuankong چین

معبد Xuankong چین


برج سبز در چین

این برج پوشیده از 3000 گیاه است که برای جلوگیری از آلودگی هوا و اثرات آن ساخته شده است.برج سبز روزانه 60 کیلو گرم اکسیژن تولید میکنند تا افرادی که در این برج هستند از سلامت کامل برخوردار باشند.داشتن این گونه برج و ساختمان های که پوشیده از درخت و گیاه است به آلودگی هوا کمک میکند تا هم مسافران تور کیش هم مردمانی که در چین زندگی میکنند ریه های سالم داشته باشند.امسافران و گردشگران تور چین اگر به نیانجینگ سفر کردند از این برج هم دیدن کنند و لذت ببرند.علاوه بر گیاهی بودن این برج،چون آسمان خراش هم بوده زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.برج سبز بیش تر از 1000 درخت و تقریبا 2500 درختچه از 32 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

برج سبز در چین

برج سبز در چین


ورزشگاه المپیک گوانگدونگ چین

ورزشگاه گوانگدونگ چین ورزشگاهی به گنجایش 80000 نفری با صندلی های رنگی زیبا است که برای مسابقات فوتبال برگزار میشود.این ورزشگاه در سال 2001 ساخته شده است.مسافران تور چین نیز میتوانند در زمان برگزاری مسابقات در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

ورزشگاه المپیک گوانگدونگ چین

ورزشگاه المپیک گوانگدونگ چین

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: جاذبه های توریستی چین،دیدنی های چین،مکان های دیدنی چین،دیدنی های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

دیزنی لند شانگهای چین

معرفی:دیزنی لند یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای میباشد که هر روزه تعداد افرادی که به این مکان میروند رو به افزایش است.درست اواسط 2016 تم پارک مشهور دنیا، دیزنی لند، درهای ششمین پارک بی نظیر خود را با بهترین امکانات ‏تفریحی و رفاهی در شانگهای گشود.پارک تفریحی دیزنی‌لند نام یک پارک تفریحی می‌باشد که در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده‌است. این پارک در ۱۷ام ‏ژوئیه سال ۱۹۵۵ میلادی باز شده‌است. مالک و گرداننده این پارک شرکت والت دیزنی می‌باشد. این پارک تا کنون مورد بازدید ‏بیش از 515 میلیون نفر از زمان افتتاح قرار گرفته‌است.‏در پارک تفریحی دیزنی‌لند بازیگرانی واقعی نقش شخصیت‌های انیمیشنی فیلم‌ها را از جمله سفید برفی، آلیس در سرزمین ‏عجایب و تینکربل برعهده‌دارند. دیزنی لند تا کنون شش تم پارک فوق العاده زیبا را در کالیفرنیا، فلوریدا، پاریس، توکیو، هنگ ‏کنگ و شانگهای افتتاح کرده است.دیزنی لند شانگهای که به عنوان جدید ترین تم پارک این مجموعه بنام شناخته می شود، تلفیقی از زیبایی، رویا و هیجان را برای گردشگران تور چین تابستان 98 فراهم میکند.قلعه دیزنی لند در ‏شانگهای به عنوان بزرگترین قلعه دیزنی در دنیا شناخته می شود.از ایستگاه مترو تا محل دیزنی‌لند پیاده پنج دقیقه فاصله است.

دیزنی لند شانگهای چین

اتفاق های عجیب دیزنی لند عبارتند از:

ورودی اصلی، خیابان میکی ماوس خواهد بود، شهر اقامت گاه میکی ماوس و دوستانش.

یک قایق بخاری با طرح میکی ماوس نیز برای ادای احترام به نسخه پویانمایی این کاراکتر در سال 1928 وجود دارد.

مراکزی وجود دارند که می‌توانند اسم شما را به انگلیسی و یا چینی بر روی کلاه لبه ‌دار طرح میکی ماوس بدوزند.

باغ‌های تخیلات، نخستین بخش یک دیزنی لند است که به شکل یک باغ طراحی شده است. همچنین نخستین میدان مرکزی دارای یک تالاب در دیزنی لند نیز به‌حساب می‌آید.

چرخ‌ وفلک این پارک برای نخستین بار به شکل چرخ ‌وفلک انیمیشن فانتزیا (Fantasia) طراحی شده است.

دامبو، فیل پرنده (Dumbo the Flying Elephant) و چرخ ‌وفلک فانتزیا، نخستین موارد موجود در برابر قلعه دیزنی هستند.

طولانی‌ ترین مسیر پیاده ‌روی در یک پارک تفریحات دیزنی لند در این مکان وجود دارد و از زمین آینده (Tomorrowland ) آغازشده و به دور باغ‌های تخیلات چرخیده و از دل سرزمین

دیزنی لند شانگهای چین

فانتزی‌ها (Fantasyland) عبور می‌کند.

جزیره ماجراجویی

وقتی سوار بر قطار معدن هفت کوتوله می‌شوید، هفت کوتوله داستان سفیدبرفی، شعر مشهور هی هو (Heigh-Ho) را به زبان ماندرین برای شما می‌خوانند.

خلیج گنج، نخستین سرزمین ساخته ‌شده با حال و هوای دنیای دزدان دریایی است.

نمایش خیابان شیر شاه نیز در سالن تئاتر بزرگ وابت دیزنی در شهر دیزنی، به زبان ماندرین اجرا می‌شود.

دیزنی لند شانگهای چین


سربازان سفالی چین

معرفی:سربازان سفالی چین یکی از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در قرن بیستم می باشد که در طول دهه 1970 کشف شده است.ارتش سفالین چین، اعجابی باستانی که لقب هشمین مورد از عجایب هفتگانه و جدید جهان را بر سینه خود دارد.ارتشی متشکل از 8000 هزار سرباز سفالین که همگی ابعاد آدمی دارند و در نهایت تعجب این است که نخواهید توانست دو مجسمه شبیه به هم پیدا کنید.طوری که اگر از نزدیک نگاه شان کنید، این تصور در ذهن شما پدید می آید که گویی از روی آدمی زنده تجسم شده است.تصوری که باید بگویم در نهایت شگفتی، درست است!شگفتی های مجموعه ارتش سفالین چین به اینجا محدود نمی شود و دیدن ارابه های بزرگ و اسب های برنزی در انتظار شماست.ارتش سفالین چین دقیقا مشابه ارتش کاین شی هوانگ در 2200 سال پیش ساخته شده است.مجموعه سفالین در 1.5 کیلومتری شرقی مقبره امپراتور کاین شی هوانگ، استان ژانکسی، ژیان (Xi'an) و شهر لینتونگ قرار دارد. قدمت مجسمه های سفالین به اواخر قرن سوم پیش از میلاد بر می گردد که به صورت اتفاقی در سال ۱۹۷۴ و توسط مزرعه داران محلی کشف شد. مجسمه های این مجموعه بسته به نوع کارکرد و نقشی که داشته اند، ابعاد متفاوتی دارند. بلندترین مجسمه نشان دهنده ژنرال های جنگی لشکر است.در حفره های دیگری نیز مجسمه هایی با اشکال غیر نظامی کشف شده اند، که مقامات اداری، رسمی، نوازندگان و آکروبات بازان در میان آن ها دیده می شد.

سربازان سفالی چین

داستان از آن جا شروع شد که در سال ۱۹۷۴، گروهی از دهقانان چینی در منطقه ژیان برای تأمین آب زمین های زراعی خود تصمیم به حفر چاه آبی گرفتند. اهالی منطقه پس از کمی کندن زمین، به قطعاتی از مجسمه های سفالی و همین طور سلاح هایی برنزی و عتیقه برخوردند که بسیار قابل توجه بود. از آن جا که حفر چاه در این منطقه اتفاق رایجی بود، این نخستین باری نبود که محلی ها در حین حفر چاه به اشیایی باستانی بر می خوردند. در واقع قرن ها بود که از این منطقه ظروف سفالین و باستانی، آجرهای سفالی پشت بامی و قطعاتی از دیوارهای یک بنا به دست می آمد. اما کشف اخیر در سال ۱۹۷۴ باستان شناسان را بر آن داشت تا به سوی منطقه ژیان روان شوند، چرا که این کشفیات نشان از وجود آرامگاهی با هیبت و عظیم در زیر خاک داشت. به این ترتیب متخصصان با بررسی و تحقیق خود، به بزرگ ترین اکتشاف باستانی چین در طی تاریخ این کشور دست یافتند. پس از این ماجرا بود که موزه ای وسیع درست در همین محل و در اطراف بزرگ ترین حفره کشف شده ساخته شد.

سربازان سفالی چین

پیشنهاد ما:مسافران عزیز تور چین در طول سفر به این کشور زیبا و دیدنی میتوانند از این یربازان سفالی دیدن کنند و لذت ببرند.

سربازان سفالی چین


پارک زمین شناسی چین

پارک زمین شناسی چین یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی تور چین می باشد که در منطقه گانسو چین واقع شده است. پارک زمین شناسی چین تشکیل شده از کوه های رنگی و بسیار زیبا می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر قصد سفر به تور کیش را دارید حتما یک سری به محله گانسو بزنید و بازدید از این جاذبه بسیار دیدنی را از دست ندهید.

پارک زمین شناسی چین


پل لاکی نات چین

این پل یکی از یازده پل دیدنی جهان است که توسط شرکت معروف هلندی نکست و در سال 2013 افتتاح شد. پل لاکی نات بر روی رودخانه دراگون در استان هونان کشور تور چین تیر 98 قرار دارد و دارای معماری بسیار جالبی می باشد. اگر از کنار به این پل نگاه کنید شبیه یک تکه نخ به هم پیچیده و گره خورده است و معنای لغوی نام پل نیز گره خوشبختی می باشد. این پل قرمز رنگ دارای 1001 پله می باشد و در طراحی آن از نمادهای سنتی معماری چینی مانند نوار موبیلوس استفاده شده است. این پل 185 متر طول و  24 متر ارتفاع داشته و از جنس فلز می باشد. بر روی دیواره های پل چراغ های ال ای دی بزرگی نصب شده است که زیبایی آن را دو چندان می کند. روزانه گردشگران تور چین بسیاری برای بازدید و قدم زدن به ایسن پل زیبا مراجعه می کنند.

پل لاکی نات چین

پل لاکی نات چین

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری چین،جاذبه های توریستی چین،معروف ترین مکان های چین،معرفی جاذبه های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

شبیه ساز پرواز کیش

شبیه ساز پرواز  یکی از جاذبه های گردشگری بسیار هیجان انگیز جزیره کیش می باشد.فلای دامون اولین مرکز تخصصی شبیه سازهای پروازی در سطح کشور می باشد که با بهره گیری از 4 مدل شبیه ساز پروازی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا شامل:

1. شبیه ساز پروازی ایرباس 320 – Airbus320
2. شبیه ساز پروازی بویینگ 737 – Boeing 737
3. شبیه ساز پروازی هواپیمای دو موتوره
4. شبیه ساز پروازی با امکان حرکت (Motion) هواپیمای Mooney

مسافران تور کیش که علاقه بسیاری به خلبانی دارند می توانند این لذت را با این شبیه ساز پرواز تجربه کنید.

آدرس:جزیره کیش – مجتمع دامون – طبقه اول – مرکز فلای دامون

شبیه ساز پرواز کیش

شبیه ساز پرواز کیش


پارک آهوان کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری  جزیره کیش پارک آهوان کیش می باشد.گردشگران تور کیش هتل مارینا تیر 98 می توانند از فاصله بسیار نزدیک آهوان بسیار زیبا را تماشا کنند و از دیدن آنها لذت ببرند. اين پارك داراي 17 قفس براي نگهداري حيوانات مي باشد. اين حيوانات شامل شير، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نظیر طاووس، طوطی و عقاب طلایی مي باشند.

با تور کیش همراه شوید و لحظات خاطره انگیزی را کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

پارک آهوان کیش


کارتینگ کیش

یکی از تفریحات هیجان انگیزی که می توانید در جزیره کیش انجام دهید، سوار شدن موتورهای چهارچرخ در پیست کارتینگ کیش است. این پیست به طول 800 متر یکی از استانداردترین پیست های کارتینگ کشور است که در سال های نه چندان دور در جزیره افتتاح شده است. در این پیست موتورهای چهار چرخ و ماشین های کنترل از راه دور در اختیار مهمانان عزیز تور کیش هتل مارینا مرداد 98 قرار گرفته است. برای سوار شدن این ماشین ها باید حداقل سن ده سال و حداقل قد 140 سانتی متر داشته باشید و کودکان زیر 16 سال تنها با حضور والدین خود اجازه سوار شدن دارند. اگر به دنیال تجربه هیجان هستید پیشنهاد ما به شما تجربه کارتینگ جزیره کیش است.


پارک دلفين ها و باغ پرندگان کیش

پارک دلفين ها و باغ پرندگان کیش یکی از بهترین مجموعه های تفریحگاهی در کل خاورمیانه می باشد.در این مجموعه پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى شمالى، شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شماى، گراز دریایى و پنگوئن نگهداری می‌شوند که گردشگران تور کیش می توانند از حرکات نمایشی این حیوانات لذت ببرند.در داخل پارک دفین ها باغ پرندگان را نیز مشاهده می کنید که پرندگانی شامل پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، انواع گوناگون لک لک، توکان، تورکو، قو، پنگوئن آفریقایی در این باغ وجود دارد که شما گردشگران تور کیش را تحت تاثیر قرار می دهند.با تور کیش همراه شوید و در این تفرجگاه لحظات خاطره انگیزی را کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

پارک دلفين ها و باغ پرندگان کیش

پارک دلفين ها و باغ پرندگان کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: جاذبه های توریستی کیش،معروف ترین جاذبه های کیش،مکان های دیدنی کیش،دیدنی های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

اسکوتر برقی کیش

معرفی:اسکوترهای برقی همان دوچرخه یا موتورهای کوچک برقی هستند که مشافران تور کیش میتوانند با آن در جاده مخصوص دوچرخه سواری به دیدن زیبایی های جزیره کیش بروند و لحظات خوبی را تجربه کنند.نیروی محرکه اسکوترها از باطری تأمین شده و اگز کامل شارژ شده باشند تا یک ساعت یا بیشتر می توانید با آنها به گشت و گذار بپردازید.مسافران تور کیش هتل مارینا شهریور 98 میتوانند با استفاده از گاز و ترمز از این وسیله هیجان انگیز استفاده کنند.این بازی هیجان انگیز برای خانم ها و آقایون قابل استفاده میباشد.

اسکوتر برقی کیش

شرایط استفاده و قرارداد اجاره اسکوتر برقی:

1.به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و پرداخت 50 هزارتومان ودیعه جهت ضمانت سلامت دستگاه.

2.داشتن حداقل 15 سال تمام برای تکمیل فرم قرارداد اجاره و قبول مفاد آن.

3استفاده از وسایل ایمنی (کلاه ایمنی).

4.خسارت وارده به دستگاه که ناشی از بی احتیاطی و عدم استفاده صحیح و تردد در مسیرهایی غیر از جاده مخصوص دوچرخه باشد به عهده اجاره کننده می باشد.

5.دستگاه اسکوتر فقط جهت تردد در جاد مخصوص دوچرخه می باشد. لذا جداً از رفتن به درون معابر پیاده و سواره رو و همچنین جاده های خاکی خودداری فرمایید. در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن بازپسگیری دستگاه، اجاره کننده ملزم به پرداخت وجه 50هزارتومن جریمه نیز خواهد شد.

6.ایستگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال مجروح و آسیب دیدگی افراد در جریان اجاره دستگاه نداشته و اجاره کننده با علم و آگاهی از نحوه کارکرد و کنترل دستگاه آن را در اختیار گرفته است و لذا با امضا قرارداد کلیه مسئولیت پیشامدهایی که سهواً و یا عمداً در جریان اجاره توسط او به وجود می آید را تقبل می نماید و در این رابطه طرح هرگونه ادعایی را برای ایستگاه نخواهد داشت. 

اسکوتر برقی کیش

زمان اسکوتر سواری این موارد را رعایت نمایید:

1.زمان را در نظر داشته باشید تا به موقع و قبل از اتمام شارژ باطری به ایستگاه برگردید.

2.حتما از سمت راست حرکت نمایید.

3.با سرعت زیاد نرانید.

4.مراقب کودکان و سالمندان باشید.


بیگ بال کیش

معرفی:بیگ بال کیش یکی از بازی های هیجان انگیز جزیره زیبای کیش میباشد و همانطور که از اسمش پیداس یک توپ بزرگ از جنس پلاستیک میباشد با رفتن درون این حباب های زیبا و بامزه  میتوانید روی آب شناور شوید حتی خانواده یا دوستانتان میتوانند از بیرون شما را به حرکت در بیاورند.این بازی جالب بسیار هیجان انگیز و محیج میباشد.بعضی از این توپ ها به قدری بزرگ میباشند که مسافران عزیز تور کیش هتل مارینا تابستان 98 میتوانند دو نفری داخل این حباب ها رفته که در این صورت کنترل آن راحت تر میباشد.هزینه استفاده از بیگ بال ها نیز نسبت به مدت زمان استفاده متغیر میباشد.بیگ بال آنقدر بازی مفرح و جالی میباشد که میتوانند لحظه های خوبی را برایتان رقم بزند و خنده را بر لب های شما بیاورد.

بیگ بال کیش


بادی مارینا کیش

بادی مارینا یک پارک آبی در جزیره کیش است که در مجموعه هتل مارینا کیش و در ساحل مقابل آن قرار دارد. این پارک آبی بادی که بر روی سطح دریا قرار دارد شامل تفریحات بسیار مهیجی نظیر سرسره و جامپینگ های متعدد است. تمامی تجهیزات این پارک آبی از شرکت مشهور ویبیت که تولید کننده این نوع تجهیزات در سراسر جهان است. این پاک آبی دارای امنیت بالایی بوده و غریق نجات ها در کنار شما حضور دارند. در کنار این تفریح مهیج یک رستوران ساحلی بسیار خوب قرار دارد که می توانید در هنگام گرسنگی از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک تفریح مهیج هستید پیشنهاد ما به شما مسافران تور کیش بادی مارینا است.

بادی مارینا کیش


 

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش می باشد.این جزیره بسیار آرام و خالی از ساکن می باشد و برای آفتابگیری و لذت آرامش را در این جزیره تجربه کنید.گردشگران تور کیش می توانند در این جزیره پرورش مرجان های زیبا و لاک پشت های دیدنی را تماشا کنید.زمان مناسب برای دیدن از جزیره اسفند ماه تا خرداد ماه می باشد.با تور کیش همراه شوید و از این جاذبه گردشگری بسیار دیدنی دیدن نمایید.

جزیره هندورابی

 

تور کیش

 

تور کیش

 

"تور مشهد"



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش،بهترین جاذبه های کیش،معروف ترین جاذبه های کیش،معرفی جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

 

 

رستوران کوه سنگی کیش

 

معرفی:رستوران کوه سنگی یکی از رستوران های معروف جزیره کیش میباشد که در بین مسافران تور کیش هتل مارینا مرداد 98 طرفدار زیادی دارد.رستوران کوه سنگی همانطور که از اسمش  پیداس یکی از رستوران سنتی میباشد و دارای نماهای سنگی می باشد. به گونه ای که از همان ابتدا و قبل از ورودتان به رستوران، این حس به شما القا می شود که انگار می خواهید به قلب یک کوه سرسخت بروید.این رستوران سنتی دارای 2 فضای بسته و باز میباشد فضای آزاد این رستوران شامل تخت های سنتی می شود که لابه لای سخره های سنگی و گیاهان به زیبایی چیده شده و همچنین دارای یک حوض آب کوچک نیز می باشد اما فضای بسته کاملا شبیه به یک غار است و اگر شما مسافرین تور کیش فضای بسته این رستوران انتخاب کردید احساس خواهید کرد درون یک غار هستید یک یک تجربه بسیار جالب میباشد.تمام غذا های این رستوران با بهترین کیفیت مواد غذایی آماده و  سرو میشوند.دیزی یکی از غذا های پر طرفدار این رستوران میباشد.ظرفیت رستوران نیز 40 نفره میباشد.

رستوران کوه سنگی کیش

 

منو رستوران:رستوران سنتی کوه سنگی دارای منو غذایی غذا های ایرانی و سنتی و انواع آب گوشت گرفته تا انواع کباب و خورشت و حتی غذاهای نانی میباشد و با امتحان  یک بار از غذا های این رستوران متوجه فرق این رستوران با دیگر رستوران ها خواهید شد.

ساعت کاری:رستوران کوه سنگی از ساعت دوازده ظهر الی یک بامداد آماده پذیرایی از شما مسافرین تور کیش میباشد.

 

رستوران کوه سنگی کیش

 

موقعیت مکانی:جزیره کیش-روبروی بازار پردیس – واحد 44

پیشنهاد ما:مسافران عزیز تور کیش در طول سفر به این جزیره تاریخی بعد از گشت و گذار و خرید در مراکز خرید نزدیک رستوران کوه سنگی میتوانید به این رستوران رفته و از غذا های لذیذ آن امتحان کنید.

 

رستوران کوه سنگی کیش


رستوران پدیده شاندیز کیش

معرفی:رستوران پدیده شاندیز یکی از رستوران های لوکس جزیره زیبا میش میباشد که در سال 1389 ساخته شده است.موقعیت جغرافیایی خوب این رستوران بسیار خوب  میباشدواین رستوران ذر مقابل بک لنگر 100 تنی قرار دارد که در 35 روز ساخته شده است و در کتاب گینس ثبت شده است و پدیده شاندیز علاوه بر رستوران یکی از جاذبه های  دیدنی کیش به شمار می رود که روزانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران تور کیش می باشد.رستوران پدیده شاندیز دارای آشپز ها و سر آشپز های فوق العاده حرفه ای میباشد که بهترین غذا ها را برای مسافران و کیشوندان عزیز سرو میکند.پرسنل های این رستوران نیز آماده خدمت رسانی هستند.غذا های لذیذ این رستوران بسیار معروف میباشد و در بین مسافران عزیز تور کیش طرفدار زیادی دارد.رستوران پدیده شاندیز بزرگ ترین رستوران سرپوشیده دنیا می باشد.این رستوران لوکس دارای موسیقی زنده نیز میباشد تا  مسافران تور کیش هتل مارینا شهریور 98 در طول صرف غذا از تمام لحظه های خود به خوشی استفاده کنند و لذت ببرند.

رستوران پدیده شاندیز کیش

منو رستوران:رستوران پدیده شاندیز دارای منو غذایی سالاد بار و غذاهای  کبابی و سنتی از جمله شیشلیک معروف شاندیز و ماهیچه میباشدوشیشلیک های پدیده شاندیز  یکی از پر طرفدار ترین غذا های این رستوران میباشد.

ساعت کاری:این رستوران از ساعت 12 الی 16 و 20 الی 24 آماده پذیرایی از مسافران تور کیش میباشند.

رستوران پدیده شاندیز کیش

موقعیت مکانی:جزیره تاریخی کیش ← جاده جهان ← نرسیده به میدان غروب ← رستوران پدیده

پیشنهاد ما:اگر به این جزیره تاریخی سفر کردید رستوران پدیده شاندیز را فراموش نکنید و برای صرف غذا حتما به این رستوران رفته و از غذا های لذیذ آن میل کنید.

رستوران پدیده شاندیز کیش


رستوران آب و برق کیش

معرفی رستوران : رستوران آب و برق یکی دیگر از رستوران های جزیره کیش است که به علت قرار گیری در کنار شرکت آب و برق کیش به این نام نام گذاری شده است. محوطه این رستوران بسیار معمولی اما تمیز است و گنجایش 100 نفر را به صورت همزمان دارد. مدیریت این رستوران بر عهده آقای اتفوره است که سال ها است از پس این کار به خوبی برآمده اند. برای دریافت غذا با پیک این رستوران می توانید با شماره تلفن های آن تماس بگیرید. 

رستوران آب و برق کیش

منو رستوران : منو این رستوران متشکل از انواع غذاهای ایرانی اعم از کباب ها، خورش ها، پلو ها و انواع ماهی است که همراه برنج ایرانی سرو می شوند. مخلفات و نوشیدنی نیز در این منو وجود دارند. 

پیشنهاد ما : رستوران آب و برق یک رستوران مخصوص غذاهای ایرانی است که دارای قیمت مناسبی است و به همین دلیل مشتریان زیادی از میان مسافران تور کیش دارد. 

رستوران آب و برق کیش

ساعت کاری رستوران : از 12 تا 16 برای ناهار و از 19:30 تا 22:30 برای شام

موقعیت مکانی رستوران : جزیره کیش ، میدان خلیج فارس ، بلوار ایران، محوطه شرکت آب و برق کیش، رستوران آب و برق


رستوران سورنا کیش

معرفی رستوران : رستوران سورنا یکی دیگر از رستوران های شهرک صدف جزیره کیش است که مخصوص طبخ غذاهای سنتی است. مدیریت این رستوران بر عهده آقای ملاحسینی است که به اعتقاد مشتریان در کار خود موفق بوده اند. رستوران در دو صبقه ساخته شده است و شما می توانید در طبقه بالا یا پایین ، بسته به نظر خود به صرف غذا بپردازید. ظرفیت این رستوران 70 نفر است و بیشتر میزها چهار نفره هستند که اگر تعداد شما بیشتر باشد پرسنل برای شما میزها را ادغام خواهند کرد. در کنار این رستوران فضای پارک بسیار مناسبی وجود دارد تا دیگر نگران خودرو شخصی و یا رنت شده خود نباشید.

رستوران سورنا کیش

منو رستوران : در این رستوران انواع کباب ها و غذاهای سنتی ایرانی مانند کوبیده، برگ، چنجه، جوجه کباب، شنیسل، ماهی،‌ زرشک پلو و باقالی پلو سرو می شوند. در ایام خاص ماه رمضان نیز در این رستوران ضیافت افطاری با سرو آش، حلیم و هر آن چه از یک سفره افطار انتظار دارید برپا می شود.

پیشنهاد ما : این رستوران مکانی بسیار آرام برای صرف غذاهای خوش طعم و عطر ایرانی است. قیمت غذاها در منو بسیار مناسب است و یک رستوران اقتصادی محسوب می شود.

رستوران سورنا کیش

ساعت کاری رستوران : 12:30 تا 15:30 برای ناهار و 19 تا 23:30 برای شام به شما مسافران تور کیش خدمات ارائه می دهد. 

موقعیت مکانی رستوران : رستوران سورنا در فاز 2 شهرک صدف، بازارچه گلستان و در مقابل مسجد امام حسن کیش قرار گرفته است.

رستوران سورنا کیش

 

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: رستوران های خوب کیش،بهترین رستوران های کیش،معروف ترین رستوران های کیش،رستوران های لوکس کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

 

هتل سان رایز کیش

 

هتل سان رایز یکی از هتل های 3 ستاره جزیره کیش است که در میدان پردیس و در مقابل مرکز تجاری پردیس 2 قرار گرفته است. هتل در سال 1383 افتتاح شده است و دو بار در سال های 1391 و 1396 بازسازی شده است. ساختمان هتل 4 طبقه است و دارای 49 اتاق و سوئیت می باشد که برای مهمانان تور کیش هتل مارینا تابستان 98 دارای امکانات صبحانه، تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت و تهویه مطبوع هستند. رستوران هتل در طبقه همکف قرار گرفته و دارای ظرفیت 70 نفر می باشد. از دیگر امکانات هتل سان رایز کیش می توان به فضای سبز، کرایه اتومبیل، ترانسفر فرودگاهی، کافی شاپ، چایخانه سنتی، گشت شهری، پذیرش 24 ساعته، تاکسی سرویس، لاندری و روم سرویس اشاره کرد.

هتل سان رایز کیش

 

هتل سان رایز کیش


هتل ستاره کیش

هتل ستاره کیش یکی از هتل های دو ستاره جزیره کیش است که در نوار ساحلی جزیره قرار گرفته است و ساحلی محسوب می شود. این هتل در سال 1393 بازسازی شده است و دارای 46 اتاق به صورت مجموعه ویلایی است. این اتاق ها دارای امکانات یخچال، مبلمان، تلفن، حمام، تلویزیون و تهویه مطبوع هستند. رستوران هتل با ظرفیت 100 نفر انواع غذاهای ایرانی را برای شما مهمانان گرامی تور کیش هتل مارینا تیر 98 سرو می کند. هتل دارای محوطه فضای سبز بسیار زیبا است که مکان بسیار مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری است. از دیگر امکانات هتل می توان به کافی شاپ، چایخانه سنتی، گشت جزیره، تاکسی سرویس، پذیرش 24 ساعته، ترانسفر فرودگاهی، پذیرش 24 ساعته، صندوق امانات، لاندری، خشکشویی و ... اشاره کرد.

هتل ستاره کیش

هتل ستاره کیش


هتل ونوس کیش

هتل دو ستاره ونوس کیش در کنار مرکز خرید ونوس و در فاصله 10 دقیقه ای مرکز جزیره قرار گرفته است. این هتل در فاصله 15 دقیقه ای فرودگاه بین المللی کیش قرار گرفته و به مراکز خرید جزیره بسیار نزدیک می باشد. هتل دارای 40 اتاق می باشد که برای اقامت هر چه بهتر شما مسافران تور کیش تجهیز شده اند. رستوران هتل در ساختمان آن قرار گرفته است و انواع غذاهای سنتی و فرنگی را سرو می کند. سالن بیلیارد هتل ونوس برای علاقه مندان این بازی مهیا شده است. ترانسفر فرودگاهی با انجام هماهنگی قبلی به طور رایگان برای شما انجام می شود. از دیگر امکانات هتل می توان به سالن کنفرانس ، گشت سياحتى جزيره، گشت بازارها، تاکسی سرویس، صندوق امانات اختصاصی، لاندری و خدمات خانه داری اشاره کرد.

هتل ونوس کیش

هتل ونوس کیش


هتل دیدار کیش

هتل یک ستاره دیدار کیش در بلوار صفین جزیره کیش قرار گرفته و یکی از مقرون به صرفه ترین هتل های کیش می باشد. 52 اتاق بسیار تمیز و زیبا در این هتل وجود دارند که مناسب اقامت خانواده ها می باشد. این هتل به تازگی بازسازی شده و خدمات خود را برای شما مسافران تور کیش بهبود بخشیده است. این هتل از مراکز خرید جزیره به دور است و فقط بازار عربها در نزدیکی هتل قرار دارد و برای دسترسی به دیگر مراکز خرید باید از تاکسی استفاده نمایید. برای تماشای دیدنی های کیش می توانید از سرویس گشت جزیره هتل استفاده نمایید. از دیگر امکانات هتل می توان به کافی شاپ، رستوران،‌ اینترنت، پذیرش 24 ساعته، روم سرویس، لاندری و ... اشاره کرد.

هتل دیدار کیش

هتل دیدار کیش

 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های ستاره دار کیش،بهترین هتل های کیش،معروف ترین هتل های کیش،رزرو هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل شایلی کیش

هتل شایلی یکی از هتلهای 3 ستاره کیش می باشد که سابقا با نام عالی قاپو شناخته می شد. این هتل در سال 1385 در بلوار دریا جزیره کیش افتتاح شد و در سال 1394 بازسازی شد. هتل دارای 40 واحد اقامتی شامل اتاق و آپارتمان می باشد که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، تلفن، اینترنت، حمام با لوازم بهداشتی و صندوق امانات می باشند. رستوران هتل دارای ظرفیت 80 نفر می باشد و صبحانه را به صورت بوفه و ناهار و شام را با منوی انتخابی به شما مسافران تور کیش هتل مارینا مرداد 98 ارائه می دهد. از دیگر امکانات هتل برای مسافران تور کیش می توان به زمین بازی، کافی شاپ، پارکینگ اختصاصی، خدمات تور، گشت نیم روزی، تاکسی سرویس ، فضای سبز و ... اشاره کرد.

هتل شایلی کیش

هتل شایلی کیش 


هتل ریان قائم کیش

هتل ریان قائم یکی از هتل های سه ستاره جزیره کیش است که در بلوار ساحل قرار دارد.این هتل در سال 1376 افتتاح شده و در سال 1394 بازسازی شده است. این هتل در فاصله شش کیلومتری فرودگاه قرار گرفته و به مراکز خرید و تفریحات جزیره کیش بسیار نزدیک می باشد. در این هتل 110 اتاق وجود دارد که بسیار تمیز هستند و دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، حمام با لوازم بهداشتی و اینترنت می باشند. رستوران هتل با ظرفیت 150 نفر در طبقه همکف قرار گرفته و انواع غذاهای ایرانی را برای شما مهمانان گرامی تور کیش سرو می کند. از دیگر امکانات هتل می توان به کافی شاپ، لابی، فروشگاه، آتلیه، پذیرش 24 ساعته، گشت نیم روزی، تاکسی سزویس ، لاندری و خدمات خانه داری اشاره کرد. 

هتل ریان قائم کیش


هتل خاتم کیش

هتل خاتم کیش یکی از هتل های تک ستاره جزیره کیش که در نزدیکی بازار عرب ها واقع شده است.هتل خاتم با 28 اتاق خدمات رفاهی و امکانات ویژه لحظات آرام و خوشی را برای شما گردشگران تور کیش به ارمغان آورده است.لازم به ذکر است که این هتل مختص خانواده سپاهی می باشد.با تور کیش همراه شوید و در این هتل بسیار عالی لحظات بسیار رویایی را کنار خود و عزیزانتان سپری کنید.

هتل خاتم کیش

هتل خاتم کیش


هتل تماشا کیش

هتل تماشا یکی از هتل های دو ستاره کیش است که در سال 1377 ساخته شده است. این هتل به منظور ارائه خدمات بهتر به شما مسافران تور کیش در سال 1391 بازسازی شده است. در این هتل 62 اتاق وجود دارد که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، تهویه مطبوع، صندوق امانات، اینترنت و تلفن می باشد. این هتل در میدان امیر کبیر قرار گرفته است و تا فرودگاه بین المللی کیش تنها ده دقیقه فاصله دارد که برای شما ترانسفر فرودگاهی رایگان در نظر گرفته شده است. رستوران هتل با ظرفیت 90 نفر و با انواع غذاهای(بین المللی و ایرانی- دریایی- سنتی) آماده پذیرایی از شما مهمانان گرامی می باشد. از دیگر امکانات هتل می توان به فضای سبز، کافی شاپ، تاکسی سرویس و ... اشاره کرد.

هتل تماشا کیش

هتل تماشا کیش

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های خوب کیش،رزرو هتل های کیش،معروف ترین هتل های کیش،معرفی هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل برج های طلایی کیش

هتل برج های طلایی کیش یکی از بهترین و معروفترین هتل های 5 ستاره جزیره کیش می باشد.این هتل دارای 318 اتاق بسیار زیبا و با امکانات و خدمات ویژه آماده خدمات رسانی به شما مسافران تور کیش می باشد.امکانات هتل شامل: دو استخر روباز به سمت دریا  یک استخر سرپوشیده در طبقه منفی یک همراه سونا جکوزی و سالن بدنسازی, سالن ایروبیک  و بیلیارد, بانک،‌رستوران، کافی شاپ سوپر مارکت, مهد کودک,  تاکسی تلفنی, سالن اجتماعات و همایش ها 

لذا مسافران تور کیش هتل مارینا تابستان 98 می توانند از مرکز خرید این هتل دیدن نمایند.برای اطلاع بیشار هتل های کیش می توانید با شماره تماس هایی که در داخل پکیج ها درج شده تماس بگیرید.

هتل برج های طلایی کیش


هتل پارس نیک کیش

هتل 3 ستاره پارس نیک کیش یکی از هتل های خوب این جزیره است که در بلوار دریا قرار گرفته است. این هتل که در سال 1377 افتتاح شده بود در سال 1395 بازسازی گشته است. هتل در نزدیکی مراکز خریدی نظیر زیتون قرار گرفته و تا اسکله تفریحی تنها 1.5 کیلومتر فاصله دارد. ساختمان هتل دو طبقه بوده و دارای 37 اتاق است که از نوع دو، سه و یا چهار تخته هستند. در این اتاق ها امکانات یخچال، مبلمان، تلویزیون، حمام، پاور سوئیچ، سیستم تهویه مطبوع و لوازم بهداشتی وجود دارند. رستوران هتل با ظرفیت 100 نفر در طبقه همکف قرار داشته و کافی شاپ هتل به صورت 24 ساعته به شما مسافران تور کیش هتل مارینا تیر 98 خدمات ارائه می دهد. هم چنین در فضای سبز اطراف هتل یک چایخانه سنتی وجود دارد. از دیگر امکانات هتل پارس نیک می توان به امکانات برای معلولین، گشت نیم روزی، روم سرویس، ترانسفر فرودگاهی رایگان و پذیرش 24 ساعته اشاره کرد. 

هتل پارس نیک کیش

هتل پارس نیک کیش


هتل گلدیس کیش

هتل گلدیس یکی از هتل های 2 ستاره جزیره است که در بلوار ایران قرار گرفته است. این هتل در فاصله نسبتا کمی از مراکز خرید و در فاصله 6 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی کیش قرار گرفته است. این هتل در سال 1369 در زمینی به مساحت 6500 متر مربع افتتاح و در سال های 1379 و 1395 بازسازی شد. این هتل دارای 75 اتاق دو تا چهار تخته است که برای شما مهمانان گرامی تور کیش دارای امکانات یخچال، تلویزیون، مبلمان، حمام با لوازم بهداشتی، اینترنت، سیستم تهویه مطبوع و تلفن هستند. رستوران هتل گلدیس در طبقه همکف قرار گرفته و انواع غذاهای ایرانی را با کیفیت مطبوع سرو می نماید. از دیگر امکانات این هتل می توان به کافی شاپ، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، تاکسی سرویس،‌ خدمات خانه داری و خدمات تور اشاره کرد. 

هتل گلدیس کیش

هتل گلدیس کیش


هتل پردیس کیش

هتل پردیس کیش یکی از هتل های تک ستاره با امکانات مناسب می باشد که فاصله چندانی تا دریا ندارد.گردشگران تور کیشکه به دنبال هتلی با قیمت مناسب و امکانات عالی می باشند این هتل گزینه مناسبی است.امکانات هتل شامل :یخچال، تلویزیون، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس ایرانی، حمل و نقل، نمازخانه، لابی، ماهواره، كافی شاپ

با تور کیش همراه شوید و در این هتل بسیار مقرون به صرفه لحظات به یادماندنی را کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

هتل پردیس کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های خوب کیش،بهترین هتل های کیش،رزرو هتل های کیش،معروف ترین هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل برج های طلایی کیش

هتل برج های طلایی کیش یکی از بهترین و معروفترین هتل های 5 ستاره جزیره کیش می باشد.این هتل دارای 318 اتاق بسیار زیبا و با امکانات و خدمات ویژه آماده خدمات رسانی به شما مسافران تور کیش هتل مارینا مرداد 98 می باشد.امکانات هتل شامل: دو استخر روباز به سمت دریا  یک استخر سرپوشیده در طبقه منفی یک همراه سونا جکوزی و سالن بدنسازی, سالن ایروبیک  و بیلیارد, بانک،‌رستوران، کافی شاپ سوپر مارکت, مهد کودک,  تاکسی تلفنی, سالن اجتماعات و همایش ها 

لذا مسافران تور کیش می توانند از مرکز خرید این هتل دیدن نمایند.برای اطلاع بیشار هتل های کیش می توانید با شماره تماس هایی که در داخل پکیج ها درج شده تماس بگیرید.

هتل برج های طلایی کیش


هتل پردیس کیش

هتل پردیس کیش یکی از هتل های تک ستاره با امکانات مناسب می باشد که فاصله چندانی تا دریا ندارد.گردشگران تور کیشکه به دنبال هتلی با قیمت مناسب و امکانات عالی می باشند این هتل گزینه مناسبی است.امکانات هتل شامل :یخچال، تلویزیون، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس ایرانی، حمل و نقل، نمازخانه، لابی، ماهواره، كافی شاپ

با تور کیش هتل مارینا شهریور 98 همراه شوید و در این هتل بسیار مقرون به صرفه لحظات به یادماندنی را کنار عزیزانتان تجربه نمایید.

هتل پردیس کیش


هتل ساها کیش

معرفی: هتل ساها جز هتل های 2 ستاره این جزیره میباشد.هتل ساها کیش با ارائه بهترین خدمات 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران تور کیش میاشد.موقعیت جغرافیایی این هتل نیز به گونه ای است که به جاذبه های گردشگری این جزیره دسترسی آسان و راحتی دارد تا مسافران تور کیش بتوانند اقامتی راحت را در این سپری کنند.

امکانات هتل:اینترنت،سرویس ایرانی،فست فود،رستوران،استخر،نزدیکی به ساحل،نزدیکی به مراکز تجاری،،نزدیکی به مراکز تجاری،استخر

امکانات اتاق:تلفن،تلوزیون،مینی بار،حمام با لوازم بهداشتی و دیگر امکانات که مسافران تور کیش میتوانند استفاده کنند و لذت ببرنند.

رستوران:رستوران این هتل با بهترین غذا های با کیفیت برای مسافران تور کیش سرو میکنند.

پیشنهاد ما:مسافران تور کیش میتوانند با پرداخت هزینه کم اقامت خوبی را در این هتل سپری کنند.


هتل مهتاب کیش

یکی دیگر از هتل های 4 ستاره خوب کیش هتل مهتاب کیش می باشد که در سال 1393 افتتاح گردید. امکاناتی که هتل مهتاب کیش به مسافران و گردشگران تور کیش ارائه می دهد شامل پذیرش 24 ساعته، رستوران، کافی شاپ، ترانسفر فرودگاهی، اینترنت وای فای و ... می باشند. این هتل در خیابان امیر کبیر قرار دارد که به صورت واحدهای آپارتمانی می باشد و بیشتر اتاق های آن رو به دریا هستند.

هتل مهتاب کیش

هتل مهتاب کیش

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین هتل های کیش،معروف ترین هتل های کیش،رزرو هتل های کیش،هتل های خوب کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل کوروش کیش

معرفی:هتل 5 ستاره کوروش یکی از بهترین هتل های خاورمیانه میباشد که با نام هتل سبز در بین مسافران تور کیش شناخته شده است.هتل کوروش دارای موقعیت مکانی بسیار خوبی میباشد و دسترسی راحتی به جاذبه های گردشگری جزیره زیبای کیش دارد.هتل کوروش در کل خاورمیانه اولین هتلی میباشد که با استفاده از انرژی خورشیدی انرژی مصرفی خود را تولید میکند.هتل کوروش دارای اتاق های لوکس و مدرن میباشد که مجهز به بهترین امکانات رفاهی برای مسافران تور کیش هستند تا در طول اقامتشان استفاده کنند و لذت ببرند.پرسنل های این مجتمع 5 ستاره مجرب و حرفه ای هستند در کار خود و شبانه روزی آٖماده خدمت رسانی به مسافران تور کیش هتل مارینا تابستان 98 میباشند.این هتل 5 ستاره در بین مسافران تور کیش طرفدار سیار پیدا کرده است.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید تجربه یک سفر به یادماندنی را داشته باشید.

هتل کوروش کیش

امکانات اتاق:سیستم گرمایش و سرمایش،  صبحانه، یخچال، پاورسوئیچ، مبلمان، دراور، چای ساز/قهوه ساز، آب رایگان، رخت آویز، کمد لباس، حمام، لوازم بهداشتی،  دمپایی، امکان شارژ وسایل  الکترونیکی، IPTV، سیستم تهویه مطبوع دراتاق، نوع قفل درب  اتاق، صندوق امانات داخل اتاق، تلفن در اتاق، سیستم اطفاء حریق در اتاق،  تلویزیون در اتاق، اینترنت در اتاق، آباژور، سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق

امکانات هتل:لابی، آسانسور، صندوق امانات، فروشگاه، آتلیه، آژانس مسافرتی، سنسورهای دود یاب/ضد حریق، پله اضطراری، فتوکپی، فکس، پرینتر، لاندری، زنگ  هشدار، کافی  شاپ، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، فضای سبز، سیستم تهویه مطبوع، پذیرش ۲۴ ساعته، سرویس بهداشتی ایرانی در لابی، دستگاه واکس  کفش، خدمات CIP، کپسول آتش  نشانی، سیستم اعلام حریق، خدمات بیدار باش، کرایه اتومبیل (بدون راننده)، جکوزی،خدمات باربری، شبکه پخش  فیلم، تلفن در  لابی، پارکینگ، استخر، سونا، خدمات خانه داری  ،خدمات تهیه بلیط، مینی بار با هزینه، تلویزیون در لابی، اینترنت در لابی ،سرویس بهداشتی فرنگی در لابی

هتل کوروش کیش

رستوران هتل:هتل کوروش فضای دل نشین را برای مسافران عزیز تور کیش فراهم کرده اند تا بتوانند در فضای آرام از غذا های ایرانی و فرنگی رستوران سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل کوروش کیش


هتل میراژ کیش

معرفی:هتل 5 ستاره میراژ در جزیره زیبای کیش قرار دارد که موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد.این هتل 5 ستاره با ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی برای مسافران تور کیش هر روزه آماده خدمت رسانی به مسافران عزیز میباشند.اتاق های لوکس این هتل 5 ستاره مجهز به بهترین امکانات میباشند تا در طول اقامتشان استفاده کنند و لذت ببرند.پرسنل های این هتل همگی مجرب و آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران تور کیش میباشند.دسترسی این هتل به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید این جزیره زیبا بسیار راحت و آسان میباشد.ساعت تحویل اتاق در این مجتمع 5 ستاره 14 و ساعت تخلیه آن 12 میباشد.

امکانات هتل:لاندری،شبکه پخش فیلم،استخر،سونا،تلویزیون در لابی،سرویس بهداشتی فرنگی در لابی،سیستم تهویه مطبوع،اینترنت در لابی،سرویس بهداشتی فرنگی در  طبقات،خدمات خانه داری،دستگاه واکس کفش،فضای سبز،فکس،لابی،آسانسور،پرینتر،جکوزی،صندوق امانات،زنگ هشدار،سالن ورزشی،کپسول آتش  نشانی،نمازخانه،کافی شاپ،سالن بیلیارد،پله اضطراری،اتاق چمدان،پذیرش ۲۴ ساعته،سیستم اعلام حریق،فتوکپی،روزنامه

امکانات اتاق:روم سرویس،آباژور،امکان شارژ وسایل الکترونیکی،سیستم اطفاء حریق دراتاق،سیستم گرمایش و سرمایش،IPTV،میزتحریر،صبحانه،کمد لباس،سیستم تهویه  مطبوع دراتاق،تلویزیون در اتاق،نوع قفل درب اتاق،یخچال،حمام،مبلمان،لوازم بهداشتی،صندوق امانات داخل اتاق،اینترنت در اتاق،سرویس بهداشتی فرنگی در  اتاق ، دراور ، دمپایی


هتل کیش کیش

معرفی:هتل کیش یکی از هتل های تازه و نوساز این جزیره میباشد و جز هتل های 5 ستاره این جزیزه زیبا قرار گرفته است.این هتل با موقعیت مکانی خوب دسترسی به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید را برای مسافران تور کیش راحت و آسان ساخته است.هتل کیش از سال 1396 از مسافرین عزیز پذیرایی میکند و بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیارشان قرار داده است.اتاق های لوکس و استاندارد هتل مجهز به تمامی امکانات و خدمات رفاهی میباشند که مسافران و گردشگران عزیز میتوانند در طول اقامت استفاده کنند.پرسنل این هتل بسیار در کار خود حرفه ای بوده و شبانه روزی به مسافران تور کیش خدمت رسانی میکنند.این هتل دارای 14 طبقه میباشد.مسافرین عزیز با انتخاب این هتل میتوانند اقامت خوبی را در این جزیره زیبا و تاریخی سپری کنند و لحظات خوبی را داشته باشند.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

امکانات هتل:فضای سبز،سیستم اعلام حریق،استخر،تلویزیون در لابی،سرویس بهداشتی فرنگی در لابی،سرویس بهداشتی ایرانی در طبقات،سرویس بهداشتی فرنگی در طبقات،لاندری،تلفن در لابی،خدمات تهیه بلیط،پارکینگ،پذیرش ۲۴ ساعته،روزنامه،نمازخانه،خدمات برای معلولین،کپسول آتش نشانی،آرایشگاه،کافی شاپ،صندوق امانات ،سالن ورزشی،گشت نیم روزی،آسانسور،کرایه اتومبیل،دستگاه واکس کفش،جکوزی،فتوکپی،لابی،زمین تنیس،آژانس مسافرتی،خدمات تور،ماساژ ،سیستم تهویه مطبوع،اینترنت در لابی،سرویس بهداشتی ایرانی در لابی،شبکه پخش فیلم،خدمات خانه داری

امکانات اتاق:روم سرویس،صبحانه،پاورسوئیچ،IPTV،یخچال،مبلمان،دراور،میزتحریر،کمد لباس،آباژور،رخت آویز،تلفن در اتاق،تلویزیون،حمام،لوازم بهداشتی،امکان شارژ وسایل الکترونیکی،سیستم تهویه مطبوع دراتاق،صندوق امانات داخل اتاق،سیستم اطفاء حریق دراتاق،تلویزیون در اتاق،اینترنت در اتاق،دمپایی،سیستم گرمایش و سرمایش،نوع قفل درب اتاق،سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق

رستوران هتل:مسافرین عزیز میتوانند در رستوران هتل از غذا های ایرانی سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرفیایی:فاصله هتل تا مرکز شهر:5 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:20 دقیقه

فاصله هتل تا مرکز همایش های بین المللی:706 متر


هتل سیمرغ کیش

معرفی:هتل سیمرغدر جنوب شرقی جزیره زیبای کیش قرار دارد که موقعیت جغرافیایی خوب قرار دارد.دسترسی این هتل به مراکز تفریحی و بازا های خرید دسترسی راحتی دارد.هتل سیمرغ امکانات رفاهی خوبی را در اختیار مسافران تور کیش قرار میدهد تا در طول اقامت خود استفاده کنند و تجربه اقامت خوبی را در این جزیره زیبا و تاریخی داشته باشند.اتاق های این هتل 3 ستاره استاندارد و مجهز به امکانات رفاهی میباشد.کارکنان و خدمه هتل سیمرغ شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مسافران و گردشگران تور کیش میباشند.این هتل اتاق ها را ساعت 14 تحویل و ساعت 12 تخلیه میکند.مسافران تور کیش میتوانند در زمان کوتاه به مراکز خرید و مراکز تفریحی کیش برسند و لذت برسند.

امکانات هتل:لابی،اتاق چمدان،دستگاه واکس کفش،خدمات خانه داری،نمازخانه،فضای سبز،فکس،پارکینگ،کپسول آتش نشانی،خدمات تهیه بلیط،تلویزیون در لابی،چایخانه سنتی،پذیرش ۲۴ ساعته،کافی شاپ،سیستم اعلام حریق،سیستم تهویه مطبوع،تاکسی سرویس

امکانات اتاق:روم سرویس،کمد لباس،امکان شارژ وسایل الکترونیکی،تلویزیون در اتاق،سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق،صبحانه،تلویزیون،یخچال،حمام،سیستم تهویه مطبوع دراتاق،سیستم گرمایش و سرمایش،مبلمان،لوازم بهداشتی،دراور،دمپایی،سیستم اطفاء حریق دراتاق،وع قفل درب اتاق،رخت آویز،تلفن

رستوران:رستوران هتل بهترین غذا ها را برای مسافران تور کیش سرو میکند تا در طول اقامت بهترین غذا ها را نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل غواصی:651 متر

فاصله هتل تا پارک ساحلی مرجان:1 کیلومتر 530 متر

فاصله هتل تا پارک دلفین ها:3 کیلومتر و 936 متر

فاصه هتل تا فرودگاه:10کیلومتر

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های 5 ستاره کیش،بهترین هتل های کیش،معروف ترین هتل های کیش،رزرو هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل لابادا آنتالیا

هتل لابادا یکی از هتل های 5 ستاره منطقه کمر آنتالیا است که در کنار یک ساحل شنی اختصاصی در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. فاصله هتل تا مرکز آنتالیا 52 کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی این شهر 66 کیلومتر است. ساختمان هتل به صورت نیم دایره بنا شده است و دارای 4 طبقه می باشد که 391 اتاق در آن وجود دارند. این اتاق ها از نوع استاندارد، دلوکس، سوئیت و اتاق ویژه معلولین است که دارای امکانات بالکن، حمام، دستشویی، مینی بار، تلویزیون، صندوق امانات و تهویه مطبوع هستند. این هتل دارای دو رستوران است که یکی از آن ها غذاهای ترکی و دیگری غذاهای مدیترانه ای سرو می کند. استخر روباز هتل هرچهار فصل سال به صورت رایگان در دسترس شما مسافران بلیط آنتالیا مرداد 98 می باشد. گروه سرگرمی هتل هرشب برنامه های نمایشی، سیرک و موسیقی و آواز زنده اجرا می کنند. نکته قابل ذکر این است که خدمات هتل به صورت UALL به شما عزیزان ارائه می شود. از دیگر امکانات هتل می توان به زمین تنیس، ایروبیک، سینما، والیبال ساحلی، حمام ترکی، سونا، جکوزی، ماساژ و ... اشاره کرد.

هتل لابادا آنتالیا

هتل لابادا آنتالیا


هتل سندر آنتالیا

یکی از هتل های 4 ستاره مدرن در مرکز شهر آنتالیا هتل سندر است. این هتل به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در خاص که در مرکز شهر آنتالیا واقع شده مورد توجه مسافران و گردشگران تور آنتالیا قرار گرفته است. این هتل دارای 156 اتاق می باشد که از امکاناتی مانند: سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، بالکن اختصاصی، مینی بار، گاو صندوق و.... برخوردار است. از دیگر امکانات این هتل می توان به حمتم ترکی و بخار، استخر سرباز، زمین بازی برای کودکان، صرافی و.... اشاره کرد. یکی دیگر از مزیت های این هتل نزدیکی آن به بازار های آنتالیا است .که مسافران تور آنتالیا می توانند به راحتی می توانند به بازار بروند و خرید کنند. هتل سندر اقامت یاد ماندنی در قلب شهر با ساحلی زیبا در کنار آب های آبی مدیترانه به مسافران و گردشگران بلیط آنتالیا شهریور 98 ارائه می دهد.

هتل سندر آنتالیا

هتل سندر آنتالیا

هتل سندر آنتالیا


هتل گرند هابر آنتالیا

هتل گرند هابر یکی از هتل های 5 ستاره آنتالیا است که در منطقه کمر این شهر قرار دارد. هتل در فاصله 60 کیلومتری فرودگاه و 46 کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد. در کنار هتل یک ساحل اختصاصی شنی ، سنگریزه ای قرار گرفته است که خاص مهمانان هتل می باشد. این هتل سرویس دهی خود را به صورت UALL به شما مسافران تور آنتالیا ارائه می دهد. در این هتل 309 اتاق و سوئیت وجود دارد که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، تهویه مطبوع، اینترنت، بالکن، حمام با دوش و سشوار و تلفن وجود هستند. در هتل گرند هابر یک رستوران اصلی، دو رستوران آلاکارته و شش کافی شاپ وجود دارند. در هتل گرند هابر هر شب برنامه هایی مانند نمایش های متنوع و جذاب، شعبده بازی و موسیقی زنده اجرا می شود. در کنار استخرهای روباز این هتل سرسره های آبی نیز وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. از دیگر امکانات هتل می توان به ماساژ ، سونا، جکوزی، استخر سرپوشیده، مرکز اسپا، سالن بدنسازی، زمین بازی، باشگاه کودکان و ... اشاره کرد.

هتل گرند هابر آنتالیا

هتل گرند هابر آنتالیا

هتل گرند هابر آنتالیا


هتل مارمارا آنتالیا

هتل 5 ستاره مارمارا آنتالیا در منطقه لارا آنتالیا قرار دارد. هتل مارمارا بر روی تپه معروف فالز ساخته شده و همچنین دارای ساحل صخره ای می باشد. این هتل دارای 232 اتاق با کلیه امکانات لوکس و مدرن می باشد. فاصله هتل مارمارا آنتالیا تا مرکز شهر 5 دقیقه می شود. این هتل به صورت UALL به مسافران و گردشگران تور کیش خدمات می دهد. از امکانات هتل مارمارا آنتالیا می توان به رستوران، کافی شاپ، استخر روباز، سونا، جکوزی، ماساژ، باشگاه بدنسازی، حمام ترکی، ساحل اختصاصی، اتاق جلسه، پارکینگ، خدمات نگهداری از کودک، خشکشویی، صندوق امانات، اینترنت پر سرعت و ... اشاره داشت.

هتل مارمارا آنتالیا

هتل مارمارا آنتالیا

هتل مارمارا آنتالیا

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های لوکس آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،معروف ترین هتل های آنتالیا،معرفی هتل های آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل رویال پالم آنتالیا

هتل رویال پالم یکی از هتل های 5 ستاره منطقه کمر آنتالیا است که در مجاورت دریای مدیترانه و کوه های تاروس قرار گرفته است. این هتل که یکی از هتل های زنجیره ای پالم است دارای مساحتی حدود 43000 متر مربع بوده و ساختمانی 8 طبقه با 212 اتاق دارای می باشد. فاصله هتل تا ساحل صفر بوده و دارای ساحل شنی اختصاصی است. خدمات این هتل به صورت UALL به شما مسافران بلیط آنتالیا تابستان 98 ارائه می شود. اتاق های هتل از نوع استاندارد، خانوادگی، سوئیت و اتاق ویژه معلولین است که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، حمام، تهویه مطبوع، اینترنت بی سیم رایگان و صندوق امانات هستند. هتل دارای شش رستوران است که یکی از آن ها رستوران اصلی، دو اسنک رستوران و سه رستوران آلاکارته با منوی غذاهای ایتالیایی ، ترکی و دریایی هستند. 4000 متر از مساحت هتل به استخرهای روباز اختصاص یافته که در کنار آن ها سرسره های آبی نیز وجود دارد. از دیگر امکانات هتل رویال پالم می توان به استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ترکی، سالن بدنسازی، زمین والیبال، تیراندازی، نمایش، آواز، آرایشگاه، باغ، عکاسی و صرافی اشاره کرد.

هتل رویال پالم آنتالیا

هتل رویال پالم آنتالیا

هتل رویال پالم آنتالیا


هتل وو کرملین پالاس آنتالیا

هتل وو کرملین پالاس یکی از هتل های 5 ستاره منطقه لارا آنتالیا است که با الهام از کاخ کرملین روسیه ساخته شده است. این هتل که یکی از هتل های مجموعه هتل های زنجیره ای وو به شمار می رود در سال 2003 میلادی و در زمینی به مساحت 75000 متر مربع ساخته شده است. این هتل در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای ساحل شنی اختصاصی است. هتل وو کرملین خدمات خود را به صورت UALL به شما مسافران بلیط آنتالیا تیر 98 ارائه می دهد. هتل دارای 874 اتاق و سوئیت بسیار لوکس می باشد که امکانات تلویزیون، مینی بار، حمام با وان،‌ بالکن و اینترنت بی سیم رایگان در آن ها وجود دارد. هتل دارای یک رستوران اصلی به سبک بوفه، چهار رستوران آلاکارته و 7 کافی شاپ در مکان های مختلف خود می باشد. این هتل دارای چندین استخر روباز و سرپوشیده است که در کنار یکی از آن ها چندین سرسره آبی نیز وجود دارد. از دیگر امکانات هتل می توان به زمین تنیس، بیلیارد، بولینگ، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، حمام ترکی، سالن ماساژ، اسکواش، موج سواری، کانو، جشن شبانه، موزیک زنده و ... اشاره کرد. فاصله این هتل از مرکز آنتالیا 30 کیلومتر و تا فرودگاه 19 کیلومتر است.

هتل وو کرملین پالاس

هتل وو کرملین پالاس

هتل وو کرملین پالاس


هتل ساتورن پالاس آنتالیا

هتل آی سی گرین پلاس در سال 2007 به مساحت 93000 متر مربع در منطقه لارا شهر آنتالیا ساخته شده است. این هتل متشکل شده از 221 اتاق است که از امکاناتی مانند: سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت و... برخوردار است. این هتل امکاناتی همچون: سالن ورزشی، حمام ترکی، جکوزی، کافه، رستوران، پارک آبی و.... می باشد. در این هتل رستوران های مختلفی دارد که انواع غذاهای بین المللی، ترکیه ای و دریایی لذیذی سرو می شود. هتل سارتون پالاس دارای برنامه های تفریحی شبانه مانند: سیرک، نمایش های ترکی، سیرک کودکان می باشد. این هتل گزینه مناسبی برای مسافران تور آنتالیا می باشد. مسافران و میهمانان تور کیش عزیز می توانند در این هتل اوقات خوشی را سپری کنند. در این هتل رضایت و نظر میهمانان اولویت اول را دارد.

 هتل ساتورن پالاس آنتالیا

هتل ساتورن پالاس آنتالیا

هتل ساتورن پالاس آنتالیا


هتل آتان پارک آنتالیا

هتل آتان پارک یکی از هتل های 3 ستاره منطقه لارا است که در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر و 15 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته است. هم چنین فاصله هتل تا ساحل کمتر از یک کیلومتر می باشد. هتل آتان پارک دارای یک ساختمان سه طبقه و 51 اتاق با امکانات تلویزیون، یخچال، تهویه مطبوع، اینترنت و حمام با لوازم بهداشتی می باشد. رستوران هتل دارای دو قسمت روباز و سرپوشیده است و منویی کامل از غذاهای ترکی و مدیترانه ای را برای شما مهمانان گرامی تور آنتالیا سرو می نماید. استخر روباز هتل در محوطه آن قرار دارد که در تمام فصول سال و رایگان می توانید از آن استفاده نمایید. از دیگر امکانات این هتل می توان به کافی شاپ، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، روم سرویس، لاندری و صندلی های حمام آفتاب اشاره کرد.

هتل آتان پارک آنتالیا 

هتل آتان پارک آنتالیا

هتل آتان پارک آنتالیا

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین هتل های آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،هتل های معروف آنتالیا،هتل های ستاره دار آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل کارمیر ریزورت آنتالیا

معرفی : هتل کارمیر ریزورت یکی از هتل های 5 ستاره منطقه کمر آنتالیا است که در سال 2014 افتتاح شده است. این هتل در زمینی به مساحت 18000 متر مربع بنا شده است و تنها 90 متر تا ساحل اختصاصی خود در کناره دریای مدیترانه قرار گرفته است. خدمات این هتل به صورت UALL به شما مسافران تور آنتالیا ارائه می شود و در ساختمان 4 طبقه هتل 297 واحد اقامتی وجود دارد.

هتل کارمیر ریزورت آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های هتل کارمیر از نوع استاندارد،‌خانوادگی و سوئیت است که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، حمام با وان ، لوازم بهداشتی و صندوق امانات هستند. هم چنین در این اتاق های بالکن های اختصاصی با نمای دریای مدیترانه وجود دارد. 

امکانات هتل : سه کافی شاپ، باغ، تراس، استخر روباز، پارک آبی، استخر و پارک آبی کودکان، حمام ترکی، سونا، باشگاه بدنسازی، جکوزی،‌ استخر سرپوشیده، صندلی های حمام آفتاب،‌ مرکز اسپا، زمین تنیس،‌باشگاه کودکان، سرگرمی های شبانه، کارائوکه،‌دارت، بیلیارد، اتاق بازی، خدمات تور، خدمات تهیه بلیط، پذیرش 24 ساعته، لاندری، خشکشویی، روم سرویس،کارکنان مسلط به زبان انگلیسی، اجاره ماشین، فروشگاه

هتل کارمیر ریزورت آنتالیا

رستوران هتل : در این هتل یک رستوران اصلی با ظرفیت 650 نفر وجود دارد که انواع غذاهای محلی و بین المللی را با سبک بوفه سرو می کند. دو رستوران مخصوص علاقه مندان به کیک و کلوچه و یک اسنک با نیز در این هتل وجود دارد. هم چنین دو رستوران آلاکارته هتل غذاهای ترکی و ایتالیایی سرو می کنند.

موقعیت مکانی هتل : این هتل در منطقه گوینوک کمر و محله Cumhuriyet قرار گرفته است . فاصله آن تا مرکز آنتالیا 30 کیلومتر، تا مرکز کمر 8 کیلومتر و تا فرودگاه آنتالیا 40 کیلومتر است. هم چنین مارینای کمر در فاصله 7 کیلومتری از این هتل قرار دارد.

هتل کارمیر ریزورت آنتالیا

پیشنهاد ما : این هتل بسیار زیبا در منطقه ای بسیار عالی در آنتالیا قرار گرفته است و با دارا بودن امکانات ویژه کودکان مناسب خانواده های با فرزند کوچک هستند.


هتل جاکاراندا دلوکس آنتالیا

معرفی : هتل جاکاراندا دلوکس یکی از زیباترین و لوکس ترین هتل های منطقه بلک آنتالیا است. این هتل دارای محوطه بسیار وسیعی است و در سال 2010 افتتاح شده است. خدمات این هتل به صورت UALL به شما مسافران تور کیش ارائه می شود. در قسمت پشتی این هتل کوه های زیبای توروس قرار گرفته اند و در مقابل آن دریای مدیترانه که هم در هنگام طلوع و هم در غروب آفتاب منظره بسیار بدیعی پیش چشمان شما به نمایش در می آید. در هتل جاکاراندا 225 اتاق وجود دارد.

هتل جاکاراندا دلوکس آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع استاندارد، خانوادگی، سوپریور، سوئیت و اتاق ویژه معلولین است که دارای امکانات مینی بار، تلویزیون صفحه تخت، بالکن، صندوق امانات ، اینترنت بی سیم رایگان، تلفن، سیستم تهویه مطبوع و حمام با لوازم بهداشتی و سشوار هستند.

امکانات هتل : استخر روباز و سرپوشیده، پارک و سرسره آبی، استخر کودکان ،‌ مرکز اسپا، باشگاه بدنسازی، سالن بیلیارد، زمین تنیس،‌ بسکتبال، والیبال، فوتبال، تیر اندازی، سینما،‌جت اسکی، قایق سواری و ... 

هتل جاکاراندا دلوکس آنتالیا

رستوران هتل : در این هتل یک رستوران اصلی بوفه،‌ چهار رستوران آلاکارته دریایی ، ایتالیایی ترکی و بین المللی وجود دارند. هم چنین می توانید از اسنک بار و قنادی هم به طور رایگان استفاده کنید.

موقعیت مکانی هتل : این هتل در قسمت مرکزی منطقه بلک قرار گرفته است. فاصله آن از مرکز آنتالیا 61 کیلومتر و از فرودگاه بین المللی این شهر 51 کیلومتر است.

هتل جاکاراندا دلوکس آنتالیا

پیشنهاد ما : فضای این هتل بسیار زیبا است و اتاق های آن در ساختمان های کوچک سه طبقه ای قرار گرفته اند که در فضای خالی بین آن ها تعداد زیادی استخر روباز قرار گرفته است. در کنار ساحل اختصاصی این هتل نیز انواع ورزش های آبی را به صورت تک یا دو نفره می توانید انجام دهید. در کل هتل بسیار خوبی برای سفر زوج ها و یا ماه عسل است.


هتل پامیرا آنتالیا

معرفی : هتل پامیرا یکی از هتل های 3 ستاره آنتالیا است . این هتل دارای ساختمانی سه طبقه و سفید رنگ زیبا است که در اطراف آن فضای سبز بسیار زیبایی مملو از درختان نخل وجود دارد. در این هتل 48 واحد اقامتی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها برای شما مسافران بلیط آنتالیا شهریور 98 می پردازیم.

هتل پامیرا آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاف های هتل از نوع استاندارد یک تخته و دو تخته می باشند که دارای دکوراسیون مدرنی بوده و امکانات تلویزیون، مینی بار، سیستم تهویه مطبوع،‌ اینترنت، تلفن، حمام اختصاصی با سشوار و حوله و لوازم بهداشتی می باشد.

امکانات هتل : استخر روباز، امکانات جلسه و ضیافت ، لباسشویی ، خشکشویی ، آرایشگاه ، صبحانه در اتاق ، اتو کشی ، صرافی ، کرایه ماشین ، خدمات تورها ، فکس و کپی ، خدمات تهیه بلیط، پارکینگ، سالن بیلیارد، ساحل، سرویس شاتل

هتل پامیرا آنتالیا

رستوران هتل : رستوران هتل دارای دو فضای باز و سرپوشیده است که در آن انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه سرو می شوند. هم چنین در تریای هتل انواع نوشیدنی های خوش طعم مناسب فصل سرو می شوند. 

موقعیت مکانی هتل : هتل پامیرا یک هتل ساحلی است که در فاصله 7 کیلومتری از مرکز شهر و در فاصله 25 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی این شهر قرار دارد. 

هتل پامیرا آنتالیا

پیشنهاد ما : این هتل با محیط زیبا و دوستانه خود مکان مناسبی برای طی کردن تعطیلاتی آرام و تجربه یک سفر بسیار خوب می باشد. 


هتل کاتاماران آنتالیا

هتل کاتاماران یکی از هتل های 5 ستاره منطقه کمر آنتالیا می باشد. این هتل که خدمات خود را به صورت UALL ارائه می دهد دارای ساحل شنی اختصاصی در مقابل خود است. این هتل در 31 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا و 44 کیلومتری فرودگاه این شهر قرار دارد. این هتل بسیار مجلل و بزرگ در سال 2004 افتتاح شده و دارای چندین استخر روباز است که در کنار یکی از آن ها پارک آبی قرار دارد. هتل دارای 223 اتاق بسیار شیک و لوکس است که همگی آن ها دارای بالکنی هستند که از آن منظره دریای مدیترانه را می توان مشاهده کرد. رستوران اصلی هتل به سبک بوفه بوده و در تمامی وعده های غذایی برای شما مسافران بلیط آنتالیا مرداد 98 غذاهای ترکی و بین المللی سرو می کند. هم چنین اگر علاقه مند به غذاهای ایتالیایی و یا دریایی هستید دو رستوران الاکارته با سرو این نوع غذاها در هتل وجود دارند که با رزرو قبلی می توانید از آن ها استفاده نمایید. از دیر امکانات هتل می توان به استخر سرپوشیده، والیبال ساحلی، دارت، باشگاه بدنسازی، موسیقی زنده، باغ، زمین تنیس، سالن ماساژ و ... اشاره کرد.

هتل کاتاماران آنتالیا

هتل کاتاماران آنتالیا

هتل کاتاماران آنتالیا

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های لوکس آنتالیا،معروف ترین هتل های آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،معرفی هتل های آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل پاپیلون زیگما آنتالیا

معرفی : هتل پاپیلون زیگما یکی از هتل های 5 ستاره آنتالیا است که در منطقه بلک آنتالیا قرار گرفته است. این ریزورت ساحلی لوکس درست در کنار دریا قرار گرفته است و از ساختمان آن تا ساحل حدود 12 دقیقه پیاده روی راه است. خدمات این هتل به صورت ALL ارائه می شود و در آن 325 واحد اقامتی وجود دارد. 

هتل پاپیلون زیگما آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع سوپریور، پرزیدنتال، دوبلکس ، لاکچری، سوپریور و ویلا هستند که در آن ها امکانات بالکن، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت، اینترنت بی سیم رایگان، تلفن ،‌ مبلمان و حمام با لوازم بهداشتی هستند. در واحد های ویلایی این هتل استخر اختصاصی نیز وجود دارد. 

امکانات هتل : 2 زمین تنیس،‌ 5 زمین فوتبال،‌ 2 استخر روباز، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، سونا، باشگاه بدنسازی، مرکز اسپا، باشگاه کودکان ، نایت کلاب،‌ بیلیارد، قایق سواری، زمین گلف،‌ اتاق بازی، تبدیل ارز، پذیرش 24 ساعته، لاندری،‌ روم سرویس، فروشگاه، سالن زیبایی، کارکنان مسلط به زبان انگلیسی

هتل پاپیلون زیگما آنتالیا

رستوران هتل : در رستوران این هتل انواع غذاهای ترکی ، بین المللی، اسنک و بستنی به صورت بوفه سرو می شوند. در رستوران های آلاکارته هتل نیز غذاهای چینی ، ترکی و مدیترانه ای سرو می شود. 

موقعیت مکانی هتل : این هتل در منطقه گردشگری مرکزی بلک قرار گرفته است و فاصله آن تا مرکز منطقه بلک 5 کیلومتر است. هم چنین فاصله هتل پاپیلون زیگما تا فرودگاه بین المللی آنتالیا 35 کیلومتر است. 

هتل پاپیلون زیگما آنتالیا

پیشنهاد ما : هتل پاپیلون زیگما هتلی بسیار لوکس است که با قرار گرقتن در کنار ساحل و دارا بودن امکانات تفریحی متعدد، سفری شاد و هیجان انگیز را برای شما مهمانان تور کیش رقم خواهد زد. 


هتل ملاس آنتالیا

معرفی : هتل 5 ستاره ملاس آنتالیا یکی دیگر از شعب هتل های زنجیره ای ملاس است که در منطقه لارا قرار گرفته است. این هتل که خدمات خود را به صورت ALL ارائه می دهد در سال 2009 بنا شده است. ساختمان هتل در 12 طبقه ساخته شده است و دارای 322 واحد اقامتی است.

هتل ملاس آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع استاندارد و خانوادگی هستند که بخی از آن ها دارای تراس اختصاصی می باشند. در این اتاق های امکانات تلویزیون صفحه تخت، سیستم تهویه مطبوع،‌ مینی بار،‌ اینترنت بی سیم رایگان، تلفن، صندوق امانات و حمام با لوازم بهداشتی و سشوار وجود دارد.

امکانات هتل : ساحل شنی اختصاصی،‌ باغ،‌ استخر روباز، پارک آبی،‌ استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ترکی، سالن اسپا، ماساژ، باشگاه بدنسازی، مینی گلف، اسکواش، دارت، بیلیارد، زمین تنیس،‌ اتاق بازی، اسنک بار، کافی شاپ، نگهداری از کودکان، اجاره ماشین، فروشگاه سوغاتی، خدمات تور، تبدیل ارز، سالن زیبایی، لاندری، روم سرویس، پذیرش 24 ساعته

هتل ملاس آنتالیا

رستوران هتل : هتل دارای سه رستوران است که دو رستوران آلاکارته غذاهای ترکی و دریایی سرو می کنند. رستوران اصلی هتل نیز به سبک بوفه است و انواع غذاهای بین المللی و ترکی را برای شما مسافران بلیط آنتالیا تیر 98 سرو می کند. هم چنین می توانید غذای خود را در تراس این رستوران با تماشای منظره زیبای دریای مدیترانه صرف کنید.

موقعیت مکانی هتل : این هتل در محله کمراگزی لارا قرار گرفته است و ساحل اختصاصی آن در کنارش قرار گرفته است. فاصله هتل از مرکز آنتالیا 28 کیلومتر و از فرودگاه بین المللی این هتل 16 کیلومتر است.

هتل ملاس آنتالیا

پیشنهاد ما : این هتل در موقعیت مکانی خوبی در ساحل لارا قرار گرفته است و در آن سرگرمی های متنوعی مخصوصا برای کودکان در نظر گرفته شده است.


هتل کلاب آستریا آنتالیا

معرفی : هتل کلاب آستریا یکی از هتل های 5 ستاره منطقه بلک آنتالیا است. کلاب آستریا یک هتل ساحلی بسیار زیبا است که ساختمان آن برخلاف دیگر هتل ها یک مجتمع بزرگ نیست و به صورت مجموعه ای از ساختمان های سه طبقه در کنار هم است. فضاها در این هتل بسیار زیبا ساخته شده اند و کل مجموعه هتل در میان یک باغ زیبا قرار گرفته است. خدمات این هتل به صورت ALL ارائه می شود و دارای 600 واحد اقامتی است. 

هتل کلاب آستریا آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع استاندارد و خانوادگی هستند که اتاق های استاندارد نیز ظرفیت اضافه برای یک کودک را دارند. در این اتاق ها امکانات مینی بار، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، تلفن، اینترنت بی سیم رایگان و حمام با لوازم بهداشتی برای شما مسافران تور آنتالیا وجود دارند.

امکانات هتل : ساحل اختصاصی،‌ باغ، تراس، استخر روباز، استخر کودکان، باشگاه بدنسازی، یوگا، سالن ماساژ، سالن زیبایی، سونا، جکوزی، حمام ترکی، ایروبیک، تیراندازی، زمین بدمینتون، زمین تنیس،‌ غواصی، قایق سواری، باشگاه کودکان، کتابخانه، دارت، بیلیارد، اتاق بازی، اتاق جلسات، فروشگاه، شاتل فرودگاهی

هتل کلاب آستریا آنتالیا

رستوران هتل : در این هتل 5 رستوران وجود دارد که یکی از آن ها بوفه و چهار تای دیگر آلاکارته است. رستوران بوفه انواع غذاهای بین المللی را در ساعات مقرر سرو می کند. رستوران های آلاکارته شامل رستوران ترک کباب، رستوران دریایی بالیک، رستوران ایتالیان و رستوران چین هستند.

موقعیت مکانی هتل : این هتل در منطقه بلک آنتالیا و در اوکوم تپه قرار گرفته است. فاصله آن تا فرودگاه بین المللی آنتالیا 31 کیلومتر و تا مرکز شهر آنتالیا 41 کیلومتر است. باشگاه گلف شهر آنتالیا نیز در 3 کیلومتری هتل است. 

هتل کلاب آستریا آنتالیا

پیشنهاد ما : کانسپت یا ایده اصلی هتل بر اساس راحتی خانواده ها و مخصوصا کودکان شکل گرفته است، پس مناسب سفرهای خانوادگی می باشد.


هتل ریکسوس پرمیوم بلک آنتالیا

معرفی : ریکسوس پرمیوم بی شک پرآوازه ترین هتل منطقه بلک آنتالیا است. این هتل 5 ستاره و لوکس در سال 2005 و در زمینی به مساحت 405000 متر مربع بنا شده است. هتل ریکسوس به تازگی و در سال 2017 میلادی بازسازی شده است. هتل در کنار ساحل زیبای دریای مدیترانه قرار گرفته است و دارای ساحل شنی اختصاصی به طول 700 متر می باشد. تمامی هفتصد واحد اقامتی این هتل با بهترین وسایل تجهیز شده اند و دارای ویوی رو به دریا و یا جنگل های پسته وحشی هستند. پارک آبی این هتل با نام تروی پارک در زمینی به مساحت 25000 متر مربع قرار گرفته است و دارای 18 سرسره آبی به همراه بزرگترین استخر موج اروپا است. هر ساله در فستیوال های تابستانه این هتل خواننده های پاپ مطرح از سراسر دنیا دعوت می شوند تا برای مهمانان بلیط آنتالیا تابستان 98 مقیم هتل کنسرت رایگان برگزار کنند. 

هتل ریکسوس پرمیوم بلک آنتالیا

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع دلوکس، سوئیت و ویلاهای اختصاصی هستند که دارای امکانات تلویزیون، مینی بار،‌ سیستم تهویه مطبوع، تلفن ، اینترنت، حمام با وان و دوش، سشوار و لوازم بهداشتی و بالکن اختصاصی هستند.

امکانات هتل : باغ، ساحل اختصاصی، پارک آبی،‌ استخرهای روباز، سونا، جکوزی، حمام ترکی،‌ برنامه های شبانه، نمایش دلفین ها،‌ مرکز اسپا، کلاس های یوگا، باشگاه بدنسازی، سالن زیبایی، ایروبیک، باشگاه کودکان، غواصی، قایق سواری، موج سواری، بولینگ، بیلیارد،‌ زمین گلف، اتاق بازی و ...

هتل ریکسوس پرمیوم بلک آنتالیا

رستوران هتل : در این هتل 10 رستوران وجود دارند که 5 رستوران آلاکارته و 5 رستوران به شبک بوفه هستند. در این رستوران ها می توانید طعم غذاهای سراسر دنیا را بچشید. هم چنین یکی از این رستوران ها مخصوص کودکان است. 

موقعیت مکانی هتل : هتل ریکسوس پرمیوم در نزدیکی اسکله موکی منطقه بلک قرار گرفته است. فاصله آن تا فرودگاه 37 کیلومتر و تا مرکز شهر آنتالیا 46 کیلومتر است.

هتل ریکسوس پرمیوم بلک آنتالیا

پیشنهاد ما : هتل ریکسوس پرمیوم یکی از بهترین هتل های آنتالیا است که پارک آبی بزرگ آن و هم چنین فستیوال های مختلفی که در این هتل برگزار می شود طرفداران بسیاری دارند.

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های معروف آنتالیا،معرفی هتل های آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،هتل های خوب آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل لیماک لارا دلوکس آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره لیماک لارا دلوکس در سال 2005 ساخته شده است و 40000 متر مربع مساحت دارد.این هتل 5 ستاره در منطقه لارا شهر آنتالیا واقع شده است و موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد.هتل لیماک دارای ساحل اخاصاصی میباشد که فقط 3 دقیقه با هتل فاصله دارد و همچنین این هتل دارای رستوران میباشد که مسافران عزیز میتوانند از غذا های خوشمزه رستوران هتل نوش جان کنند.اتاق های این هتل بسیار شیک هستند و دکوراسیون زیبایی دارند و مجهز بودن اتاق ها مورد توجه مسافران قرار گرفته است.این هتل 5 ستاره با ارائه بهترین ها هر روزه آماده پذیرایی از مسافران بلیط آنتالیا مرداد 98 میباشد.پرسنل هتل همه مجرب و دوره دیده هستند و شبانه روزی به مسافران عزیز خدمت رسانی میکنند.با اقامت در این هتل 5 ستاره میتوانید تجربه یک سفر رویایی را برای خود و خانواده خود ثبت کنید.دسترسی این هتل نیز به تمامی جاذبه های گردشگری آنتالیا راحت و آسان میباشد.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

امکانات هتل:انيميشن،تنيس،سالن بدنسازي،كلاس تنيس،آرايشگاه،آمفي تآتر،اتاق جلسه،اسكواش،بازيهاي آبي،پارك آبي،پاركينگ،پينگ پنگ،جكوزي،حمام تركي،حمام تركي،خدمات پستي و الكترونيكي،خشكشويي،ساحل اختصاصي،سالن بيليارد،سونا،فروشگاه،كافي نت،ماساژ،باشگاه بدنسازی،اتاق بالکندار،رستوران،کافی شاپ فضای باز،کتابخانه،ترانسفر به فرودگاه،منطقه سیگار کشیدن،سیستم تهویه مطبوع،آسانسور،اتاق عروس،سالن آرایش و زیبایی،عصرانه ی بسته بندی شده،خدمات ارزی،سالن اجتماع،دارت،داروخانه،امکان اجاره خودرو

امکانات اتاق:ميني بار،بالكن،حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی،صندلي،موكت،سشوار،تلوزيون،دوش حمام و وان حمام،‌خط تلفن مستقیم،سيستم تهويه مطبوع،گاو صندوق،خط مستقيم اينترنت و در ضمن كف اتاق ها پاركت میباشد. 

رستوران هتل:رستوان هتل لیماک با بهترین ها غذا از مسافران تور آنتالیا پذیرایی میکند.منو رستوران غذای سنتی ترکیه،غذاهای مکزیکی،غذاهای ایتالیایی،غذاهای چینی، ژاپنی و تایلندی میباشد که مسافران تور آنتالیا میتوانند از روی منو غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا باغ پروانه آنتالیا:2.8 کیلومتر

فاصله هتل تا آبشار لوئر:8.7 کیلومتر

فاصله هتل تا آنتالیا گلف:10.3 کیلومتر

فاصله هتل تا برج ساعت:16 کیلومتر

فاصله هتل تا آنتالیوم مال:100 متر


هتل هادریان گیت آنتالیا

معرفی:هتل هادریان گیت از هتل های 4 ستاره آنتالیا میباشد که تا دروازه هادرین فقط 90 متر فاصله دارد ساختمان این هتل سنتی است که با کنده کاری چوبی تزئین شده است.این هتل 4 ستاره دسترسی راحتی به جاذبه های گردشگری آنتالیا میباشد که مسافران تور آنتالیا میتوانند به راحتی از جاذبه های گردشگری دیدن کنند و تجربه یک سفر خوب را در این هتل 4 ستاره سپری کنند.اتاق های این هتل دارای بالکن اختصاصی میباشند و بهترین امکانات رفاهی را در اختیار مسافران بلیط آنتالیا شهریور 98 قرار داده اند.کارکنان و خدمه این هتل دوره دیده اند و شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مسافران تور آنتالیا میباشند.هتل هادریان گیت با ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی هر روزه از مسافران تور آنتالیا پذیرایی میکنند.

امکانات هتل:رستوران و بار, سالن زیبایی, استخر روباز, پارکینگ, لاندری, سالن بازی, سرویس ترانسفر, کافی شاپ, بوفه صبحانه،اتاقهای پاک و بدون سیگار، امکانات باربیکیو ،انبار بار و چمدان، بار ،بار مخصوص تنقلات، باغ ،بالکن،پذیرش شبانه روزی، تهویه، رستوران، روزنامه، گاوصندوق،گرمایش ،محل مخصوص کشیدن سیگار، کتابخانه ،اتو کشی، خانه داری، خشکشویی، فکس و کپی ،لباسشویی،کرایه اتومبیل

امکانات اتاق:تلویزیون ال سی دی, ماهواره, تلفن, مینی بار , حمام, صندوق امانات, سیستم تهویه مطبوع, روم سرویس 24 ساعته, یخچال،میز لوازم آرایشی،لوازم بهداشتی،حوله،دمپایی،چای ساز/قهوه ساز

رستوران هتل:رستوران و کافی شاپ هتل بهترین ها را برای مسافران تور آنتالیا سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا مارینا (ساحل تفریحی):850 متر

فاصله هتل تا ساحل کونیالتی:3 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه آنتالیا:13 کیلومتر


هتل رویال تاورز ریزورت آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره رویال تاورزی ریزورت در منظقه کمر آنتالیا قرار دارد که از بهترین هتل های کمر میباشذ. این هتل دارای امکانات رفاهی ایده آلی برای مسافران تور آتالیا میباشد.اتاق های این هتل بسیار زیبا و طراحی شیک و مدرنی دارند.این هتل از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخور ذار میباشد به طوریکه با دریا فقط 150 متر فاصله دارد و همچنین دسترسی راحتی به جاذبه های گردشگری آنتالیا دارد تا مسافران و گردشگران تور آنتالیا با پیمودن مسافت کم از دیدنی های این شهر لذت ببرن تجربه سفری خوب و رویایی را در این هتل 5 ستاره در کنار خانواده خود داشته باشند.اتاق های این هتل دارای بالکن اختصاصی هستند که ویو بسیار عالی به دریا دارد.کارکنان هتل شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران تور کیش میباشند.تحویل اتاق در این هتل ساعت 14 و تخلیه اتاق ساعت 12 میباشد.مسافران میتوانند از قبل از سفر این هتل را رزرو کنند.

امکانات هتل:اتاق بازیهای کامپیوتری،استخرروباز،حمام ترکی و بخار،استخر روباز،ماساژ،پینگ پنگ،موج سواری،اسب سواری،استخر سر پوشیده،مرکز بدنسازی،جکوزی،مرکز سلامت و آبگرم،گاوصندوق،آسانسور، انبار بار و چمدان،پذیرش شبانه روزی،اتاقهای پاک و بدون سیگار،لباسشویی،خشکشویی،آرایشگاه، اتو کشی، بسته های نهار،کرایه اتومبیل،سرویس نگهداری کودکان،اتاق و امکانات برای معلولین،اتاق های خانوادگی،رستوران،بالکن،دستگاه خودپرداز،چايخانه سنتي،روم سرويس،فضاي سبز، زمين تنيس، سونا، اينترنت در لابی، نمایش های رقص،موسیقی زنده،دارت، ژیمناستیک آبی

امکانات اتاق:تلویزیون صفحه تخت،حمام آبگرم، لوازم آرایش رایگان،بالکن،تهویه،سیسیتم گرمایشی و سرمایشی،مبلمان،تخت،آباژور،دمپایی،لوازم بهداشتی و دیگر امکانات که مسافران تور آنتالیا میتوانند استفاده کنند.

رستوران:رستوران هتل با غذا های ترکی و بین الملی از مسافران تور آنتالیا پذیرایی میکند.آشپز های رستوران کاملا حرفه ای هستند غذا ها را با بهترین مواد سرو میکنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا دریا 150 متر

فاصله هتل تا فرودگاه 43 کیلومتر

فاصله هتل تا شهر باستانی پاسه لیس 6 کیلومتر


هتل مکس هالیدی آنتالیا

معرفی هتل:هتل 5 ستاره مکس هالیدی در منطقه بلک قرار گرفته که فاصله اش تا ساحل 3 دقیقه است.موقعیت این هتل به گونه ای است که به نقاط مختلف این شهر دسترسی راحت دارد.اتاق های زیبا و با طراحی شیک این هتل دارای امکانات داخلی در هر اتاق اقامت را برای مسافران تور آنتالیا راحت کرده است.این هتل 5 ستاره شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران تور آنتالیا میباشد.امکانات فوق العاده این هتل اقامت را برای مسافران تور آنتالیا رویایی میکند.کارکنان این هتل نیز 24 ساعته به مسافران تور آنتالیا خدمت رسانی میکنند.

امکانات هتل:وای فای رایگان،باشگاه دریایی بزرگ،پارکینگ اختصاصی،روم سرویس،محل نگهداری چمدان،تبدیل ارز،آرایشگاه،اتاق های خانوادگی،زمین تنیس،میز بیلیارد،ورزش های آبی،ماساژ،اجاره دوچرخه،حمام ترکی،استخر سرپوشیده،پارک آبی،باشگاه،رستوران با منو،بار،کارکنان مسلط به زبان های ترکی ،انگلیسی،روسی،آلمانی

امکانات اتاق:سرویس بهداشتی و حمام با لوازم بهداشتی،تلوزیون،یخچال،مینی کلاب،چای ساز ،قهوه ساز میباشد که مسافران تور آنتالیا در طول اقامت خود استفاده کرده و اقامت رویایی را در این هتل 5 ستاره سپری کنند.

موقعیت جغرافیایی:از این هتل 5 ستاره به نقاط مختلف دسترسی راحت است تا مسافران تور آنتالیا در طول مدت کم به محل های مورد نظر برسند.

پیشنهاد ما:هتل مکس هالیدی یک انتخاب خوب برای اقامت است که مسافران تور آنتالیا میتوانند لحظات خوبی را در این اینجا سپری کنند.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های آنتالیا،هتل های معروف آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،معروف ترین هتل های آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل آکرا باروت آنتالیا

معرفی:هتل آکرا باروت جز هتل های 5 ستاره آنتالیا میباشد.ابن هتل 5 ستاره در منطقه لارا آنتالیا ساخته شده است.این هتل 5 ستاره دارای 471 اتاق میباشد.تمام اتاق ها مجهز به بهترین امکانات رفاهی برای مسافران تور آنتالیا میباشد که مسافران بلیط آنتالیا تابستان 98 میتوانند در طول اقامت براحتی استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد مجرب و دوره  دیده هستند و شبانه روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور آنتالیا میباشند.این هتل 5 ستاره با ارائه بهترین خدمات یک سفر رویایی را برای مسافران تور آنتالیا  فراهم میکند.

هتل آکرا باروت آنتالیا

امکانات هتل:ترنسفر فرودگاهی، آسانسور، نظافت روزانه اتاق،‌ بدنسازی، حمام ترکی، زمین بازی، رستوران، صندوق امانات، خدمات  معلولین، اینترنت، ماساژ، جکوزی، ساحل اختصاصی، اتاق جلسات، خدمات 24 ساعته، اتاق خانوادگی، سونا، استخر روباز، زمین بازی کودک، اسنک بار، تهویه  مطبوع، نگهداری کودک، اتاق بالکندار، خدمات SPA، استخر سرپوشیده، اسنک بار ساحلی، خدمات نگهداری از کودکان، میز بیلیارد، کرایه دوچرخه، غواصی، خدمات  عروسی، کارکنان چند زبانه، برنامه های نمایشی، آرایشگر مو، خودپرداز، ساحل، محوطه پذیرش و ...

هتل آکرا باروت آنتالیا

امکانات اتاق:ضبط صوت، حمام، اتاق پرو، کمد، سشوار، میز کار، اتاق کنفرانس، تلویزیون، کتری برقی، اتو و میز اتو، قهوه ساز و چای ساز، کابینت و کمد مخصوص کودک،  استخر اختصاصی و تلفن، اینترنت، میز لوازم آرایش، تخت کینگ سایز، کمد لباس، رخت آویز، آباژور، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، سشوار

هتل آکرا باروت آنتالیا

رستوران هتل:هتل آکرا باروت با فضای دل نشین بهترین غذا های بین المللی،مدیترانه ای، ترکی، سنتی را برای مسافران تور آنتالیا سرو میکند.

هتل آکرا باروت آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا تا مرکز شهر:9 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه:15 کیلومتر

هتل آکرا باروت آنتالیا


هتل ترندی لارا آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره ترندی در مطقه لارا آنتالیا قرار گرفته است.این هتل 5 ستاره در سال 2016 ساخته شده است.هتل ترندی لارا به صورت UALL سرویس دهی میکند.هتل 5 ستاره دارای 650 اتاق میباشد که تمام اتاق های مجهز به امکانات رفاهی میباشد و مسافران بلیط آنتالیا تیر 98 در طول اقامتشان میتوانند استفاده کنند.موقعیت مکانی این هتل به صورتی است که با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد.پرسنل های این هتل خوش برخورد و مجرب در کار خود هستند و شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران تور آنتالیا میباشند.ساعت تحویل اتاق در این مجتمع 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

هتل ترندی لارا آنتالیا

امکانات هتل:استخر روباز، استخر روباز، باغ، پارک آبی، کلوب کودکان، امکانات ورزشهای آبی، کلوپ شبانه، استخر سرپوشیده، ساحل اختصاصی، حمام ترکی، بولینگ، کتابخانه، امکان اجاره دوچرخه، دارت، کارائوکه، تنیس روی میز، بیلیارد، زمین بازی کودکان، سونا،‌اسپا، ماساژ، مرکز تناسب اندام، زمین تنیس، اسنک بار، رستوران، بار، منوی رژیمی، wifi  رایگان در تمامی فضاها، پذیرش ۲۴ ساعته، میز گردشگری، انبارداری چمدانها، خدمات پرستاری کودک، خانه داری روزانه، خشکشویی،‌ خدمات اتو، مرکز تجارت، امکانات برگزاری ملاقاتها، دستگاه فکس و فتوکپی، مینی مارکت، ترانسفر فرودگاهی، خدمات شاتل ، تهویه مطبوع، ممنوعیت کشیدن سیگار در تمامی فضاها،‌ فروشگاه، سیستم گرمایشی، امکان اجاره ماشین، آسانسور،  اتاق خانواده، اتاق VIP، سالن آرایش،‌ امکانات ویژه افراد ناتوان، اتاقهای ویژه افراد غیرسیگاری، روزنامه، خدمات اتاق، ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی، پرسنل چند زبانه ( ترکی – انگلیسی – آلمانی ) و پارکینگ خصوصی رایگان

امکانات اتاق:دیوارهای عایق صدا ، تلویزیون فلت با کانلهای ماهواره ، مینی بار ، چای/قهوه ساز ، حمام اختصاصی ، سشوار . اتاق دبل رو به باغ، وای فای رایگان، بالکن و محل نشیمن، مبلمان، تخت کینگ سایز، کمد لباس، رخت آویز، آباژور، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق

هتل ترندی لارا آنتالیا

رستوران هتل:هتل ترندی فضای باز و دل نشین را برای مسافران تور آنتالیا فراهم کرده تا بتوانند از غذا های ترکی و محلی و بین المللی سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل ترندی لارا آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه:12 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز خرید آنتالیا پریمیوم:3.1 کیلومتر

فاصله هتل تا باغ پروانه آنتالیا:6.1 کیلومتر

فاصله هتل تا آنتالیا گلف کلاب:6.6 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک لند آف لجندز:7.6 کیلومتر

هتل ترندی لارا آنتالیا


هتل کایا پالاز و گلف آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره کایا پلازا در منطقه بلک شهر آنتالیا سال 2013 در زمینی به مساحت 210 هزار متر مربع ساخته شده است.هتل 5 ستاره کایا پلازا دارای 639 واحد اقامتی برای مسافران عزیز تور آنتالیا میباشد که تمام اتاق ها مجهز به بهترین امکانات رفاهی برای مسافران تور آنتالیا میباشد.پرسنل های این هتل همگی مجرب و آموزش دیده هستند که شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران تور آنتالیا میباشد.هتل کایا با ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی هر روزه آماده پذیرایی از مسافران تور کیش میباشند.دسترسی این هتل به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بسیار راحت و آسان میباشد.

هتل کایا پالاز و گلف آنتالیا

امکانات هتل:انیماسیون،ترنسفر فرودگاهی،آسانسور،نظافت روزانه اتاق،کلوپ شبانه،صندوق امانات،خدمات معلولین،اینترنت،خدمات 24 ساعته،اتاق جلسات،اتاق خانوادگی ،تهویه مطبوع،نگهداری کودک،اتاق بالکندار،بدنسازی،حمام ترکی،زمین بازی،ورزشهای آبی،ماساژ،جکوزی،ساحل اختصاصی،اتاق بازی،سونا،استخر روباز،زمین بازی کودک،  خدمات SPA،استخر سرپوشیده،پارک آبی،رستوران،بار،اسنک بار،اسنک بار ساحلی،کارکنان و خدمه چند زبانه،آرایشگاه،خدمات دربان،والیبال،زومبا،ایروبیک،تنیس،تنیس روی  میز،دارت،کنسرت،بازی‌های کامپیوتری،نمایش،جشن‌های شبانه،موزیک زنده،نمایش‌های آکروبات 

امکانات اتاق:تلویزیون،حمام با لوازم بهداشتی،چای ساز/قهوه ساز،سیستم تهویه،تلفن،دمپایی،تخت،مبلمان،میز لوازم آرایش،آینه،امکان شارژ وسایل برقی،بالکن یا پاسیو،  چشم انداز دریا یا باغ،کمد لباس،رخت آویز،آباژور،اینترنت،دارور

هتل کایا پالاز و گلف آنتالیا

رستوران هتل:مسافران تور آنتالیا میتوانند در این رستوران از های ترکی،مدیترانه ای و بین المللی را برای مسافران تور آنتالیا آماده و سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا مرکز شهر:35 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه؛27 کیلومتر

هتل کایا پالاز و گلف آنتالیا


هتل نیروانا لاگن آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره نیروانا در منطقه کمر در زمینی به مساحت 152 هزار متر مربع واقع شده است.هتل نیروانا با دارا بودن ساحل شنی اختصاصی همچنین ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی در بین مسافران تور آنتالیا طرفدار زیادی دارد.این هتل 5 ستاره دارای اتاق های استاندارد میباشد که طراحی و دکوراسیون فوق العاده زیبایی دارند و از همه مهم تر چشم انداز رو به دریا و باغ را دارند.پرسنل های هتل حرفه و دوره دیده هستند و همچنین 24 ساعته به مسافران تور آنتالیا خدمت رسانی میکنند.تمام اتاق ها مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران تور آنتالیا میباشد تا در طول اقامت خود استفاده کنند و از اقامت در این هتل 5 ستاره لذت ببرند.این هتل خدمات خود را به صورت UALL در اختیار مسافران تور آنتالیا قرار میدهد.

امکانات هتل:زمین تنیس ،بسکتبال ،والیبال ساحلی، سالن تناسب اندام، تنیس روی میز، دارت، مینی گلف و سینما به صورت رایگان و بیلیارد، بازی بولینگ، بازی های ویدئویی، فوتبال، زمین تنیس، جت اسکی و قایق رانی،سونا بخار، سونا خشک، حمام ترکی، جکوزی، استخر های سرپوشیده،رستوران آلاکارته ترکی،رستوران آلاکارته ایتالیایی،کافه لابی،کافه کنار ساحل،کافه Vitamina،کافه کنار استخر،ترانسفر فرودگاهی،آسانسور،خشکشویی،فروشگاه،پارک آبی،رستوران در فضای بسته و باز،ماساژ،سالن بازی کودکان،ساحل اختصاصی،اینترنت،آرایشگاه

امکانات اتاق:وسایل بهداشتی،حمام، سشوار،لوازم آرایشی، تلویزیون به همراه کانال های ماهواره ای، اینترنت پر سرعت، سیستم گرمایشی و سرمایشی،چای ساز/قهوه ساز،میز لوازم آرایش،کمد لباس،آباژور،تراس،دراور،تلفن،سشوار،مبلمان،تخت

رستوران هتل:این رستوران غذا های بین المللی،ترکی،ایتالیایی،فست فود و ... برای مسافران تور آنتالیا سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه آنتالیا:36 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز شهر:26 کیلومتر

فاصله هتل تا ساحل خصوصی:900 متر

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های خوب آنتالیا،رزرو هتل های آنتالیا،معروف ترین هتل های آنتالیا،هتل های آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره تایتانیک یکی از هتل های لوکس آنتالیا میباشد که در منطقه بلک قرار گرفته است.هتل تایتانیک در کنار رودخانه و در میان جنگل‌های کاج واقع شده است و با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد با جاذبه های توریستی و مراکز تفریحی و همچنین خرید فاصله کمی دارد و دسترسی را برای مسافران عزیز بلیط آنتالیا مرداد 98 راحت کرده است.این هتل 5 ستاره در در سال 2013 در زمینی به مساحت بیشتر از 200 هزار متر ساخته شده است و در 6 طبقه دارای 600 اتاق میباشد و تمام اتاق ها بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران تور آنتالیا در طول اقامت بتوانند استفاده کنند.سرویس دهی هتل به صورت UALL و ALL میباشد.پرسنل ها و کارکنان این هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور آنتالیا میباشند.

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا

امکانات هتل:انیماسیون، کلوپ شبانه، خدمات 24 ساعته، تهویه مطبوع، نظافت روزانه اتاق، اینترنت WIFI، اتاق خانوادگی، اتاق بالکندار، آسانسور، خدمات معلولین، صندوق  امانات، نگهداری کودک، اتاق جلسات، بدنسازی، حمام ترکی، زمین بازی، ورزشهای آبی، رستوران، ماساژ، ساحل اختصاصی، اتاق بازی، بار، سونا، استخر روباز، زمین بازی  کودک، خدمات SPA، استخر سرپوشیده، پارک آبی، اسنک بار ساحلی، کارکنانی مسلط به زبان های ترکی، روسی، انگلیسی و آلمانی، تور دوچرخه، فوتبال، ورزش های  ماجراجویانه، واترپولو، والیبال ساحلی،  استخر های دارای سرسره ، باله، ژیمناستیک، رقص، پلی استیشن، اتاق های علمی، کتابخانه، سینما و سالن های بازی، کلوب  کودکان، کاراکوئه، بیلیارد، سرگرمی های شبانه، موسیقی زنده و نمایش های جذاب

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا

امکانات اتاق:میز لوازم آرایش، گهواره یا تخت نوزاد رایگان، وسایل بهداشتی، خط تلفن مستقیم، میز کار،‌ مینی‌بار، سیستم تهویه، تلویزیون‌های تخت، ماهواره، صندوق امانات،  حمام با وان و سشوار، دمپایی،  بالکن، كف اتاق ها پاركت، کمد  لباس، دراور،  آباژور، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، آینه، رخت  آویز

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا

رستوران هتل:مسافران تور آنتالیا میتوانند در رستوران هتل از غذا های ترکی، بین المللی، دریایی، ایتالیایی سفارش دهند و نوش جان کنند.غذا های رستوران را آشپز های  ماهر و حرفه ای آماده و برای مسافران عزیز سرو میکنند.

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا فرودگاه:28 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز شهر:42 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک پروانه های ایتالیا:15 کیلومتر

فاصله هتل تا کلوب گلف آنتالیا:4 کیلومتر

هتل تایتانیک دلوکس آنتالیا


هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

معرفی:هتل 5 ستاره دلفین در منطقه لارا آنتالیا میباشد و در سال 2012 در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع ساخته شده است.این هتل 5 ستاره بر اساس آمار سایت تریپ ادوایزر جزء هشتمین هتل برتر انتخاب شده است.هتل دلفین در 12 طبقه دارای 650 اتاق میباشد و تمام اتاق ها بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران بلیط آنتالیا شهریور 98 بتوانند استفاده کنند.هتل دلفین با کادری مجرب و دوره دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور آنتالیا میباشند.سرویس دهی هتل به صورت UALL میباشد.این هتل 5 ستاره امکانات و خدمات خوبی را در اختیار مسافران تور آنتالیا قرار میدهد.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

امکانات هتل:انیماسیون، کلوپ شبانه، خدمات 24 ساعته، تهویه مطبوع، نظافت روزانه اتاق، اینترنت WIFI، اتاق خانوادگی، اتاق بالکندار، آسانسور، خدمات معلولین، صندوق  امانات، نگهداری کودک، اتاق جلسات، بدنسازی، حمام ترکی، زمین بازی، ورزشهای آبی، رستوران، ماساژ، ساحل اختصاصی، اتاق بازی، بار، سونا، استخر روباز، زمین بازی  کودک، خدمات SPA، استخر سرپوشیده، پارک آبی، اسنک بار ساحلی،  قایق موزی، پاراسیلینگ، بیلیارد، گوکارت، تنیس، پلی استیشن، بولینگ، مسیر زیپ لاین، سرسره ی  آبی، جت اسکی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، والیبال ساحلی، کلاس های رقص، واترپولو، بازی های استخری، والیبال و بسکتبال آبی، ژیمناستیک صبحگاهی

امکانات اتاق:گهواره یا تخت نوزاد رایگان، وسایل بهداشتی، خط تلفن مستقیم، میز کار،‌ مینی‌بار، سیستم تهویه، تلویزیون‌های تخت، ماهواره، صندوق امانات، حمام با وان و سشوار، دمپایی،  بالکن، كف اتاق ها پاركت، کمد  لباس، دراور،  رخت  آویز، آباژور، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، میز لوازم آرایش، آینه

هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

رستوران هتل:هتل دلفین بهترین غذاهای چینی، غذاهای ترکی، غذاهای دریایی، غذاهای بین‌المللی، غذاهای فرانسوی،  غذاهای گوشتی و پیتزا، پن کیک، بستنی و کلوچه را سر میکند.مسافرین عزیز از روی منو میتوانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا مرکز شهر:26 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه:15 کیلومتر

هتل دلفین ایمپریال آنتالیا


هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

معرفی:هتل تایتانیک بیچ یکی از هتل های 5 ستاره معروف و بسیار لوکس آنتالیا میباشد که در منطقه لارا ساخته شده است.این هتل معماری شبیه به کشتی کروز دارد و در  بین مسافران تور آنتالیا طرفدار بسیار زیادی دارد.این هتل 5 ستاره دارای 589 واحد اقامتی میباشد که تمام واحد ها مجهز به بهترین امکانات هستند تا مسافران تور آنتالیا بتوانند  براحتی در زمان اقامت استفاده کنند.هتل تایتانیک با کادری مجرب و آموزش دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران و گردشگران عزیز تور کیش میباشند.این هتل لوکس بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور آنتالیا قرار میدهد.با انتخاب این مجتمع لوکس 5 ستاره میتوانید اقامتی رویایی را تجربه کنید و لحظات خوشی را  سپری کنید.سرویس دهی هتل نیز به صورت ALL میباشد.

هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

امکانات هتل:انیماسیون،‌ آسانسور، نظافت روزانه اتاق، بدنسازی،‌ حمام ترکی،‌ زمین بازی،‌ ورزشهای آبی،‌ رستوران،‌ کلوپ شبانه،‌ صندوق امانات،‌ خدمات  معلولین، اینترنت، ماساژ،‌ جکوزی،‌ ساحل اختصاصی،‌ اتاق بازی،‌ بار، خدمات 24 ساعته، اتاق جلسات، اتاق خانوادگی، سونا،‌ استخر روباز، زمین بازی کودک، اسنک بار،‌ تهویه  مطبوع،‌ نگهداری کودک، اتاق بالکندار، خدمات SPA،‌ استخر سرپوشیده،‌ پارک آبی،‌ اسنک بار ساحلی، استند سوغاتی، تیراندازی، دارت، فوتبال دستی، بولینگ، والیبال، بازیهای  کامپیوتری

هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

امکانات اتاق:میز کار،‌ مینی‌بار، سیستم تهویه، خط تلفن مستقیم، تلویزیون‌های تخت، ماهواره، صندوق امانات، حمام با وان و سشوار، بالکن، كف اتاق ها پاركت، کمد لباس،  دراور،  رخت  آویز، آباژور، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، میز لوازم آرایش، آینه، وسایل بهداشتی، دمپایی، گهواره یا تخت نوزاد رایگان

هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

رستوران هتل:هتل تایتانیک دارای رستوران شیک و مدرن میباشد و بهترین ترکی، ایتالیایی، چینی، لبنانی و دریایی، سرویس کیک، کلوچه و ساندویچ، سیب زمینی سرخ کرده را برای مسافران سرو میکند.تمام غذا های رستوران هتل نیز با مواد غذایی با کیفیت آماده و پخته شده اند.

هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا برج ساعت:2 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک ساحلی لارا:4.4 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز شهر:25 کیلومتر

فاصله هتل تا تم پارک لَند آو لجندز:13 کیلومتر

هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا


هتل رنگوم آنتالیا

معرفی:هتل رنگوم یکی از هتل های 5 ستاره معروف آنتالیا میباشد که در منطقه بلک واقع شده است.هتل رنگوم در سال 2014 ساخته شده و با موقعیت جغرافیایی عالی اش با جاذبه های گردشگری فاصله کمی دارد و دسترسی را برای مسافران تور آنتالیا راحت کرده است.هتل رنگوم دارای 533 واحد اقامتی میباشد و تمام اتاق ها دارای بهترین امکانات رفاهی میباشند تا مسافران عزیز تور آنتالیا در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.این هتل زیبا و لوکس فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور آنتالیا قرار میدهد و با کادری مجرب و آموزش دیده هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور آنتالیا میباشد.ساعت تحویل اتاق در این 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.با انتخاب  این مجتمع برای اقامت میتوانید لحظات خوبی را سپری کنید.

هتل رنگوم آنتالیا

امکانات هتل:محوطه پذیرش، ترنسفر فرودگاهی، آسانسور، نظافت روزانه اتاق،‌ بدنسازی، حمام ترکی، زمین بازی، رستوران، اینترنت، ماساژ، جکوزی، ساحل اختصاصی، اتاق  جلسات، خدمات 24 ساعته، صندوق امانات، خدمات  معلولین، اتاق خانوادگی، سونا، استخر روباز، زمین بازی کودک، اسنک بار، تهویه  مطبوع، نگهداری کودک، اتاق  بالکندار، کرایه دوچرخه، خدمات SPA، استخر سرپوشیده، اسنک بار ساحلی، خدمات نگهداری از کودکان، میز بیلیارد، غواصی، خدمات  عروسی، کارکنان چند زبانه، برنامه های  نمایشی، آرایشگر مو، خودپرداز، ساحل

هتل رنگوم آنتالیا

امکانات اتاق:سشوار، ضبط صوت، حمام، اتاق پرو، کمد، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، میز کار، اتاق کنفرانس، تلویزیون، کتری برقی، اتو و میز اتو، قهوه ساز و چای ساز،  کابینت و کمد مخصوص کودک،  استخر اختصاصی و تلفن، اینترنت، میز لوازم آرایش، تخت کینگ سایز، کمد لباس، رخت آویز، آباژور، سیستم اعلام حریق

هتل رنگوم آنتالیا

رستوران هتل:هتل رنگوم با ظرفیت 1100 نفره و فضای زیبا بهترین غذا های ایتالیایی، چینی، ترکی و دریایی را سرو میکند و مسافران عزیز میتوانند از روی منو غذای مورد  علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل رنگوم آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا آنتالیا گلف کلاب:600 متر

فاصله هتل تا پارک سرزمین لجندز:1.4 کیلومتر

فاصله هتل تا گلف کرایا:2.7 کیلومتر

فاصله هتل تا ساحل لارا:17.1 کیلومتر

هتل رنگوم آنتالیا

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های آنتالیا،هتل های ستاره دار آنتالیا،بهترین هتل های آنتالیا،معروف ترین هتل های آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()